Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
"Sjalen består av 2 delar som bildar ett kryss fram och ett på ryggen. Vill man ha huvudstöd till barnet bör man välja en lite större storlek. Man kan då lägga barnets huvud under "axelbandet". Sjalen levereras i en praktisk påse."

Det här tycker jag låter jätte knasigt. Klart man vill ha huvudstöd till barnet ifall det somnar. Innebär det att sjalen är rätt ostretchig, så att man inte kan stoppa in huvudet ifall sjalen är av en mindre storlek.

Annars tycker jag att det var roliga och kul mönster och färger!!
Av Nora
Det är ju en vävd sjal, men nej den avlastar inte lika bra som en långsjal. Men inte långt ifrån.

Jag använder långsjalen ofta hemma eller om jag ska på långpromenad, men har alltid med EasyHug när jag har vagnen. Är inte så förtjust i att stå på stan med en gnällig baby och börja knyta 5 meter tyg. Om ska jag stannan till i affären är den oxå super. Jag använder den ofta hemma hos folk med eftersom sonen somnar så bra i den.

Nej den är inte diagonalvävd.
Användarens profilbild
Av Mia
Nora skrev:Det är ju en vävd sjal, men nej den avlastar inte lika bra som en långsjal. Men inte långt ifrån.

Jag använder långsjalen ofta hemma eller om jag ska på långpromenad, men har alltid med EasyHug när jag har vagnen. Är inte så förtjust i att stå på stan med en gnällig baby och börja knyta 5 meter tyg. Om ska jag stannan till i affären är den oxå super. Jag använder den ofta hemma hos folk med eftersom sonen somnar så bra i den.

Nej den är inte diagonalvävd.
Det är alltså du som gör den?

Berätta mer! Här vill vi veta allt! Hur känns den, hur bred är den? hur är storlekarna tänkta? Vad är det för färger i trycken.....?? !
Av Nora
Ja det är jag och en kompis (som är skräddare) som gör den.

Helena: Fabian sover ofta i sjalen. Det var lite problem när vi skulle ta bilder, för han bara somnade :-) Det är han som sover på bilden på framsidan. Den är en small, och det är den storleken jag brukar ha. Fast kanske det ser ut som om han sitter lite väl högt på bilden eftersom jag sitter ner. När han var mindre satte jag huvudet under sjalen. Nu får han ganska bra stöd på sidan så det är inga problem. Han finns ingen bra bild på det.
Av jojjo
Men är det så bra att bära barnen framåt på det sättet? Är det inte oergonomiskt för barnet? Man ska väl bara bära barn framåt i buddha position, eller har jag fel?
Användarens profilbild
Av Mia
Nora skrev:Ja det är jag och en kompis (som är skräddare) som gör den.

Helena: Fabian sover ofta i sjalen. Det var lite problem när vi skulle ta bilder, för han bara somnade :-) Det är han som sover på bilden på framsidan. Den är en small, och det är den storleken jag brukar ha. Fast kanske det ser ut som om han sitter lite väl högt på bilden eftersom jag sitter ner. När han var mindre satte jag huvudet under sjalen. Nu får han ganska bra stöd på sidan så det är inga problem. Han finns ingen bra bild på det.
Helt ärligt. Av bilderna på framsidan är ni den bästa. Barnet framåt ser inte bra ut och den andra bebisen hänger väldigt konstigt åt sidan...
Ser fram emot ännu mer detaljinfo som sagt! :wink:
Av Andie
Hej!

Jag har en Easyhug o e väldigt nöjd ( lite opartiskt kanske? ;-) )... Dottern sitter oftast vänd mot mig, men ibland (korta stunder) har hon suttit vänd utåt (när hon e lite rastlös)... Det e då bäst att se till så att tyget e fram till knävecken så hon blir "sittandes"...

Även om tyget inte e stretch eller diagonalvävt avlastar den väldigt bra...
Anv ibland bara halva sjalen (ena delen) o har henne på höften (som ringsjal, "typ") men det e endast korta stunder som ner till bilen...

