Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Knyttet & K skrev:
ellla skrev:
Knyttet & K skrev:Nu känner jag mig lite sur :evil:
Någon som kommer ihåg att jag skrev om mitt gnissliga merinogarn från Lienes fyndlåda? Jag började sticka min tantkofta i det, men den har blivit liggande för att jag inte gillar garnet. Det kändes gnissligt och syntetigt. Efter att ha frågat på garnaffären och rådgjort med Pernilla på 3stickor klippte jag av en tuss och eldade på den. Den brann fint. 100% merino my ass :twisted:
Det borde väl gå att reklamera fast det är inköpt för länge sedan? Innehållet stämmer ju inte. Jag kunde inte välja färg, så jag köpte två olika. Jag har alltså 20 nystan liggande här hemma...
GUD VAD DÅLIGT!!! Sånt här blir jag upprörd över! tycker att du definitivt ska få pengarna tillbaka - minst!! Du har ju trots allt blivit lurad!!!
Jag ska definitivt maila henne. För visst är det så att ull inte ska brinna? Det brinner med stor och sprakande låga en stund innan det slocknar. Kulan går visserligen och smula sönder och det luktar hår men det borde det ju göra om det är blandmaterial. Eller kan superwashbehandlingen påverka? Varken Pernilla eller hon i garnaffären hade iaf hört talas om att superwashbehandlingen kan göra det gnissligt som syntet är och jag tycker att det har en syntetig glans.
Blir det liksom en plastkula då du eldar??
Lukta hår gör ju naturmaterial, men om det är ett hopkok är det ju svårt att se vad som är i...
ellla skrev:
Knyttet & K skrev:
ellla skrev:
Någon som kommer ihåg att jag skrev om mitt gnissliga merinogarn från Lienes fyndlåda? Jag började sticka min tantkofta i det, men den har blivit liggande för att jag inte gillar garnet. Det kändes gnissligt och syntetigt. Efter att ha frågat på garnaffären och rådgjort med Pernilla på 3stickor klippte jag av en tuss och eldade på den. Den brann fint. 100% merino my ass :twisted:
Det borde väl gå att reklamera fast det är inköpt för länge sedan? Innehållet stämmer ju inte. Jag kunde inte välja färg, så jag köpte två olika. Jag har alltså 20 nystan liggande här hemma...
GUD VAD DÅLIGT!!! Sånt här blir jag upprörd över! tycker att du definitivt ska få pengarna tillbaka - minst!! Du har ju trots allt blivit lurad!!!
Jag ska definitivt maila henne. För visst är det så att ull inte ska brinna? Det brinner med stor och sprakande låga en stund innan det slocknar. Kulan går visserligen och smula sönder och det luktar hår men det borde det ju göra om det är blandmaterial. Eller kan superwashbehandlingen påverka? Varken Pernilla eller hon i garnaffären hade iaf hört talas om att superwashbehandlingen kan göra det gnissligt som syntet är och jag tycker att det har en syntetig glans.
Lukta hår gör ju naturmaterial, men om det är ett hopkok är det ju svårt att se vad som är i...
Det blir en kula, men det blir det väl på ren ull också? Kanske att den är lite större än vanligt. Den går att smula sönder, den är inte hård. Jag måste nog elda lite ullgarn också och jämföra innan jag skriver något lite argt mail.
Knyttet & K skrev:
ellla skrev:
Knyttet & K skrev:
ellla skrev:
Det blir en kula, men det blir det väl på ren ull också? Kanske att den är lite större än vanligt. Den går att smula sönder, den är inte hård. Jag måste nog elda lite ullgarn också och jämföra innan jag skriver något lite argt mail.
Och det var ju tur att jag gjorde. Jag eldade lite Alaska och det brinner också. Jag har alltid fått höra att ull inte brinner :hmm:
Okej, så om det är ull: varför gnisslar det
Användarens profilbild
Av Lojse
ellla: jag tror att jag frågade detta när vi åkte till tygblöjsträffen, men jag mins inte... den fina koftan A hade på sig den dagen, lite tunnare i grön/lila naturfärgade skiftningar.. vad e det för garn? jag kan inte sluta att tänka på den :love:
Användarens profilbild
Av ellla
Lojse skrev:ellla: jag tror att jag frågade detta när vi åkte till tygblöjsträffen, men jag mins inte... den fina koftan A hade på sig den dagen, lite tunnare i grön/lila naturfärgade skiftningar.. vad e det för garn? jag kan inte sluta att tänka på den :love:
Det är drops alpacka, den där tunnare varianten.
Nu har dessutom Solängels lilla Alma en nästan likadan!
Användarens profilbild
Av MuuM
Lojse skrev:jassåå... fick för mig att den var lite "luden" men jag kan minnas helt fel.. du har inte möjligen chans att slänge upp en bild?
:iagree: och ett mönster? *ber snällt*
Elflin skrev:I den här tråden finns länken: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=153309
Tack! Jag blev inte direkt klokare. Men gnissligheten gör att jag tror att det är något inblandat. Plus att jag hört att det kan vara lite si och så med innehållsförteckningen på en del av hennes garner.

Över till en annan fråga. Jag ska sticka en mössa till Albert. Den ska bli grå med ett tåg längst ner. Jag tänkte göra vagnarna i olika färger. Hur gör jag då med trådarna? Det blir ju väldigt tjockt om jag låter alla trådar löpa med.

Och någon som har ett bra mössmönster att utgå från? Jag tänkte sticka den lagom till mig (huvudmått 54) och tova den aningens för att få den lite tätare. A har nog 52 runt huvudet. Den får gärna gå ner lite vid öronen.
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:
Lojse skrev:jassåå... fick för mig att den var lite "luden" men jag kan minnas helt fel.. du har inte möjligen chans att slänge upp en bild?
det kan jag inte sådär på direkten, för den verkar inte ha fastnat på bild...
Kan fota direkt A är gladare...
Och så kan jag inte bestämma mig för vad jag ska sticka till mig själv. Jag har köpt detta garn:
Bild

Ska det bli en kort tantkofta med kortare ärmar eller en uggletröja? Jag har aldrig stickat flätor förut, men det verkar ju inte så svårt.
Användarens profilbild
Av ellla
ellla skrev:
MuuM skrev:
det kan jag inte sådär på direkten, för den verkar inte ha fastnat på bild...
Kan fota direkt A är gladare...
Och dessutom har jag inte nån bild på Alma-varianten heller!!
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?