Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av puh
Hittade en påse med grönt garn i blandade former, bl.a. lingarn, på vinden bland mormors gamla saker. Blev så glad :vågen: Sen har härvan/påsen legat i träda fram till här om kvällen... Upptäcker först då att råttorna hade varit på påsen. Tänker att det kanske inte är så farligt och börjar nysta upp garnhärvorna...
Dumma råttor! Det gröna ullgarnet fanns det bara småbitar kvar av, av andra nystanet (osäker på vad det är :hmm: ) försvann nästan hela, nästan bara 1 meter bitar. Lingarnet (det tunnaste) hade dock klarat sig bra :D

Mitt fynd blev det inte så mkt kvar av :| Dumma råttor! :hopmad:

Men en lindisktrasa ska det räcka till och den gröna färgen är helt underbar :love:
Trist. :(

Fast jag kan tala om att även katter gillar ullgarn. Jag fick ett antal alpackanystan söndergnagda av vår katt som vi hade när Svante var bebis. :?
diddeldi skrev:är du säker på att det är råttor? det låter mer som klädesmal annars, eftersom de ätit på ullgarnet men lämnat lingarnet.
Ingen aning :hmm: Men det var hål i plastpåsen och malar äter sig väl inte igenom plastpåsar :hmm: Eller kanske en kombination :| Men snart är min disktrasa färdig så det känns ganska ok ändå :D
puh skrev:
diddeldi skrev:är du säker på att det är råttor? det låter mer som klädesmal annars, eftersom de ätit på ullgarnet men lämnat lingarnet.
Ingen aning :hmm: Men det var hål i plastpåsen och malar äter sig väl inte igenom plastpåsar :hmm: Eller kanske en kombination :| Men snart är min disktrasa färdig så det känns ganska ok ändå :D
om det var råttor (eller möss) så borde du se en massa råttbajs/musbajs i och runt påsen.

jag tänkte mest att om du har ullkläder hemma så vill du nog hålla garnpåsen och ullkläderna väl separerade, ifall det är klädesmal. de är nämligen rätt hungriga av sig.
diddeldi skrev:
puh skrev:
om det var råttor (eller möss) så borde du se en massa råttbajs/musbajs i och runt påsen.

jag tänkte mest att om du har ullkläder hemma så vill du nog hålla garnpåsen och ullkläderna väl separerade, ifall det är klädesmal. de är nämligen rätt hungriga av sig.
Jag hittade garnet på vinden i vår stuga och där finns det rått-/musbajs lite överallt :roll: Eftersom de har legat i en påse här hemma nu i flera månader nu hoppas jag verkligen att det inte fanns mal i påsen... :oops: Då är malarna överallt numera :shock:

Hur får man bort malarna? Tvättar? Eller är de utflugna för länge sen? :hmm:
puh skrev:
diddeldi skrev:
puh skrev:

Jag hittade garnet på vinden i vår stuga och där finns det rått-/musbajs lite överallt :roll: Eftersom de har legat i en påse här hemma nu i flera månader nu hoppas jag verkligen att det inte fanns mal i påsen... :oops: Då är malarna överallt numera :shock:

Hur får man bort malarna? Tvättar? Eller är de utflugna för länge sen? :hmm:
ja man kan tvätta och/eller torktumla. och så finns det typ malkulor och cederträ och sånt som man kan ha i garderoberna och som de inte gillar. men de gillar mest ull så de andra kläderna brukar klara sig. de ser ut såhär förresten (fast det är larverna som käkar mest):
Bild

fast det måste ju inte vara det, din teori kan ju stämma.
Har du haft garnet inne i huset eller i garaget? Ni har ju ett nybyggt hus, har svårt att tro att det skulle komma in råttor/möss in till er? :hmm:

Kan man inte stoppa angripna kläder i frysen ett tag också? Har jag för mig, men det funkar ju nog bara om man inte har en hel garderob full med ullkläder :lol:
mari_tres skrev:Har du haft garnet inne i huset eller i garaget? Ni har ju ett nybyggt hus, har svårt att tro att det skulle komma in råttor/möss in till er? :hmm:

Kan man inte stoppa angripna kläder i frysen ett tag också? Har jag för mig, men det funkar ju nog bara om man inte har en hel garderob full med ullkläder :lol:
Som skrivit ovan hittade jag det i vår sommarstuga på vinden... Där finns det råttor/möss - sen har det legat där i minst 15 år,kanske 25... *ler* Äh, jag blundar och hoppas att det var länge sen ev. mal levde... 8) orkar inte bekymra mig... :roll: :D

Däremot ska det snart provas lindisktrasa - den ska bara tvättas först med tanke på råttor/möss... :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?