Ville även bara säga att det va nån som frågade om den skar in, men det gör den inte...
:-)
Användarens profilbild
Av Måsen
Sjalen verkar ju jätteintressant som alternativ till ringsjal. Speciellt till det priset! :D

Det jag saknar på sidan är en lite utförligare beskrivning av sjalen; mått, materiel, tvättråd och egenskaper. :roll:
Eller har jag missat något?

Jag älskar ju min Ringo och använder den flera gånger om dagen när vi lämnar och hämtar de större barnen i skolan. Men den måste jag ju ha utanpå mina ytterkläder och det börjar bli lite knöligt nu när det blir kallare med allt tjockare kläder både på mig och dottern.
Den här sjalen borde jag ju kunna ha under jackan, precis som med trikåsjalen förra vintern. Jag köpte en jättestor jacka förra året när jag var gravid och den kunde jag ha över sjal+bebis senare också, tror nästan att den kan räcka för oss båda fortfarande... *smider planer*
Nora, du som gör sjalen, vad tror du? :?:
Av Nora
Tack för all kostruktiv kritik!!

Jojjo: Som med alla sjalar tycker jag barnet sitter bäst innåt.

Mia: Svårt att beskriva hur den känns. Du får köpa en och testa ;-) Går så klart bra att skicka tillbax om man inte är nöjd. Vi vill bara ha nöjda kunder. :-) Det är tänkt att man ska ha ungefär den storleken man har på tröja. Ett mindre barn kommer då att kunna ha huvudet under sjalen, men kanske inte ett större. Trycket finns i svart eller vitt.
Barnet som sitter lite åt sidan är bara 2 månader tror jag. Hon kan mycket väl sitta med huvudet under sjalen. Synd att det inte blev så på bilden.

Måsen: Ja, vi ville gärna ha bra öppningspriser :-) Ja det går bra att bära under jackan. Det gör jag alltid. Men min jacka går inte att knäppa utanpå, så jag måste köpa en ny.

Usch nu låter jag som en säljare. Var inte meningen att låna det här forumet för att göra reklam. Ville bara informera.
Är det nån fråga jag missat att svara på?
Användarens profilbild
Av Mia
Hur bred är varje del?
Är det helt giftfri, miljövänlig färg? (alltså ätbar för bebisar som gillar att tugga på sjalen?)

Tricotti tex, som ju är samma princip, rekomenderas ju inte att använda till pyttebebisar som inte kan stödja huvudet eller som lätt "viker sig" i kroppen. För att bäst bära så liten bebis behövs "smokingbältet" också. Så rekomendera den gärna från några månaders ålder istället för från nyfödd. Fast vagga funkar ju frånbörjan!
Av Nora
Färgerna är giftfria, men inte ekologiska.

Vi har ju skrivit från 1 månad, men det kanske är lite lite. Den kan fungera korta stunder från den åldern lite beroende på hur stabilt barnet är.

Varje del är ca 55 cm bred.
Användarens profilbild
Av AAaa
Ingen annan som har provat? Tänker beställa en brun och ha liggande i vagnen.
Användarens profilbild
Av Veronica
Jag tyckte också att det var jätte gulliga mönster, och själva hemsidan var också jätte fin. Jag kunde se storlekbilderna också, men jag vet inte om de gav särskilt bra vägledning.

Inget jag skulle beställa själv, men så är jag ju ingen "samlare" heller, har bara en lång- och en (hemsydd) ringsjal.
Av Nora
Ja alla bilder ska synas nu hoppas jag. Sidan är väl inte helt klar (det blir man väl aldrig), men nästan. Ni får jättegärna säga till om ni ser några fler fel.
Användarens profilbild
Av Mia
Nu ser vi bilderna ja!
Men.. Jag är hemskt ledsen..
Bilderna på stl M borde ni verkligen byta.. Den första visar exakt varför det är bra att ha extra stöd av ett "smokingbälte" till en liten bebis och den andra är ju helt oergonomisk.. Vi vill ju att barnen ska bäras säkert och ergonomiskt, alla som ser era bilder kanske inte förstår det..
Alltså, det är inte meningen att såga en bra ide! Hoppas ni tar det konstruktivt för det är väldigt fina sjalar!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?