Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag börjat, men jag har ff inte bestämt hur jag ska göra med framkanterna :roll: Funderar på att inte göra någon särskild kant alls. Måste bestämma hur tätt jag ska ha knapphålen också, undrar vad man har för knappar till en sån färgglad kofta :hmm:
ellla skrev:
Kan nån hjälpa med mig en fråga!!
Det gäller nedanstående beskrivning från drops.
Jag förstår inte följande: På varv 1, där ökningar och minskningar ska påbörjas, ska alla sådana göras där? dvs alla som skall göras vartannat varv och alla som skall göras vart 4:e. Och sedan räkna vartannat och vart 4:e varv från detta? Eller är det bara varannan-varvs-minskningarna som görs på varv ett!!? Förstod ni??!! :hmm: :D
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =5&lang=se
Alla minskningar och ökningar ska göras på varv 1. Alså ditt alternativ ett stämmer :)

:tumsup:
AHH!! Vad bra!! Tack!! :urule: Nu blir det alltså äntligen rätt!! Här ska stickas!! Bild
Användarens profilbild
Av melon
Enligt kaunis hemsida ser färgen EL ut såhär:

Bild

Idag fick jag hem ett nystan som jag beställde i söndags (supersnabb leverans) men det ser ut att vara endast marin/lila. Kan det vara en bit turkost inne i nystanet som inte syns nu? Eller är det fel? Ska man inte kunna lita såpass mycket på en bild på webben?
Lojse skrev:tjosan, jag letar efter ett "garn" som tål att tvättas i 60grader varannan dag, någon form an nylonsnöre kankse? vart kan man hitta det måntrå?
Bomullsgarn? Eller får det inte vara så enkelt?

Får jag ana nätkasse till tygblöjor? gör isf två direkt, för det behövs ju en även när det andra snurrar i tvättmaskinen (vis av erfarenhet)
melon skrev:Enligt kaunis hemsida ser färgen EL ut såhär:

Bild

Idag fick jag hem ett nystan som jag beställde i söndags (supersnabb leverans) men det ser ut att vara endast marin/lila. Kan det vara en bit turkost inne i nystanet som inte syns nu? Eller är det fel? Ska man inte kunna lita såpass mycket på en bild på webben?
Är det nystat så kan mycket färg gömma sig inne i de mastodontnystana tycker jag.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Enligt kaunis hemsida ser färgen EL ut såhär:

Bild

I mitt regnbågsnystan syns i princip alla färgerna, så jag tycker att du borde kunna se dem om du tittar in i mitthålet på nystanet.
Användarens profilbild
Av Edith
Tänkte bara tipsa om att Citron (från Knitty) som verkligen alla stickar just nu finns översatt till svenska. Kanske finns det någon som är sugen på att sticka den, men som inte gillar/klarar engelska mönster.

Nåja, här är en länk i alla fall:

Hämta PDF här!
Användarens profilbild
Av Lojse
emindy skrev:
Lojse skrev:tjosan, jag letar efter ett "garn" som tål att tvättas i 60grader varannan dag, någon form an nylonsnöre kankse? vart kan man hitta det måntrå?
Bomullsgarn? Eller får det inte vara så enkelt?

Får jag ana nätkasse till tygblöjor? gör isf två direkt, för det behövs ju en även när det andra snurrar i tvättmaskinen (vis av erfarenhet)
så enkelt...? jo, det kan det nog få vara kanske :app: , så härligt att man ibland tänker förbi näsan, fast det lixom inte behövs :tumup:
Hej allihopa!
Jag sitter och ska sticka lite blöjbyxor till kommande bebis. Jag har beställt en hög med ullgarn men jag hittade även en del garn på second hand härom dagen. Jag plockade på mig allt som kändes lite ulligt gulligt men jag har ingen aning om vad det egentligen är för garn. Jag vet att det finns ett ulltest där man eldar lite på en bit garn men jag kommer inte ihåg vilket resultat som innebar vad, vilket resultat vill jag ha?? Och hur stor tillförlitlighet är det på det om garnet är en ullblandning? När man stickar ullbyxor, går det att använda garn som inte är 100% ull eller blir det helt tokigt då? Det finns ju gott om 90% ull, 10% acryl osv...
Användarens profilbild
Av ellla
Trulsamin skrev:Hej allihopa!
Jag sitter och ska sticka lite blöjbyxor till kommande bebis. Jag har beställt en hög med ullgarn men jag hittade även en del garn på second hand härom dagen. Jag plockade på mig allt som kändes lite ulligt gulligt men jag har ingen aning om vad det egentligen är för garn. Jag vet att det finns ett ulltest där man eldar lite på en bit garn men jag kommer inte ihåg vilket resultat som innebar vad, vilket resultat vill jag ha?? Och hur stor tillförlitlighet är det på det om garnet är en ullblandning? När man stickar ullbyxor, går det att använda garn som inte är 100% ull eller blir det helt tokigt då? Det finns ju gott om 90% ull, 10% acryl osv...
Tanken är ju att det ska vara lite vattenavstörande och filta ihop sig. Du kan ju sticka en liten snutt av varje och stoppa in i tvättmaskinen på hög värme och se vad som händer??

Eldprov: http://histvarld.historiska.se/histvarl ... 186&#53340
Användarens profilbild
Av Fryle
Edith skrev:Tänkte bara tipsa om att Citron (från Knitty) som verkligen alla stickar just nu finns översatt till svenska. Kanske finns det någon som är sugen på att sticka den, men som inte gillar/klarar engelska mönster.

Nåja, här är en länk i alla fall:

Hämta PDF här!
Åh! Till mig! Tack! :wink:
kvarnvik skrev:Nu har mitt andra Kauninystan kommit, så ikväll ska jag börja på min kofta/väst :vågen:
Spännande! Jag fick också ett Kauninysta i posten idag. Det regnbågsrandiga från 3 stickor. Jag tror jag beställde i måndags så det har verkligen gått snabbt, trots förskottsbetalning till bankgiro.
I helgen ska jag ner till köpenhamn och har tagit reda på vilken garnaffär som har Kaunigarn så jag tänker gå dit och kolla på färgerna och försöka bestämma mig för vad jag ska sticka :D
Det är lite klurigt att beställa garn på internet tycker jag, jag vill gärna klämma och känna på det lite och om jag ska kombinera flera färger behöver jag lägga dom sidanom varandra och prova olika färgkominationer.
Av Umma
linafelicia skrev:
kvarnvik skrev:Nu har mitt andra Kauninystan kommit, så ikväll ska jag börja på min kofta/väst :vågen:
Spännande! Jag fick också ett Kauninysta i posten idag. Det regnbågsrandiga från 3 stickor. Jag tror jag beställde i måndags så det har verkligen gått snabbt, trots förskottsbetalning till bankgiro.
I helgen ska jag ner till köpenhamn och har tagit reda på vilken garnaffär som har Kaunigarn så jag tänker gå dit och kolla på färgerna och försöka bestämma mig för vad jag ska sticka :D
Det är lite klurigt att beställa garn på internet tycker jag, jag vill gärna klämma och känna på det lite och om jag ska kombinera flera färger behöver jag lägga dom sidanom varandra och prova olika färgkominationer.
Bor du i närheten av Hstd? För i så fall har Madebyme på Norra v. 8)
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?