Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Juliusdotter skrev:Ang fel i drops mönstren, om man finner något så ber de ju en att maila sånt man upptäcker. Anar att de kanske har i tanke på att rätta till det då.
:lol: Mitt problem är ju att jag inte vet om det är fel, eller om det bara är jag som inte fattar hur det ska vara :roll:
kvarnvik skrev:
Juliusdotter skrev:Ang fel i drops mönstren, om man finner något så ber de ju en att maila sånt man upptäcker. Anar att de kanske har i tanke på att rätta till det då.
:lol: Mitt problem är ju att jag inte vet om det är fel, eller om det bara är jag som inte fattar hur det ska vara :roll:
Gillar din inställning "Sticka lite hejsansvejsan på frihand är mer min melodi, då kan det ju inte bli fel liksom" kan ju aldrig bli fel då :tumup:
Samma metod jag använder när jag nålbinder (fast det finns ju inte så överdrivet många mönster till det)
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har stickat klart kanten på min kofta och maskat av den, sen har jag repat upp ärmen som var för smal upptill och hade ett korvmuddsexperiment nertill :roll: Så nu har jag bara ärmarna kvar på min uppifrån och nerkofta :vågen:
Användarens profilbild
Av Fryle
Ett UFO har landat :vågen:
Jag har idag stickat färdigt en top ur "Designstickat" som jag påbörjade för flera år sedan, men inte blev klar med... Tyvärr väger jag väl nu tio kilo mer än när jag började sticka den, men eftersom den är tänkt för sommarbruk inbillar jag mig att jag när det är varmt nog att använda den kommer att väga dessa tio kilo mindre igen 8)
Användarens profilbild
Av glis
Kosmos skrev:
melon skrev:
Kosmos skrev:Jag tvåändsstickar alltså finns jag :vågen: :wink:
men oj vilken tid det kommer ta
du kommer att få pröva ditt tålamod. :lol:
Funderar på om jag drar åt för hårt, eller om mina stickor är för mjuka? De blir krokiga :roll:
AKTA dig! Jag har fortfarande tennisarm efter mina slappa vantar från förra julen!
Användarens profilbild
Av glis
linafelicia skrev:Lycka till Fryle! :Hahaa:
Såna plagg har jag några i min garderob. Dom där som ska bäras sen alltså, när jag väger x antal kilo mindre. :wink:
Men där är härligt när man gör klart nåt som legat länge.
Jag som i alla fall väger 8 kila mindre än när de där plaggen hängdes in förfasas över hur omoderna många av dem är numera... Men de hemstickade duger fortfarande. Fast de har konstruktionsfel så de måste justeras :?
Användarens profilbild
Av glis
Jag är lite sugen på mer tvåändsstickning jag med :hide:
Men jag tror jag skall göra ett nytt frest med nålbindning istället. Nu står en Ruth-mössa till mig själv på tur. Sedan hoppas jag att jag skall lyckas indigofärga lite mer garn så jag kan sticka en tantkofta-kofta i slumprandigt indigofärgat. Skall bara lyckas färga mörkblått först...
Sylvi skall snart få sin luva.
Användarens profilbild
Av Fryle
linafelicia skrev:Lycka till Fryle! :Hahaa:
Såna plagg har jag några i min garderob. Dom där som ska bäras sen alltså, när jag väger x antal kilo mindre. :wink:
Men där är härligt när man gör klart nåt som legat länge.
Jag kan ju säga att maken tycker jag kan använda den redan nu, men jag tycker den sitter lite för tight, så även om jag inte lyckas bli kvitt de där tio kilona kommer den kanske till användning till sommaren i alla fall.
Nu är första vanten klar och jag är rätt säker på att tummen sitter lite långt upp. Visst borde det väl gå att flytta den lite längre ner? Om man stickar på en bit i överkant och repar upp lite i nederkant? Eller tänker jag fel?
Mitt garn räcker iaf, det var skönt.
Jag har blivit kär! :loving: Garnkär! :mrgreen:

Vikinggarns eco-alpacka är alldeles :love: underbar! Det känns som att sitta med en mjuk gosig kissekatt när man stickar. Garnet bara glider mellan fingrarna och det är såååå mjukt. Faktiskt nog det mjukaste garn jag provat. Någonsin.
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:Jag har blivit kär! :loving: Garnkär! :mrgreen:

Vikinggarns eco-alpacka är alldeles :love: underbar! Det känns som att sitta med en mjuk gosig kissekatt när man stickar. Garnet bara glider mellan fingrarna och det är såååå mjukt. Faktiskt nog det mjukaste garn jag provat. Någonsin.
Härligt! :vågen:
Hittade du möss-mönstret förresten? När jag ravelryar på det så blir det det där mönstret med pärlor...
ellla skrev:

Hittade du möss-mönstret förresten? När jag ravelryar på det så blir det det där mönstret med pärlor...
Det är precis den jag letade. Pernilla skickade pdf:en till mig igår när vi var där. Det lutar kanske åt att jag måste regga mig på ravelry ändå. Men jag vill inte... :hide: :wink:
Användarens profilbild
Av tweed
solängel skrev:
ellla skrev:

Det är precis den jag letade. Pernilla skickade pdf:en till mig igår när vi var där. Det lutar kanske åt att jag måste regga mig på ravelry ändå. Men jag vill inte... :hide: :wink:
Klart att du ska, det är en outsinlig källa till inspiration :tumup: (kanske är det du är rädd för :lol: )
  • 1
  • 263
  • 264
  • 265
  • 266
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?