Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av telistant
Vilken knytning föredrar du till en pyttebäbis om du väljer en vävd sjal? Har bara hunnit testa omslutet X än. Tänker testa käguruknytning också.

Har ni några fler tips?
Användarens profilbild
Av Sarai
Omslut X- helt klart bekvämast, eller omslut-x-2. (Trikåsjalsknytningen) Det funkar med vävd också om man gör en uppskattning på hur stor plats barnet tar innan man drar åt knuten. Det är ganska smart att kunna stoppa i och ur barnet utan att ta av sig sjalen. Känguru funkar, även med kortare sjal, men jag tycker att allt för mycket tyngd ligger på axlarna. Jag vill ha ner så mycket som möjligt på höfterna.
favorit hittills är omslutet x men utan att breda ut sjalen så mycket i X:et utan ha det tyget mer som remmar, det blir så varmt med tre lager sjaltyg 70cm brett. Gåsen funkar bättre för den blir ju rätt smal ihopskrynklad. Kängurun sjönk han ihop så mycket i.

Det bästa med smokingbältet innerst är att det är lätt att knyta loss lillen då han sover och lägga ner honom, det är mycket svårare då bältet är ytterst.
Min favorit är omslutet-X, avlastar bäst och lättast att få tajt. Plus att jag även använt omslutet-X-2 och dubbel-X. De två sistnämnda hade jag de gånger jag behövde ha bärsjalen påknuten och lätt sätta i och ta ur bebisen vid bilresa.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?