Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev: Här kommer bild:
Bild
Jag stickar ju uppifrån och ner så jag ökar :lol: Men eftersom jag vill ha ett runt ok, á la islandströja så ökar jag efter bubbis anvisning, ungefär var 5 maska och det verkar funka, men jag vet inte riktigt hur många varv jag ska ha mellan ökningsvarven...
Snyggt! Med en sån början kan det bara bli bra!
Användarens profilbild
Av MuuM
Idag var det tvåändsstickningskurs igen, det är verkligen :heart: :loving: :love:

Tanterna är så söta och roliga, alla gör så fina saker och det är sån härlig stämning. Jag började på ett par små vottar, resårstickade muddar (vanlig resår) och sen ett orangeblått mönster i tvåändsstickning. Vantar utan tummar till bäbis, alltså. De blir jättefina. Imorgon ska jag fortsätta med dem, hoppas de hinner bli klara redan imorgon.
Användarens profilbild
Av glis
linafelicia skrev:Kvarnvik: Fint! :tumup:
Jag kom hem från Köpenhamn idag med två nystan Kauni i svart-grå-lila, nu ska jag bara försöka bestämma mig för vad jag ska sticka :D
Ett sådant nystan har jag stickat en möbiussjal av. jättefint garn.
Jag har snart gjort halva andra framstycket på min kofta i motsvarande Kid silk haze (240m på 25g) och det kliiiiar i fingrarna att ha någon lite mer rejäl stickning att ta tag i. Men jag har varken planer eller garn till något rejälare... :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:Jag har kommit igång med min Kaunikofta nu, det blir så snyggt :love: Jag stickar rätstickning och två varv med varje färg, hoppas bara att jag ökar lagom, har inte kommit så långt ännu så jag vet inte riktigt om det blir lagom. Ska försöka lägga upp en bild senare så ni får se de fina fägskiftningarna.
Ska bli kul att se bild!! När jag stickar raglantröjor så brukar jag minska i maska i varje raglan varannat varv: 2m/varv. Det brukar vara lagom.
Här kommer bild:
Bild
Jag stickar ju uppifrån och ner så jag ökar :lol: Men eftersom jag vill ha ett runt ok, á la islandströja så ökar jag efter bubbis anvisning, ungefär var 5 maska och det verkar funka, men jag vet inte riktigt hur många varv jag ska ha mellan ökningsvarven...
Om du följer mitt råd så innebär det varannat eller vart tredje varv.
babette skrev:
ellla skrev:
Kan nån hjälpa med mig en fråga!!
Det gäller nedanstående beskrivning från drops.
Jag förstår inte följande: På varv 1, där ökningar och minskningar ska påbörjas, ska alla sådana göras där? dvs alla som skall göras vartannat varv och alla som skall göras vart 4:e. Och sedan räkna vartannat och vart 4:e varv från detta? Eller är det bara varannan-varvs-minskningarna som görs på varv ett!!? Förstod ni??!! :hmm: :D
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =5&lang=se
Alla minskningar och ökningar ska göras på varv 1. Alså ditt alternativ ett stämmer :)

:tumsup:
AHH!! Vad bra!! Tack!! :urule: Nu blir det alltså äntligen rätt!! Här ska stickas!! Bild
:hide: Undrar igen...! De här varannan och vart 4:e varven... räknas de bara på rätsidevarven eftersom ökningar och minskningar endast görs på räta varv? Är det jag som är dålig på läsförståelse?!! :intetitta:
Jag är inne på att sticka en bäbisfilt. Den är mönsterstickad, så jag måste fodra den på något sätt. Hur gör man det på snyggast sätt? Finast vore att ha den stickad på båda sidor, men det kommer jag inte att orka. Går det att sy trikå på baksidan på ett snyggt sätt?
Användarens profilbild
Av ellla
babette skrev:
babette skrev:
ellla skrev:
Kan nån hjälpa med mig en fråga!!
Det gäller nedanstående beskrivning från drops.
Jag förstår inte följande: På varv 1, där ökningar och minskningar ska påbörjas, ska alla sådana göras där? dvs alla som skall göras vartannat varv och alla som skall göras vart 4:e. Och sedan räkna vartannat och vart 4:e varv från detta? Eller är det bara varannan-varvs-minskningarna som görs på varv ett!!? Förstod ni??!! :hmm: :D
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =5&lang=se
Alla minskningar och ökningar ska göras på varv 1. Alså ditt alternativ ett stämmer :)

