Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av telistant
När jag var på BB med Alfred stoppade jag ner honom i sinon och vankade några varv på kvällen, det var väldigt lugnt och flera ur BB-personalen stannade till och sken upp o sa att det ser sååååå mysigt ut. Att det inte är fler som använder sån där var det nån som sa, tydligen är det jätteovanligt med mammor (och pappor) som sjalar sina bebisar på BB.

På förlossningen när jag skulle duscha följde B med för jag var så yrslig, då stoppade han A i sjalen och barnmorskan tittade förundrat och sa att hon aldrig sett nåt sånt förut, men att det ser mysigt och praktiskt ut.

Jag har hunnit springa på amningsmottagnigen som ligger på BB och även då haft A i sjal och fått liknande reaktioner av barnmorskorna.

Är det fler som fått liknande reaktioner?
Användarens profilbild
Av Joffsan
telistant skrev:När jag var på BB med Alfred stoppade jag ner honom i sinon och vankade några varv på kvällen, det var väldigt lugnt och flera ur BB-personalen stannade till och sken upp o sa att det ser sååååå mysigt ut. Att det inte är fler som använder sån där var det nån som sa, tydligen är det jätteovanligt med mammor (och pappor) som sjalar sina bebisar på BB.

På förlossningen när jag skulle duscha följde B med för jag var så yrslig, då stoppade han A i sjalen och barnmorskan tittade förundrat och sa att hon aldrig sett nåt sånt förut, men att det ser mysigt och praktiskt ut.

Jag har hunnit springa på amningsmottagnigen som ligger på BB och även då haft A i sjal och fått liknande reaktioner av barnmorskorna.

Är det fler som fått liknande reaktioner?
Ja, precis samma. Det verkar väldigt ovanligt att se sjal på bb. Men alla (nästan) var positiva.
Av Lotten
Ingen annan använde sjal men många tittade och log och en barnmorska sa att hon tyckte det såg jättefint och praktiskt ut. :D
Av FruFrid
Vi sjalade på neo, men det var efter att de sagt till oss att sjala/känguruvårda så de reagerade inte så mycket.
Av Alina75
Nä, inga reaktioner alls vad jag minns. Men på Akademiska Sjukhuset i Uppsala säljer de trikåsjalar i receptionen, och vården av för tidigt födda sker i stor utsträckning med kängurumetoden. :heart: De har inga separata sängar tll nyfödingarna heller.
Användarens profilbild
Av telistant
McMorrigan skrev:Det är eg lite konstigt tycker jag..... :hmm:
Ja det var det jag också tycker, för det är inte helt ovanligt att man ser bebisar i trikåsjal på stan (iallafall dagtid då jag var hemma m Love).
Användarens profilbild
Av Jemmah
telistant skrev:
Ja det var det jag också tycker, för det är inte helt ovanligt att man ser bebisar i trikåsjal på stan (iallafall dagtid då jag var hemma m Love).
Kanske är det så att de flesta sjalmammorna väljer tidig hemgång :think:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jemmah skrev:
telistant skrev:
Kan ligga ngt i det.....
Användarens profilbild
Av telistant
Jemmah skrev:
telistant skrev:
Men du och jag och Zmurfan var iallafall kvar ett dygn och under den tiden han iallafall Alfred med några timmar i sjal. Å sen är det återbesöket och det är ju en bit till närmsta parkering=sjal :hmm:
Användarens profilbild
Av teres
Jag fick en hel del reaktioner när jag hade lillen i sjal på BB, personalen tyckte det var jättebra etc. Fast jag satt i rullstol också, så det gjorde nog sitt för uppmärksamheten- samtidigt som det var ett nödtvång, vad skulle jag annars gjort av bebin?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?