Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Britt
Nu har jag börjat på min Harry Potter illusion :D . Men det kändes konstigt att åka buss utan stickning, så jag måste nog göra ett par vantar till eftersom jag kan mönster till sådana i huvudet och inte behöver kika på något mönster/diagram.
Umma skrev:
linafelicia skrev:
kvarnvik skrev:Nu har mitt andra Kauninystan kommit, så ikväll ska jag börja på min kofta/väst :vågen:
Spännande! Jag fick också ett Kauninysta i posten idag. Det regnbågsrandiga från 3 stickor. Jag tror jag beställde i måndags så det har verkligen gått snabbt, trots förskottsbetalning till bankgiro.
I helgen ska jag ner till köpenhamn och har tagit reda på vilken garnaffär som har Kaunigarn så jag tänker gå dit och kolla på färgerna och försöka bestämma mig för vad jag ska sticka :D
Det är lite klurigt att beställa garn på internet tycker jag, jag vill gärna klämma och känna på det lite och om jag ska kombinera flera färger behöver jag lägga dom sidanom varandra och prova olika färgkominationer.
Bor du i närheten av Hstd? För i så fall har Madebyme på Norra v. 8)
Så bra! Tack för tipset. :D
Av Umma
linafelicia skrev:
Umma skrev:
linafelicia skrev:
kvarnvik skrev:Nu har mitt andra Kauninystan kommit, så ikväll ska jag börja på min kofta/väst :vågen:
Spännande! Jag fick också ett Kauninysta i posten idag. Det regnbågsrandiga från 3 stickor. Jag tror jag beställde i måndags så det har verkligen gått snabbt, trots förskottsbetalning till bankgiro.
I helgen ska jag ner till köpenhamn och har tagit reda på vilken garnaffär som har Kaunigarn så jag tänker gå dit och kolla på färgerna och försöka bestämma mig för vad jag ska sticka :D
Det är lite klurigt att beställa garn på internet tycker jag, jag vill gärna klämma och känna på det lite och om jag ska kombinera flera färger behöver jag lägga dom sidanom varandra och prova olika färgkominationer.
Bor du i närheten av Hstd? För i så fall har Madebyme på Norra v. 8)
Så bra! Tack för tipset. :D
Fast jag ska dit imorgon och shoppa loss :vågen: :D !! Hoppas hitta något fint garn till Citron. :hmm:
ellla skrev:
Trulsamin skrev:
Tanken är ju att det ska vara lite vattenavstörande och filta ihop sig. Du kan ju sticka en liten snutt av varje och stoppa in i tvättmaskinen på hög värme och se vad som händer??

Eldprov: http://histvarld.historiska.se/histvarl ... 186&#53340
Eldade just lite på garnen, det känns inte som att något av dem är enbart ull, däremot så tror jag att det åtminstonde är ull i några av dem. Får väl göra ett par provlappar och testa :) Tack för hjälpen...
Användarens profilbild
Av Fryle
linafelicia skrev: I helgen ska jag ner till köpenhamn och har tagit reda på vilken garnaffär som har Kaunigarn så jag tänker gå dit och kolla på färgerna och försöka bestämma mig för vad jag ska sticka :D
Inte för att jag vet om de har Kauni, men jag gillar sommerfuglen ("fjärilen"), stavning möjligen fel. De har fina ullgarner och trevlig inspiration, dessutom mycket Hanne Falkenberg-kit. (Om någon har mönster till hennes "Mermaid" är jag väldigt intresserad.)
Fryle skrev:
linafelicia skrev: I helgen ska jag ner till köpenhamn och har tagit reda på vilken garnaffär som har Kaunigarn så jag tänker gå dit och kolla på färgerna och försöka bestämma mig för vad jag ska sticka :D
Inte för att jag vet om de har Kauni, men jag gillar sommerfuglen ("fjärilen"), stavning möjligen fel. De har fina ullgarner och trevlig inspiration, dessutom mycket Hanne Falkenberg-kit. (Om någon har mönster till hennes "Mermaid" är jag väldigt intresserad.)
Den har jag aldrig varit i, jag får se om jag hinner dit också eller om plånboken bara klarar av ett garnbutiksbesök. :wink:
Användarens profilbild
Av Fryle
linafelicia skrev:
Fryle skrev:
Den har jag aldrig varit i, jag får se om jag hinner dit också eller om plånboken bara klarar av ett garnbutiksbesök. :wink:
Titta kostar inget... :roll:

