Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har så svårt med det här att få ungen upp på ryggen. Eller nja, jag får ju dit henne, men sen blir inget vettigt gjort. Jag kan ta upp henne, något sånär, med potatissäck-lyft, och jag kan, rätt bra, det som några tanter på youtube kallar "up and over". Jag tycker att hon är för liten (4 1/2 månad) för att putta henne från höften.

Jag har alltid tänkt att det måste ju vara lättare att knyta in henne i MT eller sele, så jag har en av varje sort, men jag får liksom inte bärdonet lirkat på plats mellan hennes ben. Desto mindre får jag henne nerskumpad att sitta där hon ska sitta. Dessutom hamnar hon aaaaalldeles för högt upp då jag sätter henne på min rygg över min axel.

Så. Här kommer frågan. Eftersom det största problemet inte är att få henne till ryggen - är det då månne lättare för mig att få till det med en vävd långsjal?

Jag har aldrig provat vävd sjal, och jag vill inte köpa en bara för att prova eftersom vi har det rätt knapert i kassan. Men om fler av er anser att det nog skulle vara vettigt för mig att köpa sjal, så kan jag tänka mig att göra det.

Eller har ni andra tips för mig?
Vettigast för dig tror jag är att gå på sjalträff :wink: Då kan du dels få hjälp att få till knytet med MT:n och selen, och dels så kan du få prova långsjal, antagligen flera olika sorter dessutom om du skulle vilja :tumup:
Jag tror på vävd långsjal, även om det tar ett antal knytningar innan man först vågar knyta på ryggen själv och sen innan man får till en bra knytning. Men det är bara att öva och öva.
Tycker att du ska gå på en sjalträff. Brukar vara i Lund http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=144444 hojta till där att du tänker komma o att du vill testa olika sjalar :) Säkert någon som kan plocka med sig lite av varje! (har jag möjlighet så kan jag komma m de jag har, dock ej denna veckan som det ser ut nu)
Jag tycker det är lättare med sjal än med sele när det är barn under 10-12 månader, de har så smalt mellan benen. I sjal kan man "säkra" snabbt om man knyter omslutetX, så snart knuten över bröstet är knuten kan barnet inte sprattla loss och trilla ner :tumup: .
Det som du, Sannasmamma, föreslår trodde jag att jag provat, och då vill den lilla kläääämma ihop sina små ben så mycket det bara går, och då är bärdonet där emellan som ett enda skrutt.

Liten vus, jag misstänkte att det skulle finnas fler som tycker som du. Nu när jag funderat lite på det, så känns det ju rent intuitivt som att sjalen ska ju bara lyckas hamna ovanpå ryggen på kotten, och sen kan man säkra eller spänna och hålla i utav bara den.

Sjalträffar i Lund har jag gått på några gånger. De gånger jag varit där har alla burit (större barn) i MT eller sele, men jag skulle förstås kunna höjta till om att sjalägare tage sina sjalar med.
Ja, jag har sett dina skriverier om att du börjat långsjala. Grattis! (ska man säga så...) Jag tänkte komma på fredag, ja, då får du lära mig!
Elflin skrev:Men de barn vi bär har ju varit små de med :wink: Kommer du på fredag? (Jag ska försöka komma och då ska jag komma med lilla L på ryggen i SJAL!)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?