Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Frallan
Jag har burit i Moby wrap innan, men dottern väger nu 7,5 kg och jag tyckte det började bli svajigt och köpte mig en Hopediz Kairo. Har burit i den några gånger, enkelt kryss på magen. Men nu upplever jag att jag får ont i axlarna och upp i nacken. Det fick jag aldrig av trikåsjalen. Såhär borde det väl inte vara? Tror ni det är knytningen det är fel på?
Användarens profilbild
Av Anso
Prova istället dubbelt omslutet kryss eller omslutet kryss (se Sjalbarns knytinfo) för de avlastar bäst. Dubbelt kryss går också bra och är bra om barnet ska i och ur sjalen mycket, avlastar lite sämre.
Användarens profilbild
Av Ami
Anso skrev:Prova istället dubbelt omslutet kryss eller omslutet kryss (se Sjalbarns knytinfo) för de avlastar bäst. Dubbelt kryss går också bra och är bra om barnet ska i och ur sjalen mycket, avlastar lite sämre.
Håller med anso! Annars kan det vara att sjalkanten kommer för högt upp i nacken för dig. Prova då att dra ner yttersta sjalkanten över axeln och vik upp den tillbaka på axeln så att sjalen blir dubbel över axeln. Då tycker iaf jag att sjalen sitter stadigare.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag håller med båda övriga "talare".
När jag började bära i sjalen när min mellanpojk var c:a 2 månader. Så började jag med knytningen enkelt kryss på magen och jag fick inte till det alls. Det skar in å var inte alls skönt. Var riktigt besviken då jag sett fram emot att kunna bära i sjal.
Men sen så testade jag omslutet istället och OJ vilken skillnad, det kändes ju inte ens att jag bar.
Så testa du att göra exakt samma knytning som du har gjort med din moby. Det kan vara lite svårare att få till med en vävd men det går. Eller så gör du omslutet men med smokingbältet innanför.
Eller så kollar du runt om det finns några sjalträffar i närheten av där du bor så ska du få se att du får bra med hjälp!
Användarens profilbild
Av nikolin
Håller med övriga, och vill tillägga att jag också får ont fort ibland, det brukar ofta vara när jag har burit ovanligt lite några dagar, så då bär jag lite mer så går det över. hihi :-D

Men sen är det ju viktigt också att man tänker på hållningen (är jag själv ganska dålig på...)

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?