:tumsup:
AHH!! Vad bra!! Tack!! :urule: Nu blir det alltså äntligen rätt!! Här ska stickas!! Bild
:hide: Undrar igen...! De här varannan och vart 4:e varven... räknas de bara på rätsidevarven eftersom ökningar och minskningar endast görs på räta varv? Är det jag som är dålig på läsförståelse?!! :intetitta:
De räknas på alla varv.
Alså gör du minskningar alla räta varv, olika många varannat varv bara :)
Användarens profilbild
Av Fryle
Kosmos skrev:
Knyttet & K skrev:Jag är inne på att sticka en bäbisfilt. Den är mönsterstickad, så jag måste fodra den på något sätt. Hur gör man det på snyggast sätt? Finast vore att ha den stickad på båda sidor, men det kommer jag inte att orka. Går det att sy trikå på baksidan på ett snyggt sätt?
Det snyggaste blir nog om du lägger ett tyg på baksidan, viker in kanterna snyggt och sedan syr fast med smygstygn (heter det väl :hmm: )
Jag har fodrat en filt med en bit av ett påslakan. Jag sydde räta mot räta, lämnade ett hål för att vränga rätt. Sedan sydde jag en stickning från rätsidan. Blev ok tycker jag.
Användarens profilbild
Av emindy
Kosmos skrev:har precis påbörjat den här sjalen till mamma.
Har inte behövt ringa Melon än. Grymt stolt :wink: Jag fattar allt hittills :vågen:

Åh! :love:

Den vill jag också sticka men jag skall prova sticka en lite enklare spetsstickning först...
Användarens profilbild
Av MuuM
Knyttet & K skrev:Jag är inne på att sticka en bäbisfilt. Den är mönsterstickad, så jag måste fodra den på något sätt. Hur gör man det på snyggast sätt? Finast vore att ha den stickad på båda sidor, men det kommer jag inte att orka. Går det att sy trikå på baksidan på ett snyggt sätt?
Kan du göra den i dubbelstickning? Då gör du ju båda sidorna på en gång.
Användarens profilbild
Av melon
Sjal #2 är klar!! Det är en multnomah till min svärmor som fyller år i februari. Lite enformigt och tråkigt mönster men det var min man som valde.

Bild
Sjal #3 är påbörjad. Detta börjar likna obsession, vad är det svenska ordet??

Kosmos: Åå laminaria, den är fin :love: Skönt att höra att du inte ligger däckad också. Är han bättre?

Knyttet: Jag har också sytt fast räta mot räta och lämnat en liten lucka att vända i och det blev snyggt, att sy maskstygn runt en hel bebisfilt hade inte jag orkat :lol:
Av Umma
melon skrev:Sjal #2 är klar!! Det är en multnomah till min svärmor som fyller år i februari. Lite enformigt och tråkigt mönster men det var min man som valde.

Bild
Sjal #3 är påbörjad. Detta börjar likna obsession, vad är det svenska ordet??

Kosmos: Åå laminaria, den är fin :love: Skönt att höra att du inte ligger däckad också. Är han bättre?

Knyttet: Jag har också sytt fast räta mot räta och lämnat en liten lucka att vända i och det blev snyggt, att sy maskstygn runt en hel bebisfilt hade inte jag orkat :lol:
Jag har börjat sticka multnomah också men i början på varje var, varje första maska blir lite för stram så överkanten rullar sig inåt liksom. SÅ ska det väl inte vara? :hmm: Ellar ska man sticka första maskan jättelöst?
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?