Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shuna76
Alltså, jag får inte rätt på min overlock. Köpte den för flera månader sedan, men den får bara stå för den vill ju inte göra sömmarna snygga :hopmad: Jag har testa allt, ratta, ratta, ratta på trådspänningen..testar olika trådsorter, olika tyger ALLT jag kan komma på. Jag kan näääästan få till det, men så tar den ett hoppskutt eller nåt & så ser baksidan helknasig ut en halv centimeter eller så & sen ut som innan igen.

Är det maskinen det är fel på eller gör jag nåt galet? Snart säljer jag skiten, det är ju inget kul detta! Det är en helt ny Pfaff hobbylock 2.0 om det har nån betydelse. :help:
Användarens profilbild
Av Kaja
Sådär ska det inte vara. Jag hade en pfaff sedan tidigare och den sydde fint. Utan problem. Min nuvarande Bernina är en rashäst och är betydligt kinkigare med inställningarna, så nu har jag lärt mig att testa på en bit tyg innan jag syr. Men hoppstygn på overlock - jag tror aldrig jag har sett det faktiskt. Jo, om man kör över en söm.

Jag skulle gissa på att det faktiskt är något fel på din maskin. Om den är ny, så är det läge att gå tillbaka och be dem bevisa att det INTE är något fel på din maskin. Och annars - boka en service/felsökning.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Är du säker på att du trär den rätt?
Far du inte till det och det är en ny maskin har du ju möjlighet att gå tillbaka till butiken och be dem visa hur det ska vara. Om inte annat så ska de ju fixa vad det nu är som är fel.

En annan möjlihet är faktiskt att byta nålar. Är det minsta fel på dem så kan det bli knäs man syr ibland....
Användarens profilbild
Av teres
Vad jag minns efter att jag tittade på din maskin för ett tag sedan tror jag att du behöver lämna in den, den beter sig konstigt! :heart:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Ja, jag misstänker att det är nåt galet..jag menar, alla andra som köpt overlocker utan speciellt stor erfarenhet verkar få till det med sina :hmm: Jaja, får bege mig till Malmö med den nån dag då :?
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Shuna76 skrev:Ja, jag misstänker att det är nåt galet..jag menar, alla andra som köpt overlocker utan speciellt stor erfarenhet verkar få till det med sina :hmm: Jaja, får bege mig till Malmö med den nån dag då :?
Ring o tala med dem ngn dag. De kanske kan hjälpa dig via telefon..... :)
Av Enid
Vilken sorts nålar använder du? Många använder ju trikånålar även i overlocken när de syr i PUL eller veolur tex men trikånålen har en lite annan form och lutning på hela nålen, inte bara spetsen och kan ge bla hoppstygn.

Olika maskiner är olika känslig för fel sorts nål, kolla upp det!

Men det kan såklart också vara fel på maskinen eller att någon av armarna är felinställda, det kan räcka med en tiondels mm för att det ska bli knas. Gå tillbaks med den till butiken och be dom fixa!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?