Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

En egen fråga också. Jag köpte rött mullbärssilke i somras, för att göra något riktigt fint åt mig. Jag började på en spetssjal, men repade upp den eftersom jag aldrig hann sticka och läsa mönster samtidigt. Så började jag på en halsduk i i loopy lace, som är jättefin, men rätt tråkig at sticka eftersom den är likadan hela tiden :roll:

Är jag hemsk som funderar på att repa upp den med och använda garnet till en swallowtail? Den är jättefin, och mönstret passar mig, men jag är inte egentligen säker på att jag är en trekantssjalperson ;)
Användarens profilbild
Av melon
majo0322 skrev:En egen fråga också. Jag köpte rött mullbärssilke i somras, för att göra något riktigt fint åt mig. Jag började på en spetssjal, men repade upp den eftersom jag aldrig hann sticka och läsa mönster samtidigt. Så började jag på en halsduk i i loopy lace, som är jättefin, men rätt tråkig at sticka eftersom den är likadan hela tiden :roll:

Är jag hemsk som funderar på att repa upp den med och använda garnet till en swallowtail? Den är jättefin, och mönstret passar mig, men jag är inte egentligen säker på att jag är en trekantssjalperson ;)
Men det finns ju jättemånga fina halsdukar med spets, tror du att du använder en sån mer? Jag gillar inte halsdukar utan föredrar trekantssjalar och jag tycker att jag har sett många fina spetshalsdukar.
melon skrev:
majo0322 skrev:En egen fråga också. Jag köpte rött mullbärssilke i somras, för att göra något riktigt fint åt mig. Jag började på en spetssjal, men repade upp den eftersom jag aldrig hann sticka och läsa mönster samtidigt. Så började jag på en halsduk i i loopy lace, som är jättefin, men rätt tråkig at sticka eftersom den är likadan hela tiden :roll:

Men det finns ju jättemånga fina halsdukar med spets, tror du att du använder en sån mer? Jag gillar inte halsdukar utan föredrar trekantssjalar och jag tycker att jag har sett många fina spetshalsdukar.
Jag tror absolut att jag skulle använda en sådan mer, men jag huttar bara fina trekantssjalar :roll:
Användarens profilbild
Av melon
majo0322 skrev:
melon skrev:

Jag tror absolut att jag skulle använda en sådan mer, men jag huttar bara fina trekantssjalar :roll:
är du med på ravelry?
linafelicia skrev:Jag bara måste lägga in denna bilden på ett mönster som finns på ravelry
Bild
Döskallevantarna som Knyttet & K visade tänker jag mig som en övning i att sticka med flera färger innan jag ger mig i kast med denna till min man :D
Men gud vad snygg! Den vill jag sticka till min man :love: Drygt att han är stl XL/XXL.... Det lär väl ta något år eller så.
majo0322 skrev:
Knyttet & K skrev:
Elflin skrev:I den här tråden finns länken: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=153309
Över till en annan fråga. Jag ska sticka en mössa till Albert. Den ska bli grå med ett tåg längst ner. Jag tänkte göra vagnarna i olika färger. Hur gör jag då med trådarna? Det blir ju väldigt tjockt om jag låter alla trådar löpa med.
Tänkte du sticka runt? Då är det lurigt... :hmm: Men det borde väl gå att utgå från ett runt mönster och bara öppna det (och sticka fram och tillbaka). Då går det att sticka vagnarna med intarsia.
Det löste sig. Mössan ska vara blå, med röda tågvagnar och svarta hjul. Alberts ord är lag :lol: Jag tror att jag hittat en modell som blir bra. Jag hoppas bara att mina beräkningar stämmer nu...
Användarens profilbild
Av ellla
Bilderna:
ellla skrev:Bild
Bild
öhh, visar bild på mössan för solängel...
Bild
är från
Knyttet & K skrev:Hjälp, ni stick och diagramvana! Jag vill sticka den här mössan, men mönstret är på japanska. Någon som fattar mer än vad jag gör :hellu: Det finns ett diagram, men jag blir snurrig av det också.

http://www.ravelry.com/patterns/library ... arflap-hat
mönstret.
Det ser inte jättesvårt ut enligt diagrammet, men är handskrivet på japanska.... :roll:
Bild
ellla skrev:Bilderna:
ellla skrev:Bild
Bild
öhh, visar bild på mössan för solängel...
Bild
är från
Knyttet & K skrev:Hjälp, ni stick och diagramvana! Jag vill sticka den här mössan, men mönstret är på japanska. Någon som fattar mer än vad jag gör :hellu: Det finns ett diagram, men jag blir snurrig av det också.

http://www.ravelry.com/patterns/library ... arflap-hat
mönstret.
Det ser inte jättesvårt ut enligt diagrammet, men är handskrivet på japanska.... :roll:
Bild
Här hittade jag översättningshjälp!
http://www.ravelry.com/projects/twougly ... arflap-hat
Tass. Om jag någon gång blir klar med min poncho i hundgarnet så ska jag visa den för er. :roll:
ellla skrev:
gurkan76 skrev:Tass. Om jag någon gång blir klar med min poncho i hundgarnet så ska jag visa den för er. :roll:
I hundgarn... mmm... :loving:
Jag har en eurasier. Jag har spanat in din finne. :heart:
Efterlysning:

Snälla hjälp mig att hitta ett mönster på svenska på en spetssjal i stil med den här:

http://4.bp.blogspot.com/_AMHG8n5gevI/S ... wtailI.jpg

Jag har aldrig stickat på engelska och inte någon sjal heller för den delen och känner att jag vill börja med ett svenskt mönster...
Användarens profilbild
Av ellla
Gurkan: Euroasier är fina! Jag inbillar mig att min Elsa är lite som en sån i psyket... Fast hon gillar inte att dra saker... Jag har en del elsa-underull ju! kanske ska prova om det går att få det till en tråd kanske?

Ketronya: behöver det vara så varierat som svallowtailen? eller räcker det typ såhär?
Bild

Annast rekommenderar jag drops..
ellla skrev:Gurkan: Euroasier är fina! Jag inbillar mig att min Elsa är lite som en sån i psyket... Fast hon gillar inte att dra saker... Jag har en del elsa-underull ju! kanske ska prova om det går att få det till en tråd kanske?

Ketronya: behöver det vara så varierat som svallowtailen? eller räcker det typ såhär?
Bild

Annast rekommenderar jag drops..
Egentligen vill jag ha det så varierat som möjligt så att jag lär mig så mycket som möjligt :D

Var är den röda på bilden ifrån? Drops?
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?