...men vem kan stanna vid det... :roll:
Av Umma
Kosmos skrev:Jag har ju också stickat ett par döskallevantar 8)
Bild
De ser helt sneda ut eftersom maken använt dem, och inte la dem så ordentligt när han fotade :wink:
:tumup: jättefina!
Av Umma
Juliusdotter skrev:Färgbomben är färdig. Det är dock jag som är modell, och jag har inga dreads att fylla ut den med. Bild Bild
:app: ja vilken färgbomb, den blir man glad av :D !!!
Fina vantar Kosmos!
Imorgon fyller min lillebror år, jag hoppas mina passar honom. Albert har dock skvallrat och berättat att mamma har stickat ett par vantar med döskallar åt honom :fnissa:

En fråga: Fair isle-stickning, är det annorlunda än vanlig mönsterstickning? Jag har hittat ett fint koftmönster jag är sugen på men där "varnas" det för att det innehåller några varv "flat fair isle-knitting"...
Knyttet & K skrev:Fina vantar Kosmos!
Imorgon fyller min lillebror år, jag hoppas mina passar honom. Albert har dock skvallrat och berättat att mamma har stickat ett par vantar med döskallar åt honom :fnissa:

En fråga: Fair isle-stickning, är det annorlunda än vanlig mönsterstickning? Jag har hittat ett fint koftmönster jag är sugen på men där "varnas" det för att det innehåller några varv "flat fair isle-knitting"...
Igår satt jag och sökte på just fair isle bland mönster på ravelry - och jag fick bla upp "We call them pirates"-mössan. Så jag antar att fair isle-stickning helt enkelt är flerfärgat.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har kommit igång med min Kaunikofta nu, det blir så snyggt :love: Jag stickar rätstickning och två varv med varje färg, hoppas bara att jag ökar lagom, har inte kommit så långt ännu så jag vet inte riktigt om det blir lagom. Ska försöka lägga upp en bild senare så ni får se de fina fägskiftningarna.
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Jag har kommit igång med min Kaunikofta nu, det blir så snyggt :love: Jag stickar rätstickning och två varv med varje färg, hoppas bara att jag ökar lagom, har inte kommit så långt ännu så jag vet inte riktigt om det blir lagom. Ska försöka lägga upp en bild senare så ni får se de fina fägskiftningarna.
Ska bli kul att se bild!! När jag stickar raglantröjor så brukar jag minska i maska i varje raglan varannat varv: 2m/varv. Det brukar vara lagom.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:Jag har kommit igång med min Kaunikofta nu, det blir så snyggt :love: Jag stickar rätstickning och två varv med varje färg, hoppas bara att jag ökar lagom, har inte kommit så långt ännu så jag vet inte riktigt om det blir lagom. Ska försöka lägga upp en bild senare så ni får se de fina fägskiftningarna.
Ska bli kul att se bild!! När jag stickar raglantröjor så brukar jag minska i maska i varje raglan varannat varv: 2m/varv. Det brukar vara lagom.
Här kommer bild:
Bild
Jag stickar ju uppifrån och ner så jag ökar :lol: Men eftersom jag vill ha ett runt ok, á la islandströja så ökar jag efter bubbis anvisning, ungefär var 5 maska och det verkar funka, men jag vet inte riktigt hur många varv jag ska ha mellan ökningsvarven...
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?