Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lynnis
I maj är det dags igen :vågen: och denna gången vill jag bära från början. Med sonen tog det ett tag innan jag kom på hur smidigt det var och nu med två är det säkert ännu mer fördelaktigt att ha armarna fria. Så till frågan:

Vad rekomenderar ni att bära i från första början?? Fördelar, nackdelar? Kanske är det bra med mer än ett bärdon?

Tack på förhand :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
En trikå förståss! :wink:
Vilken du väljer är mest en smaksak, en del är lite tunanre än andra och de kanske kan vara nåt för dig eftersom du ska bli majmamma, men det funkar lika bra med en av de tjockare trikåsjslarna, jag hade en Moby till min första och hon är född i maj hon också.
Av Sofie
Fördelen med trikå är att man har den på sig och plockar bebis i och ur. Fördel med vävd är att jag denna gång fått till sjalamning :tumup:
så jag använder vävd mer än trikå denna gången.

Sen vet jag att många uppskattar meitai just för lättare amning, men jag har faktiskt inte prövat meitai.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
åh så mysigt! :loving:

min favorit av trikåerna är mam eco :heart: , fast till den allra minsta och nyaste plutten kanske jag skulle rekommendera en mycket prisvärd minimundus eller en supertunn sino.

nu har jag gjort mig av med minimundussjalarna och sinon, men mam econ har jag fortfarande kvar om du vill känna på den ;)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Sofie skrev:Fördelen med trikå är att man har den på sig och plockar bebis i och ur. Fördel med vävd är att jag denna gång fått till sjalamning :tumup:
så jag använder vävd mer än trikå denna gången.
:iagree:
Jag alternerade mycket mellan trikåsjal och vävd. De elastiska bärsjalarna var suveräna för mysbärning :loving: och som sagt smidiga om bebisen skull i och ur mycket. De vävda bärsjalarna var perfekta till långpromenaderna 8)

Tycker också det är lättare att amma i vävd och himnla smidigt om man ska "hänga på" äldre syskon på upptåg :wink:
En annan fördel med vävd bärsjal till de allra minsta är i de fall bebisen har lätt att sjunka ihop i bärsjalen. Då är en vävd bärsjal att föredra framför en elastisk, eftersom den vävda bärsjalen ger ett bättre stöd för den nyfödda bebisens rygg och höfter. Själv har jag fått förhållandevis stora bebisar som tidigt varit stadiga huvud i ryggpartiet. Min erfarenhet från att ha hjälpt många att prova ut bärsjalar är dock att de allra minsta nyfödingarna många gånger har en tendens att just sjunka ihop i bärsjalen och därför behöver ett mer ordentligt stöd. De vävda bärsjalarna minskar risken att bebisen sjunker ihop :tumup:
Användarens profilbild
Av Suskiv
De första månaderna gillar jag trikå, men eftersom jag oftast får tungviktare så har jag snabbt gått över till vävd då den är stabilare.

Just nu använder vi babybundler trikåsjal och manduca sele till Einar.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?