Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
Jag tror att de inte håller (lika bra iaf), men jag vet inte. Jag tänkte faktiskt prova ändå. ;)
Användarens profilbild
Av funshine
EHH funderar lite...
Risk för skavsår mot bebins hud.
Går det hitta tryckknappar utan nickel i?
Hur funkar de i 60 graders tvätt? Risk för korrosion?

Vet inte om det funkar men det är väl mina teorier till varför det är plastknappar som används.

Fast hittar du nickelfria är det väl bara att testa.
Användarens profilbild
Av kattta
vet inte hur jag tänkte....har aldrig sett en tyg-pocket "live", i mitt huvud tänkte jag inte på att knappen förmodligen ligger mot huden...

Klart det kan vara risk för nickel, samt att de kanske ej tål kisset...
Av surftrollet
De funkar i 60 graders tvätt och de ligger inte mot bebisens hud om man inte vill det.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag har en blöja med metallknappar, funkar utmärkt.
Användarens profilbild
Av Elin G
Anledningen är som jag förstått det att metallknapparna lätt trasar sönder PULen när man monterar dem.
Av letw83
jag har gjort tygbindor med stoff och stils metallknappar som är nickelfria.

Pulen är hel än efter över ett halvårs användning, och dom går att tvätta i 60 grader.
Användarens profilbild
Av kattta
Då ska jag nog ta å testa göra några med Stoff och Stils (tack för tipset!)knappar ändå.

Och några med kardborre.

Måste ju testa :)
Av surftrollet
Jag har sytt och hittills (några veckors användning) funkar de jättebra, ser inget som börjar gå sönder. Har stabilt tyg bakom alla knappar som förstärkning.
Användarens profilbild
Av Panakeia
esarina skrev:Jag har sytt och hittills (några veckors användning) funkar de jättebra, ser inget som börjar gå sönder. Har stabilt tyg bakom alla knappar som förstärkning.
bra ide! vad har du för tyg då? viselin?
Användarens profilbild
Av kattta
Njaäee...det har inte blivit några med tryckknappar än, i min "håla" är utbudet av tryckknappar på sybutikerna bra precis detsamma och ingen har kunnat svara med säkerhet att de är nickelfria. Så jag har kört velcro på de jag gjort hitills.
Användarens profilbild
Av Panakeia
kattta skrev:Njaäee...det har inte blivit några med tryckknappar än, i min "håla" är utbudet av tryckknappar på sybutikerna bra precis detsamma och ingen har kunnat svara med säkerhet att de är nickelfria. Så jag har kört velcro på de jag gjort hitills.
vad e velcro?
Användarens profilbild
Av aha
Panakeia skrev: vad e velcro?
Kardborre
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?