Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Nettan skrev:Hur upplever ni kvaliten på Knit-pro?
Har sett här att någras stickor gått sönder och när nu en vire gled ur sin hållare så börjar jag tvivla på att komplettera med fler som jag tänkt. De är ju inte direkt gratis så man vill att de skall hålla längre än en halv mössa.
Är det någon idé att reklammera eller skall man försöka limma själv?

Är så less för det är nu jag behöver mössan.
Jag har klarat mig med minimalt strul och ganska mycket användande. Jag tänker att jag jämför med hur vanliga trästickor håller och då står sig mina.
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
Bubbi skrev:Så jag köper denisestickor och chansar.
Köpa? För en flygning...?

Har du vägarna förbi Bromma kan du låna mitt set som jag aldrig använder sedan jag köpte symphony wood (som de väl inte heter längre, men jag lär mig aldrig....)
..eller för den delen förbi Solna där jag jobbar...
Gulliga du! Men det lutar nog mot att jag chansar med knit pros ändå, och tar med mig extra i bagaget utifall. Får ta med mig ett frankerat kuvert. :D
Av Ponyo
melon skrev:Oj här händer det grejjer!!

Kosmos: :heart: Jag hade nog aldrig vågat att söka om det inte var för dig.

Knyttet: Fiiin!

Bubbi: Det ser vackert ut! Tur för mig :mrgreen: Ska det bli långa eller korta ärmar?
Tack! Det blir långa ärmar. Har bara stickat en tröja med korta ärmar, och den fick svärmor. :D
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi: Ska bli spännande att se hur den blir. Jag har varit sugen på att sticka en liknande till Siri men inte fått tummen ur än. Så jag dregglar lite över din så länge.

kvarnvik: Hoppas! Jag beställde från 3stickor igår och de har tydligen skickat det idag. :vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Bubbi: Ska bli spännande att se hur den blir. Jag har varit sugen på att sticka en liknande till Siri men inte fått tummen ur än. Så jag dregglar lite över din så länge.

kvarnvik: Hoppas! Jag beställde från 3stickor igår och de har tydligen skickat det idag. :vågen:
Det var snabba ryck! Garnkorgen skriver 5 arbetsdagar på sin sida, men jag hoppas att de bara har tagit till i överkant för att vara på den säkra sidan. Sitter här och stickar provlapp med regnbågsgarnet nu, det är såå vackert :love:
Kosmos skrev:Nytt projekt:
Spetssjal i lingarn. Jag köpte tunnnnnt vävlin på kon som jag ska färga :D
Vad tror ni?
Det vill jag se och veta mer om, har ett helt skåp i källaren med vävgarn på koner...
Av Ponyo
Nu har jag köpt extra spetsar att ha på flyget.
Maria (Marias garn) berättade att hon flugit massor med stickning nu över jul. Och hon visade verkligen upp att hon hade, och det gick jättebra. Lät betryggande. :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Elflin skrev:
Vad tror ni?
Det vill jag se och veta mer om, har ett helt skåp i källaren med vävgarn på koner...
Jag köpte garn av Britt här på SB för ett tag sen och det visade sig vara vävgarn - jag hade ingen aning men makens faster kunde sånt där och drog av en bit hur lätt som helst. Dvs det är inte lika bra att sticka med vävgarn för det kan lätt dela sig. Dra i ditt garn ordentligt innan du börjar, så du vet att det funkar att sticka med.

Britt hade inte heller någon aning om att det var vävgarn, ska jag tillägga. :-)
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:
Bubbi skrev:Så jag köper denisestickor och chansar.
Köpa? För en flygning...?

Har du vägarna förbi Bromma kan du låna mitt set som jag aldrig använder sedan jag köpte symphony wood (som de väl inte heter längre, men jag lär mig aldrig....)
..eller för den delen förbi Solna där jag jobbar...
Gulliga du! Men det lutar nog mot att jag chansar med knit pros ändå, och tar med mig extra i bagaget utifall. Får ta med mig ett frankerat kuvert. :D
:hide:
Det har mera att göra med att jag tycker så illa om Denise-stickorna att jag inte vill att någon annan ska lägga ut pengar på dem....

Men jag såg ditt senare inlägg om att Maria hade flugit en massa med stickning och det gått bra - så jag håller tummarna för dig också :D.
Har sett här att någras stickor gått sönder och när nu en vire gled ur sin hållare så börjar jag tvivla på att komplettera med fler som jag tänkt. De är ju inte direkt gratis så man vill att de skall hålla längre än en halv mössa.

Reklamera!
Jag tror inte att jag har hört någon som haft problem med att få nya saker när de gått sönder (såvida man inte fastnat någonstans och brutit av dem alltså.) Men stickor som släpper ur fästet, problem med gängor på vajrarna etc verkar inte vara något problem med att få hjälp med.
MuuM skrev:
Elflin skrev:
Vad tror ni?
Jag köpte garn av Britt här på SB för ett tag sen och det visade sig vara vävgarn - jag hade ingen aning men makens faster kunde sånt där och drog av en bit hur lätt som helst. Dvs det är inte lika bra att sticka med vävgarn för det kan lätt dela sig. Dra i ditt garn ordentligt innan du börjar, så du vet att det funkar att sticka med.

Britt hade inte heller någon aning om att det var vävgarn, ska jag tillägga. :-)
Jag har stickat flera spetssjalar i vävgarn och det har funkat hur bra som helst så det är nog olika kvalitet där precis som på andra garner.
Kaffemoster skrev:

Reklamera!
Jag tror inte att jag har hört någon som haft problem med att få nya saker när de gått sönder (såvida man inte fastnat någonstans och brutit av dem alltså.) Men stickor som släpper ur fästet, problem med gängor på vajrarna etc verkar inte vara något problem med att få hjälp med.

Får ta och ringa till affären.
Har över en timma med buss eller 5 mil till affären så det kan kosta mer att reklamera än köpa nytt.
Användarens profilbild
Av tweed
Nettan skrev:
Kaffemoster skrev:

Reklamera!

Får ta och ringa till affären.
Har över en timma med buss eller 5 mil till affären så det kan kosta mer att reklamera än köpa nytt.
Ring! Du kanske kan få skicka dem, så slipper du åka.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?