Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
Bäriaktagelser så här efter ett barnvaktspass åt ett sjalbarn:

Det måste vara lättare att vara barnvakt åt ett buret barn än ett bärovant. Upp på ryggen så var hon nöjd (och somnade!). Och jag hade bara en sulky med packning att släpa runt på. Två vagnade barn som passats på det här viset hade varit för mycket packning för att på egen hand avlägsna från lekplatsen för att gå en sovrunda.

Det är inte lika tungt att bära två barn (10 + 11-12 kg?) som jag föreställde mig. Efter 45 minuter så var jag dock glad att båda barnen vaknade. ;)

Beco är faktiskt ruggigt skön att bära i. :heart: :rock:
Användarens profilbild
Av jag71
Inte är det så tungt som man kan tro?! Jag tycker inte att det är så stor skillnad på att bära en som att bära två. Visst det är dubbelt så tungt men det känns liksom inte. När jag bär en fram och en bak så blir det bara stabilare på nåt sätt. Med båda på ryggen så visst blir det tyngre men inte alls så tungt som det borde bli (låter mysko men jag vet inte riktigt hur ajg sak förklara) Om man bär en på ryggen och en i ringsjal på höften blir det inte lika snedbelastat som om man bara bär i ringsjal, i alla fall upplever jag det så. Kändes så skönt att läsa att det inte bara är jag som upplever att 10 kg + 10 kg inte är dubbelt så tungt! om nu någon fattar vad ajg menar. :lol: :lol:
Av surftrollet
Jqag förstår precis! :D Nu, iaf. ;) Och främsta anledningen till att det var så skönt när de vaknade var att medans jag knöt upp magbarnet så stod ryggbarnet och skrek, så det var inte så att jag gav mig tid att se till att knytningen blev bekväm. :roll: Det skar in lite i kappmuskeln, annars hade jag nog kunnat bära nån timma till om det behövdes.
Användarens profilbild
Av anna_eh
jag71 skrev:Inte är det så tungt som man kan tro?! Jag tycker inte att det är så stor skillnad på att bära en som att bära två. Visst det är dubbelt så tungt men det känns liksom inte. När jag bär en fram och en bak så blir det bara stabilare på nåt sätt. Med båda på ryggen så visst blir det tyngre men inte alls så tungt som det borde bli (låter mysko men jag vet inte riktigt hur ajg sak förklara) Om man bär en på ryggen och en i ringsjal på höften blir det inte lika snedbelastat som om man bara bär i ringsjal, i alla fall upplever jag det så. Kändes så skönt att läsa att det inte bara är jag som upplever att 10 kg + 10 kg inte är dubbelt så tungt! om nu någon fattar vad ajg menar. :lol: :lol:
Jag är grymt impad av er som bär två barn, men när du säger att bära "båda på ryggen", hur bär du då :shock:
Har aldrig sett en sån knytning förr, du får gärna visa, el har jag missförstått det på nåt sätt :hmm:
Användarens profilbild
Av jag71
Kolla på Babyheavens knytinstruktioner där visar jag. Eller så kollar du fotona från sjalbarns 3årsfirande i Lund där finns en bild med båda på ryggen.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
esarina skrev:Det är inte lika tungt att bära två barn (10 + 11-12 kg?) som jag föreställde mig
Hon vägde 11,5 för snart ett halvår sen, så snarare 12-13 kg åtminstone. Jag tyckte att det var en betydande skillnad i vikt på M & H i varje fall när jag fick låna honom som demonstrationsobjekt i måndags.

Återigen, tack så hemskt mycket för barnvaktshjälpen igår och idag.
jag71 skrev:Kolla på Babyheavens knytinstruktioner där visar jag. Eller så kollar du fotona från sjalbarns 3årsfirande i Lund där finns en bild med båda på ryggen.
Eller också så har du ju lagt in bilder här bland sjalbarn & sjalar på både trippelbärning och sen dubbel ryggsäck ang att bära flera barn samtidigt :wink:
Användarens profilbild
Av jag71
Trippelbärning är ju inte att rekomendera men ibland så finns inget val, med tre stycken som piper och gnäller och vill sitta i sjal samtidigt så...
jag hade faktiskt glömt bort dem bilderna. :oops:
Av surftrollet
Delfinen_78 skrev:
esarina skrev:Det är inte lika tungt att bära två barn (10 + 11-12 kg?) som jag föreställde mig
Hon vägde 11,5 för snart ett halvår sen, så snarare 12-13 kg åtminstone. Jag tyckte att det var en betydande skillnad i vikt på M & H i varje fall när jag fick låna honom som demonstrationsobjekt i måndags.

Återigen, tack så hemskt mycket för barnvaktshjälpen igår och idag.
Tyckte du att det var skillnad när du bar också? Jag tyckte att det var tyngre att lyfta M, men väl på ryggen märktes det ingen större skillnad tyckte jag.

Det var som jag sa riktigt trevligt att vara barnvakt till ett barn som var så lätt att få lugnt! :heart: Hon kunde ju verkligen gallskrika på marken men bara jag lyfte upp henne i selen så blev hon kolugn. :D (Det där låter ju hur hemskt som helst, att hon skrek, men, ja, du vet... Hon var ju lugn mest hela tiden, bara inte på marken.)
Delfinen_78 skrev:
jag71 skrev:Kolla på Babyheavens knytinstruktioner där visar jag. Eller så kollar du fotona från sjalbarns 3årsfirande i Lund där finns en bild med båda på ryggen.
Eller också så har du ju lagt in bilder här bland sjalbarn & sjalar på både trippelbärning och sen dubbel ryggsäck ang att bära flera barn samtidigt :wink:
Så häftigt med två på ryggen! :rock:
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
esarina skrev: Tyckte du att det var skillnad när du bar också? Jag tyckte att det var tyngre att lyfta M, men väl på ryggen märktes det ingen större skillnad tyckte jag.

Det var som jag sa riktigt trevligt att vara barnvakt till ett barn som var så lätt att få lugnt! :heart: Hon kunde ju verkligen gallskrika på marken men bara jag lyfte upp henne i selen så blev hon kolugn. :D (Det där låter ju hur hemskt som helst, att hon skrek, men, ja, du vet... Hon var ju lugn mest hela tiden, bara inte på marken.)
Jag som är van vid tungklump M tyckte nog att H kändes aningens lättare att ha på ryggen, men den största skillnaden var ju naturligtvis när man skulle lyfta och svinga.

Jo, jag vet hur du menar :wink: röstresurser har hon ju :roll: Hon tänker väl att det är lika bra att ta högsta volym från början så att hon är säker på att göra sig hörd om det skulle vara så att de stora lever om eller bråkar med varandra :wink:
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag71, jag är imponerad av dig som trippelbär och dubbelbär. Det är en fin kortserie med knytinstruktioner du har på babyheaven. Skulle vara roligt att få med någon trippelbärning där också.
Användarens profilbild
Av jag71
Men trippelbärning är inget som jag rekomenderar. Man blir väldigt "ner tryckt" och det är jobbigt. Sen är det svårt att vara själv när man ska plocka ner barnen, man får så korta armar på nåt sätt så jag klarar av att få upp alla själv men inte ner.

Fast om man tar skrutt på ryggen och små snuttorna i ringsjalar så kanske det går bättre. Ska prova och fungerar det så kanske Helen (babayheaven) kan ta kort.
Användarens profilbild
Av 4ungar
wow :shock: impad kan jag bara säga :shock:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?