- tis jan 19, 2010 14:07
Vore väldigt tacksam för hjälp.
Min lilla (8 månader snart) har börjat bli lite gnällig och vill ofta bli buren. Han är ca 72 lång väger 10 kilo och tar väldigt STOR plats på magen.
Har en långsjal som jag försökt knyta honom på ryggen i men omöjligt. Han slänger sig från sida till sida, sträcker ut benen och liksom ålar runt på min rygg. Stor fara för att han slår ihjäl sig och jag knäcker ryggen samtidigt.
Så, vad ska jag köpa för att bära en liten akrobat på ryggen?
Sele?
Mei Tai?
Har tittat på en Kozy. (läste Mei Tai-jämförelsen här på formumet)
Vill kunna bära längre stunder och det måste vara stadigt så att ungen inte hoppar ur. Har en 2,5-åring (17 kilo) som kanske också vill bli buren ibland.
Jag är 172 cm och min man 190 cm. Båda normalviktiga.
Igen, väldigt tacksam för hjälp!
Min lilla (8 månader snart) har börjat bli lite gnällig och vill ofta bli buren. Han är ca 72 lång väger 10 kilo och tar väldigt STOR plats på magen.
Har en långsjal som jag försökt knyta honom på ryggen i men omöjligt. Han slänger sig från sida till sida, sträcker ut benen och liksom ålar runt på min rygg. Stor fara för att han slår ihjäl sig och jag knäcker ryggen samtidigt.
Så, vad ska jag köpa för att bära en liten akrobat på ryggen?
Sele?
Mei Tai?
Har tittat på en Kozy. (läste Mei Tai-jämförelsen här på formumet)
Vill kunna bära längre stunder och det måste vara stadigt så att ungen inte hoppar ur. Har en 2,5-åring (17 kilo) som kanske också vill bli buren ibland.
Jag är 172 cm och min man 190 cm. Båda normalviktiga.
Igen, väldigt tacksam för hjälp!
F född juli 07 och S född juni 09