Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Tyckte att det var ganska praktiskt att det gick så fort att göra och att en av mina gamla tröjlik kom till användning. Jag hittade massa andra gamla tröjor, så nu kanske jag ska ge mig på någon mera och göra nåt annat. Jag tittade lite på den här: Bild
som förlaga, och den är fin, men du ser ju varifrån mönstret kommer, så den blir nog inte stickad :wink:
Haha, nä dissa dem :lol:

Den här gillade jag:

Bild

http://www.ravelry.com/projects/AliceKa ... og-sweater

Men jag skulle nog byta ut färgerna till lite andra och mönstret till typ hundtassar. Hoppas vår hund är en frusen en så jag får sticka en sån. Tyvärr brukar ju cavalierer inte frysa. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev: Men jag skulle nog byta ut färgerna till lite andra och mönstret till typ hundtassar. Hoppas vår hund är en frusen en så jag får sticka en sån. Tyvärr brukar ju cavalierer inte frysa. :mrgreen:
Haha, den cavalier som jag baserar mina fördomar om cavalierer på kunde ju inte ens stå i blött gräs, så sticka du en hundtröja :wink:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev: Men jag skulle nog byta ut färgerna till lite andra och mönstret till typ hundtassar. Hoppas vår hund är en frusen en så jag får sticka en sån. Tyvärr brukar ju cavalierer inte frysa. :mrgreen:
Haha, den cavalier som jag baserar mina fördomar om cavalierer på kunde ju inte ens stå i blött gräs, så sticka du en hundtröja :wink:
Hur många har du träffat? :lol:

Kanske den behöver en första vintern iaf, när inte pälsen är så tjock som på en vuxen hund :önskar:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:

Kanske den behöver en första vintern iaf, när inte pälsen är så tjock som på en vuxen hund :önskar:
Jag säger ju att det är EN jag baserar mina fördomar på :lol: Men allvarligt, särskilt tjock päls har de väl inte.
Lite mer stickrelaterat nu: hur lång ska jag göra min uppifrån och nerkofta? Den går precis nedanför mitten på rumpan nu, jag tänkte sticka några varv till och sen en rätstickad kant, så att den går nedanför rumpan, verkar det ok?
Jag har precis fått en bok som heter "Sticka till din hund" och jag har en Tervueren-Shetland sheepdog korsning med jättemycket ullig päls så det kommer aldrig att hända. Någon som vill ha mot porto?
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:

Jag säger ju att det är EN jag baserar mina fördomar på :lol: Men allvarligt, särskilt tjock päls har de väl inte.
Lite mer stickrelaterat nu: hur lång ska jag göra min uppifrån och nerkofta? Den går precis nedanför mitten på rumpan nu, jag tänkte sticka några varv till och sen en rätstickad kant, så att den går nedanför rumpan, verkar det ok?
Bild

Jo. Min förra cavalier frös en gång, och då var det -20 och vi stod still för att titta på raketer. De har rätt varm päls. :lol: Det finns ägare som klär ut dem i kläder men de behöver det inte, med undantag för valpar som inte hunnit få riktigt tjock underpäls.
melon skrev:
kvarnvik skrev:Tyckte att det var ganska praktiskt att det gick så fort att göra och att en av mina gamla tröjlik kom till användning. Jag hittade massa andra gamla tröjor, så nu kanske jag ska ge mig på någon mera och göra nåt annat. Jag tittade lite på den här: Bild
som förlaga, och den är fin, men du ser ju varifrån mönstret kommer, så den blir nog inte stickad :wink:
Får jag bara fråga varför man ska dissa drops? *nyfiken*
Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:
melon skrev:
Mönstren är ofta obegripliga och har fel :roll: :hide:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev:
melon skrev:Haha, nä dissa dem :lol:
De har ett helt eget sätt att skriva mönster på. Vissa tycker det är lättare, andra svårare. :wink: Och sen är de inte alltid så bra korrekturlästa.
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev:
Jag har stickat ett gäng och de har alltid stämt utan problem så det verkar variera med vilka man väljer. Jag har stickat av de "norskinspirerade".
Användarens profilbild
Av ellla
erisara skrev:
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev:
Jag har stickat ett gäng och de har alltid stämt utan problem så det verkar variera med vilka man väljer. Jag har stickat av de "norskinspirerade".
Jag har inte heller haft problem med dem, men jag har sällan problem med mönster.
Jag blir tokig! :hopmad: Det har blivit något fel i mönstret på sjalen jag stickar! Jag tillbringade hela kvällen igår med att sitta och repa upp och kom i säng 1,5 timme senare än jag planerat bara för att jag ville få rätt på felet. Nu har jag tillbringat hela dagen idag med att räkna maskor, repa upp och jag hittar inte var felet är! Tyvärr har jag bara mig själv att skylla på för jag har gjort mönstret själv :cry:
Kan inte Kaunigarnet komma med posten idag så att jag kan börja på den istället och låta denna ligga och vila lite... SUCK!
ellla skrev:
erisara skrev:
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev:
Jag har inte heller haft problem med dem, men jag har sällan problem med mönster.
Jag har också stickat ganska många drops mönster och inte hittat några större fel. Däremot brukar jag (ibland) upptäcka att det finns enklare sätt att göra sakerna på. :lol:
Nu ska 3 stickor ta hem metallspetsar till knitpros smalaste. Även fasta rundstickor tror jag, av de allra smalaste. :vågen:

Nu ska jag med andra ord snart köpa metallspetsar istället för mina trätreor. Alma tog tag i kabeln igår, så spetsen gick av vid fästet... :roll:
  • 1
  • 261
  • 262
  • 263
  • 264
  • 265
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?