Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Britt
Jag tänkte sticka den här Harry Potter bilden från Ravelry och då står det att det är stickat i Double Knitting Yarn. Vad i hela friden kan det vara för något? Tror ni det spelar någon roll? Efter X antal vantar nu i vinter ska det bli kul att göra något annat :D !
Användarens profilbild
Av Kaja
DK eller SportsWeight är ett mått på hur tjockt garnet är. Det går från "fingering" (tunnast) till "bulky" (tjockast) och beroende på vilket garn du köper så rekommenderas stickor utifrån det. Här köper vi ju efter "jag vill sticka med stickor 4", där köper de efter hur tjockt garnet ska vara och så hör stickorna ihop med det garnet. Lite smidigt faktiskt när man väl har fattat systemet. Jag har för mig att DK är ungefär stickor 4. Ganska lagom jumpergarn alltså.
Av Britt
AHA! Tja, så gör ju jag också, faktiskt. Hittar ett garn och så står det vilka stickor man ska använda till det. Jag ska gå förbi imorgon till "min" garnaffär och botanisera så får vi se vad jag hittar!
Användarens profilbild
Av Ketronya
Britt skrev:Jag tänkte sticka den här Harry Potter bilden från Ravelry och då står det att det är stickat i Double Knitting Yarn. Vad i hela friden kan det vara för något? Tror ni det spelar någon roll? Efter X antal vantar nu i vinter ska det bli kul att göra något annat :D !
Vad är det för Harry Potter bild du ska sticka? :D
Av Britt
Ketronya skrev:
Britt skrev:Jag tänkte sticka den här Harry Potter bilden från Ravelry och då står det att det är stickat i Double Knitting Yarn. Vad i hela friden kan det vara för något? Tror ni det spelar någon roll? Efter X antal vantar nu i vinter ska det bli kul att göra något annat :D !
Den här som det tipsades om i Sticksnacktråden: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... r#p7718090

Sönerna gillar Harry Potter och jag vill prova tekniken :D !
Användarens profilbild
Av Ketronya
Britt skrev:
Ketronya skrev:
Den här som det tipsades om i Sticksnacktråden: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... r#p7718090

Sönerna gillar Harry Potter och jag vill prova tekniken :D !
Ja, det verkar jätteroligt, vill också prova men vågar mig inte på engelska mönster riktigt än, hoppas det går bra och det hade ju varit trevligt med en bild på det färdiga arbetet :D :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?