Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annelithor
Här är en Tricot slen nerpackad i BBväskan. Så återkommer när bebis kommit ut om ca 4 veckor :) Då får vis e hur de reagerar på sjukhuset i Gävle :)
Användarens profilbild
Av ericah
BB i borås har sjalar man får låna. När M föddes hamnade jag på gyn pga min operation och de gånger jag hade henne i sjalen sade personalen att det såg så mysigt ut
Användarens profilbild
Av sussry
Fick nycket possitiva reaktioner från Sköterskorna/barnmorskorna. De tyckte jag skulle gå runt som "gott exempel". Tyvärr var jag så ny på att bära då så jag vågade inte "prata för mycket" om sjalbärande då, kunde knappt knyta sjalen ens :hide: . Med Emma vart vi aldrig kvar så länge att det blev något sjalbärande på sjukhuset.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Jag har liknande erfarenheter av patienthotell. Barnmorskorna satt alltid inne hos mig och Sofie när de inte hade något annat för sig och diskuterade sjalande och närhet och berömde mitt vana agerande med sjalen (jag som aldrig sjalat en nyfödd förut). Dessutom ville de köpa in sjalar så de fick tips om både försäljare och annat + att jag visade hur man kan sjala. :tumup:
I restaurangen blev jag VIP-gäst för de som arbetade där tyckte det var såååå mysigt. Fick mycket positiva och väldigt värmande kommentarer. :heart: Fick bättre mat, hjälp med allt osv.
En grupp japaner som bodde på hotellet beundrade oss mycket och såg till att vi alltid fick gå före. :lol:
Däremot var de manliga läkarna inte alls så positivt inställda. Tyckte mest det såg konstigt och bökigt ut. :(
Användarens profilbild
Av Mrs Data
i helsingborg var de också väldigt ovana att se sjalande. ändå har de info om sjalar och utlåningssjalar på plats.

å andra sidan har vår bvc-sköterska, som varit inom yrket i många år, aldrig förr sett en amningströja eller en bodyförlängare förut heller. fattar inte hur det är möjligt.
Användarens profilbild
Av zmurfan
En av barnmorskorna på BB sa att det såg mysigt ut och att jag skulle vandra omkring lite och föregå med gott exempel för de andra nyblivna mammorna.

Jag hade Rickard i sjal mest hela tiden jag var där. Enda gången han fick vara i plastbaljan var när jag var tvungen att gå på toa.

När det var dags för återbesöket så hade jag sjalen med. Var ju långt att gå från centralhallen till BB och sen från BB till makens jobb bakom Universum.
Användarens profilbild
Av Elflin
När vi låg på neo i lund så har de trikåsjalar som man kan låna men det är inte många som kan hjälpa till att knyta. När lilla L var stabil nog att slippa ur larm/syrgassladdarna (och eg lite innan) stoppade jag ner henne i sjalen och sen fick hon bo där istället! Efter 2 dagar "försvann" hennes säng på avd "för hon använder ju inte den ändå" och nästa dag frågade de om de kunde lägga en liten till på hennes plats "eftersom hon ändå aldrig var där" :fnissa:

"Vår" neoläkare, han som sköter uppföljningen av lilla L (och som var läkaren i dokumentären om för tidigt födda på svt) lyser alltid upp när jG KOMMER BÄRANDES PÅ HENNE (SORRY HJÄLP PÅ tangentbordet!=) ) och tycker att det är jättebra! :loving:
Användarens profilbild
Av Sanna81
telistant skrev:
McMorrigan skrev:Det är eg lite konstigt tycker jag..... :hmm:
Ja det var det jag också tycker, för det är inte helt ovanligt att man ser bebisar i trikåsjal på stan (iallafall dagtid då jag var hemma m Love).
Det kan väl vara så att fler än jag inte vill böka med sånt inför personalen, utan väntar tills man är hemma för att lära sig få ned bebisen i sjalen utan att bryta benen på den i lugn och ro? Om vi får fler barn kanske den packas ned i BB-väskan i och för sig, men då kan vi ju redan knyta.
Användarens profilbild
Av telistant
Sanna81 skrev:
telistant skrev:
McMorrigan skrev:Det är eg lite konstigt tycker jag..... :hmm:
Ja det var det jag också tycker, för det är inte helt ovanligt att man ser bebisar i trikåsjal på stan (iallafall dagtid då jag var hemma m Love).
Det kan väl vara så att fler än jag inte vill böka med sånt inför personalen, utan väntar tills man är hemma för att lära sig få ned bebisen i sjalen utan att bryta benen på den i lugn och ro? Om vi får fler barn kanske den packas ned i BB-väskan i och för sig, men då kan vi ju redan knyta.

Jo, jag kände mej närmast kriminell första gången jag stoppade ner L i sjal, det var i vårt föräldrarum utanför neo-avdelningen och L var 5 dagar gammal (fullgången men med jobbig förlossning i bagaget) så det var ingen som såg hur vi bökade ner honom. sen gick vi en sväng och förväntade oss nästan att bli stoppad och grälad på :Hahaa:

Men nu har ju trikåsjalarna funnits ett tag så många borde ha hunnit ha ett barn eller så i sjal och vara inne på andra barnet och det borde kunna vara vanligare tycker jag, även här
Användarens profilbild
Av Stark
Jag får återkomma... Har min älskade minimundus och en ärvd superfin bärpåse nedstoppade i väskan. Bärpåsen har jag aldrig använt, men kompisen jag ärvt den från höjer den tillskyarna, så vi får se vilken det blir till att använda på bb. Nu hoppas jag ju få gå hem så snart som det är möjligt, men några timmar lär det väl bli och i vart fall någon sjaltur?
Av joannaoj
På BB i Lund sa t.o.m. (?) läkaren att det var en fin sjal jag hade, och att jag var duktig som hade knytit den helt själv.

Senare träffade jag en sjukgymnast där som sa att det är minsann bra med sjal.

Så det verkade inte vara något märkligt. Jag såg ingen annan under min vistelse som använde sjal, men jag har för mig att Babyheaven-damen har något slags samarbete med BB i Lund så att folk kan få låna en sjal.

Jag har faktiskt aldrig mött någon som stirrat konstigt på mig, eller ställt frågor om min sjal, när jag bär (förutom svärmor som undrar varför vi alltid måste göra allt så komplicerat). Ofta möter vi leenden.
Av liten06
Fick nästan bara positiva kommentarer, födde på södertälje och dom har lånesjalar men jag såg ingen annan som sjalade och vi var ändå där i tre j-vla dagar.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?