Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur tar man reda på om ett garn är av ull eller syntetmaterial? Visst ska man kunna tända eld på en liten fjutt, och se skillnaden?

Jag har ett par loppisfyndade nystan som jag gjorde så med, eller alltså tände eld på en liten stump, och det luktar precis som bränt hårstrå, är det ull då? Snälla säg att det är det 8)
Precis så, ull luktar hår och det brända ska gå att smula lätt. Akryl blir till en lite hård kula har jag för mig.
Är det inte akryl som gnisslar förfärligt om man tuggar på det, gnisslar det mellan tänderna liksom?

Fast det kan ju vara annat syntet också, som inte gnisslar.

Jag har i a f för mig att alla polotröjor man tvingades ha som barn på 70-talet fö rmin del var söndertuggade efts jag gillade det där gnisslet... ;-)

Nå, nu har du minst tre metoder - utförlig rapport önskas!

Eld & vatten åsså gnissla tänder... :tumup:
Ullgarn som man drar i går av med en liten smäll, medan syntetgarner oftast är hållbarare och liksom "sprakar" av.

Sedan kan det ju vara svårt att utreda blandmaterial.
Tack för alla svar!! Ska prova att gnissla det mellan tänderna: --> gnisslar inte det minsta om jag jämför med ett annat garn jag vet är av akryl!

Sedan är ju frågan om det är blandgarn :hmm: Det kanske man inte blir klok på som sagt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?