Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev: solängel: Dålig stil!! :evil: Jag har 3 km till butiken och jag åker gärna dit åt dig och skickar om du inte hittar i din butik.
Tack, :heart: men jag ska kolla om det inte går att ta hem via konstnärsshopen i stan, från pärldesign, det borde gå och då vet jag säkert att det blir rätt pärlor. Går inte det hör jag av mig till dig igen!
Användarens profilbild
Av melon
solängel skrev:
melon skrev: solängel: Dålig stil!! :evil: Jag har 3 km till butiken och jag åker gärna dit åt dig och skickar om du inte hittar i din butik.
Tack, :heart: men jag ska kolla om det inte går att ta hem via konstnärsshopen i stan, från pärldesign, det borde gå och då vet jag säkert att det blir rätt pärlor. Går inte det hör jag av mig till dig igen!
Bra, tveka inte :tumup:
Nu behöver jag hjälp!
Jag måste köpa garn, men hittade inget som föll mig riktigt på läppen. Jag har ett presentkort som går ut nästa vecka. Jag funderar på M&K Ecoull, hur är den? Eller den vanliga?
Hur mycket ska man köpa till en kofta i stl S? 500g? Jag funderar på en lite kortare kofta, som en längre bolero. Eller en uggletröja
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet & K skrev:Nu behöver jag hjälp!
Jag måste köpa garn, men hittade inget som föll mig riktigt på läppen. Jag har ett presentkort som går ut nästa vecka. Jag funderar på M&K Ecoull, hur är den? Eller den vanliga?
Hur mycket ska man köpa till en kofta i stl S? 500g? Jag funderar på en lite kortare kofta, som en längre bolero. Eller en uggletröja
Vilket angenämt problem :lol:

Jag gillar ju min uggletröja, så jag lägger min röst på garn till en sån. Min är stickad i alaska, korta ärmar i strl S och det gick åt 300 gr : 450m.

Jag hade nog köpt garn som jag inte annars unnar mig. Dyra ulliga handfärgade saker. :love:
Ecoullen är hur mysig som helst! Är det på hemflit eller perssons? Manos de Uruguay är ju ett alldeles, alldeles underbart garn, och absolut något att satsa på om någon annan betalar :wink: Och så kan jag slå ett slag för Vikinggarns eco-alpacka, det känns som att sitta och klappa min mjuka, mjuka (och väldigt långhåriga :lol: ) katt när man stickar med det. Lycka till med garnletandet! :D
solängel skrev:
Ecoullen är hur mysig som helst! Är det på hemflit eller perssons? Manos de Uruguay är ju ett alldeles, alldeles underbart garn, och absolut något att satsa på om någon annan betalar :wink: Och så kan jag slå ett slag för Vikinggarns eco-alpacka, det känns som att sitta och klappa min mjuka, mjuka (och väldigt långhåriga :lol: ) katt när man stickar med det. Lycka till med garnletandet! :D
På Perssons. Jag tyckte de hade trista garner... Eller missade jag något. Jag var som melon tipsade om inne på något riktigt lyxigt, men jag tyckte mest att de hade stickiga ullgarner. Kollade visserligen på ett bambu/bomullsgarn som kanske kunde vara något till Anouken jag ska sticka, men jag gillade inte färgerna riktigt.

Melon - Då borde det gå mindre av ecoullen. Fast jag kanske köper 500 g ändå ifall jag vill göra en trekvartsärm.
Av Umma
solängel skrev:
Håller med om att eco-ullen är bra. Jag har bara stickat i multivarianten, den hade en rätt naturlig känsla med ull-lukt och fett. Inte riktigt värd sitt förhållandevis dyra pris anser jag dock.
Användarens profilbild
Av Lojse
jag har blitt medlem på Ravelry, men pehuw vad mycket det finns där... kommer ta ett tag att komma in i allt där.. är det fler som är med där? är det en bra inspirationskälla?
Lojse skrev:jag har blitt medlem på Ravelry, men pehuw vad mycket det finns där... kommer ta ett tag att komma in i allt där.. är det fler som är med där? är det en bra inspirationskälla?
Det finns en sjalbarnsgrupp på Ravelry http://www.ravelry.com/groups/sjalbarnare-on-ravelry
Jag håller med om att det är enormt! Jag hänger inte riktigt med i alla förkortningar och så heller men det är kul att titta på bilder och leta mönster :D
Användarens profilbild
Av tweed
linafelicia skrev:
Lojse skrev:jag har blitt medlem på Ravelry, men pehuw vad mycket det finns där... kommer ta ett tag att komma in i allt där.. är det fler som är med där? är det en bra inspirationskälla?
Det finns en sjalbarnsgrupp på Ravelry http://www.ravelry.com/groups/sjalbarnare-on-ravelry
Jag håller med om att det är enormt! Jag hänger inte riktigt med i alla förkortningar och så heller men det är kul att titta på bilder och leta mönster :D
Jag tycker Ravelry är jättebra. Att hitta mönster på, eller att surfa runt på om man inte orkar sticka men ändå vill hålla på, liksom :lol:
JAg brukar mest kolla "activity" fliken i grupperna jag är med i, då får man inspiration så det räcker och blir över. Glöm inte bort att spara intressanta projekt i favoriter, för det kan vara svårt att hitta tillbaka till dem sen, det finns ju som sagt ganska mycket där 8)
kvarnvik skrev:
linafelicia skrev:
Jag tycker Ravelry är jättebra. Att hitta mönster på, eller att surfa runt på om man inte orkar sticka men ändå vill hålla på, liksom :lol:
JAg brukar mest kolla "activity" fliken i grupperna jag är med i, då får man inspiration så det räcker och blir över. Glöm inte bort att spara intressanta projekt i favoriter, för det kan vara svårt att hitta tillbaka till dem sen, det finns ju som sagt ganska mycket där 8)
:iagree:

finns det en sjalbarnsgrupp :D *springer dit*
Hurra! Årets första projekt är klart :D
Jag har gjort mönstret själv och det blev inte riktigt som jag tänkt mig och dessutom blev den lite liten men jag är nöjd trots allt.
Jag har använt ett svart ullgarn och en glittrig sytråd som jag vann i en maskeradtävling på sysidan :D
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
linafelicia skrev:Hurra! Årets första projekt är klart :D
Jag har gjort mönstret själv och det blev inte riktigt som jag tänkt mig och dessutom blev den lite liten men jag är nöjd trots allt.
Jag har använt ett svart ullgarn och en glittrig sytråd som jag vann i en maskeradtävling på sysidan :D
Bild
Bild
Snygg!
Tänk att kunna göra ett sånt mönster själv :app:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?