Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
Det är många som tycker det är så bra att bara klippa trådarna vid konerna och sedan knyta ihop den nya trådfärgen med den gamla tråden och dra igenom trådarna (fattar någon vad jag menar :hmm: ). Jag måste bara säga att jag tycker det är ursvårt att göra på det sättet! Det tar ju hur lång tid som helst att få trådarna att gå rätt. Tacka vet jag hederlig trä från början. Då vet jag att det blir rätt och har reda på trådarna...

Är det bara jag som tycker att det är lättare att trä om hela maskinen?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Ja jag med, fattar inte alls det med att man ska knyta ihop..men att trä en overlock kan ju göra vem som helst gråhårig! Jag kan inte förstå varför man ibland kan få trä om och trä om innan det funkar som det ska..
Användarens profilbild
Av sofjo
Jag trär också alltid om alla trådarna.
Jag tycker inte att det tar så lång tid. Min är nog ganska lätt att trä. :)
Av Enid
Jag trär också alltid om från början. Efter att ha trätt industrioverlockmaskiner känns alla andra maskiner löjligt snabba och enkla att trä ;)
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Blir det fel har man ju oftast trätt i fel ordning. :wink:

Jag trär från början, det tar ju längre tid att knyta knutar..... :roll:

Men jag har en kollega som gör så för hon kan inte trä sin maskin! Går trådarna av så tar hon med den till mig så jag får trä den. :lol: Behöver jag säga att vi jobbar med sömnad? 8) :lol:
Användarens profilbild
Av Stark
McMorrigan skrev:Blir det fel har man ju oftast trätt i fel ordning. :wink:
Fast det blir det inte om jag trär om helt - för då vet jag att jag trär rätt.
McMorrigan skrev:Jag trär från början, det tar ju längre tid att knyta knutar..... :roll:
Preciiiiiiis!
Och så måste man ju pula med knutarna genom trådspänningsbrickorna och dra i rätt trådar osv.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Cilia skrev:
Precis! Nackdelen är att om man använder flera olika maskiner av olika märken så blir det ibland fel ändå! :lol:
Användarens profilbild
Av Stark
McMorrigan skrev:
Cilia skrev:
Precis! Nackdelen är att om man använder flera olika maskiner av olika märken så blir det ibland fel ändå! :lol:
Det i-lands problemet lider jag tyvärr inte av :wink: . Jag får helt enkelt skaffa mig en coverlock :tumup: .
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Cilia skrev:
McMorrigan skrev:
Cilia skrev:
Det i-lands problemet lider jag tyvärr inte av :wink: . Jag får helt enkelt skaffa mig en coverlock :tumup: .
,
Kanske ska tillägga att privat äger jag bara en, men vi har på jobbet. :wink:
Av Marine78
Jag har faktiskt ALDRIG någonsin provat att trä om på det sk "enkla" sättet. Jag drar dem från kon och genom trådspänningsbrickor och hela vägen runt varje gång jag byter. Nu planerar jag ju min sömnad rätt ordentligt ibland, så det blir inte så många trådbyten.
Men med andra ord: du är inte ensam ;-)
Cilia skrev:Det är många som tycker det är så bra att bara klippa trådarna vid konerna och sedan knyta ihop den nya trådfärgen med den gamla tråden och dra igenom trådarna (fattar någon vad jag menar :hmm: ). Jag måste bara säga att jag tycker det är ursvårt att göra på det sättet! Det tar ju hur lång tid som helst att få trådarna att gå rätt. Tacka vet jag hederlig trä från början. Då vet jag att det blir rätt och har reda på trådarna...

Av Marine78
Marine78 skrev:Jag har faktiskt ALDRIG någonsin provat att trä om på det sk "enkla" sättet. Jag drar dem från kon och genom trådspänningsbrickor och hela vägen runt varje gång jag byter. Nu planerar jag ju min sömnad rätt ordentligt ibland, så det blir inte så många trådbyten.
Men med andra ord: du är inte ensam ;-)
Fast jag tror att när man gör knytmetoden knyter man nedanför trådspänningsbrickorna, men jag kan ha fel...
Cilia skrev:Det är många som tycker det är så bra att bara klippa trådarna vid konerna och sedan knyta ihop den nya trådfärgen med den gamla tråden och dra igenom trådarna (fattar någon vad jag menar :hmm: ). Jag måste bara säga att jag tycker det är ursvårt att göra på det sättet! Det tar ju hur lång tid som helst att få trådarna att gå rätt. Tacka vet jag hederlig trä från början. Då vet jag att det blir rätt och har reda på trådarna...

long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?