Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
De flesta av mina vävda sjalar har jag haft sen Vidar var liten och några av de börjar bli ordentligt slitna. Så vad göra?

Choklad gås: spilld linolja över och är lite stel med ett hål. Dassig och flammig i färgen.

Stork Vicky: Hål ungefär på mitten

Indio Rubin: Dassig i färgen

Det är ju såklart de sjalar som jag har burit mest i och verkligen älskat. Indion och gåsen funderar jag på att färga i samma färg som de är. Vickyn kanske skulle bli en MT eftersom jag har tappat bort min älsklings MT. Har ni några andra förslag?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Gåsen skulle man kanske kunna göra docksjalar av, beroende på var/hur stort hålet är?

Man FÅR faktiskt köpa nya sjalar om de gamla har gjort sitt :wink: så gör man ju med kläder också.
Användarens profilbild
Av zandrama
mari_tres skrev:Man FÅR faktiskt köpa nya sjalar om de gamla har gjort sitt :wink: så gör man ju med kläder också.
Jag vet att man får, men jag vill ju inte. Det är ju mina bästa sjalar. :love: :oops:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
zandrama skrev:
mari_tres skrev:Man FÅR faktiskt köpa nya sjalar om de gamla har gjort sitt :wink: så gör man ju med kläder också.
Jag vet att man får, men jag vill ju inte. Det är ju mina bästa sjalar. :love: :oops:
Man kan ju sy något fint plagg!!! :tumup:
Av Lenaskeå
Jag skulle nog färga indion & göra ringsjalar av Vicky. Gåsen vet jag inte riktigt :hmm:
Av sjaltokan
Förstår att det är svårt när favoriterna är trasiga, den som bara var dassig i färgen hade jag färgat om och vickyn kanske du kan göra ringsjalar av?
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag skulle inte färga om. Tycker de färgade sjalarna jag känt på inte alls varit så gosiga ...

göra.... tjaaaa....

indion skulle jag ha som den är - dassig - tror jag.

Den andra. Hitta på nått kul med vickyn, mt, ringsjal eller nått annat - gåsen...tjaaa... kanske använda som slitsjal och köpa en ny likadan att ha vid finare tillfällen?
Användarens profilbild
Av emindy
jag färgade om en pearl och efter lite användning blev den minst lika gosig som innan. Nu är den till och med ännu gosigare :love:
Så jag skulle inte tveka att färga om!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
En sjal som känns trist och dassig i färgen skulle jag definitivt färga för att pigga upp den lite! :tumup:

En sliten sjal skulle jag, beroende på grad av slitage, antingen sy om till valfritt annat bärdon (MT/sele/ringsjal) eller sy om till en gosig filt/lapptäcke. :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?