Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annelithor
Sitter och kikar lite på youtube ang, att bära i sjal. Får hem några i veckan och bebis kommer i mars, så vill ha lite koll.

Sett några bra filmklipp, och om jag fattat rätt nu så är detta ej så bra? Tyget ser inte alls utbrett och slätt ut på varken rygg eller mage, hon verkar inte bredda ut det ordentligt under pojken heller, från knäveck till knäveck? och på slutet av filmen så åker smokigbältet upp på hans rygg, typ..

Sedan skall barnet väl inte heller "hänga/stödjas" på krysset under rumpan, det gör man väl ändå inte i en sådan här knytning? Barnet skall väl stödjas av krysset och smokingbältet på hennes mage? Och kryssar man under rumpan gör man väl det typ sist?

Så, jag hoppas att jag inte fattat fel, för om man skall bära så där kan man inte få så bra avlastning och inte heller så skönt för barnet?

Försöker mig på att länka

http://www.youtube.com/watch?v=xN-0Fpeaz7w
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det är ju bekvämare om tyget är ordenligt utbrett. Och omslutet kryss 2 (trikåsjalsknytningen) kan man knyta med vävd sjal också, men det går utmärkt att knyta klart innan man sätter i barnet och jag har en känsla av att det är mycket mer behändigt än att sätta i det först och sedan knyta klart :lol:

Plus dock för att hon visar att man faktiskt inte behöver en märkessjal, utan att man kan knyta i lite vad som hellst, en bordsduk, ett gammalt lakan, en gardin... :tumup: vi har även sett exempel på att man kan bära i en tröja, ett badlakan eller ett par gamla byxor om det blir panik :D Fast det finns ju förståss tyger som är bekvämare än andra 8)

Lillebror ger dock filmen höga poäng, han satt som klistrad och gjorde små gulliga ljud :loving:
mari_tres skrev:Det är ju bekvämare om tyget är ordenligt utbrett. Och omslutet kryss 2 (trikåsjalsknytningen) kan man knyta med vävd sjal också, men det går utmärkt att knyta klart innan man sätter i barnet och jag har en känsla av att det är mycket mer behändigt än att sätta i det först och sedan knyta klart :lol:

Plus dock för att hon visar att man faktiskt inte behöver en märkessjal, utan att man kan knyta i lite vad som hellst, en bordsduk, ett gammalt lakan, en gardin... :tumup: vi har även sett exempel på att man kan bära i en tröja, ett badlakan eller ett par gamla byxor om det blir panik :D Fast det finns ju förståss tyger som är bekvämare än andra 8)

Lillebror ger dock filmen höga poäng, han satt som klistrad och gjorde små gulliga ljud :loving:
Kanske jag som är för petig :Hahaa: I mina ögon såg det bara bökigt och obekvämt ut, men tur är väl att vi alla är olika :tumup: tänk så tråkigt det vore annars! Ja, det är det ju, bra att visa att det fingerar med det mesta :app: om det är akut. Ett par byxor? Hur f*n gör man då? Eller ja, bara till att vara uppfinningsrik :mums:

De är ju så söta när de gör sådana ljud :heart:
Användarens profilbild
Av mari_tres
annelithor skrev:
Kanske jag som är för petig :Hahaa: I mina ögon såg det bara bökigt och obekvämt ut, men tur är väl att vi alla är olika :tumup: tänk så tråkigt det vore annars! Ja, det är det ju, bra att visa att det fingerar med det mesta :app: om det är akut. Ett par byxor? Hur f*n gör man då? Eller ja, bara till att vara uppfinningsrik :mums:

Jo visst ser det bökigt och obekvämt ut :Hahaa: jag försöker bara var lite... snäll :fnissa:

Bära i byxor: http://www.youtube.com/watch?v=Bq2KD-dBY6M Backstrap kallas den knytningen, inte det bekvämaste men måste man så måste man ju i vissa lägen.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Bära i byxor kan man göra på fler sätt också, letade efter en bild på ett barn som faktiskt satt i ett par byxor som någon hade på sig (på skoj :wink: ) men sprang på den här istället: http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php? ... 3#p1645723

Då mina har varit små så har jag burit dem en del i morgonrocken, funkar perfekt :loving:

*spammar alla dina trådar*
mari_tres skrev:
annelithor skrev:

Jo visst ser det bökigt och obekvämt ut :Hahaa: jag försöker bara var lite... snäll :fnissa:

Bära i byxor: http://www.youtube.com/watch?v=Bq2KD-dBY6M Backstrap kallas den knytningen, inte det bekvämaste men måste man så måste man ju i vissa lägen.
Det var så alltså, trodde nästan det :mrgreen: ja, är det akut så :D
mari_tres skrev:Bära i byxor kan man göra på fler sätt också, letade efter en bild på ett barn som faktiskt satt i ett par byxor som någon hade på sig (på skoj :wink: ) men sprang på den här istället: http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php? ... 3#p1645723

Då mina har varit små så har jag burit dem en del i morgonrocken, funkar perfekt :loving:

*spammar alla dina trådar*
Men äsch då, spamma på du :) Ja, där har jag faktiskt haft tösen någon gång :) Nu ska här bäras ner julkartonger och tösens julgran, det sista som blev kvar, blev ramaskri då vi ville ta bort hennes. Tack och lov för dagis :) SÅ kan man göra sådant utan att dem ser :app:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?