Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu har jag börjat sticka ett par döskallevantar till min lillebror. De blir i tjockaste laget och verkar bli ganska långa, men jag hoppas de blir bra. Jag stickade i Alaska, men hade nog velat ha ett lite tunnare garn. Det blir lite stabbigt. Å andra sidan kommer de bli varma så han kommer kunna ha dem nu när det är ordentligt kallt. Som konstrast stickar jag med dubbelt garn av ett jag hade hemma. Jag tror det är på håret det räcker. Tror ni det blir konstigt att ha enfärgade tummar? Det är nog ungefär så mycket som fattas tror jag. Eller så får andra vanten en annan konstrastfärg. Eller så får jag köpa mer garn :lol:
linafelicia skrev:Hjälp! Jag blir tokig! Jag vet att jag någonstans på ravelry sett en stickad döskalletröja som jag tyckte var jättefin :love:
Idiotiskt nog la jag inte till den i mina favoriter eller någonting och nu kan jag inte hitta den längre :hopmad:
Det var en sån där som man stickar från halsen och neråt och har mönster i ett band över axlarna och sen är det enfärgade ärmar, mage och rygg. Någon av er som har en aning om vad jag pratar om eller var man kan hitta ett sånt mönster?
Något sådant?
http://www.ravelry.com/projects/SuperMonkey/sweet-tee
Knyttet & K skrev:
linafelicia skrev:Hjälp! Jag blir tokig! Jag vet att jag någonstans på ravelry sett en stickad döskalletröja som jag tyckte var jättefin :love:
Idiotiskt nog la jag inte till den i mina favoriter eller någonting och nu kan jag inte hitta den längre :hopmad:
Det var en sån där som man stickar från halsen och neråt och har mönster i ett band över axlarna och sen är det enfärgade ärmar, mage och rygg. Någon av er som har en aning om vad jag pratar om eller var man kan hitta ett sånt mönster?
Något sådant?
Nja, det var mer om man tänker sig en sån där klassisk bohuströja som denna Bild men det var små döskallar i mönstret.
Man kanske kan rita det själv men jag har aldrig stickat någon sådan så jag är ute på lite djupt vatten om jag ska sticka min första med den tekniken och dessutom rita eget mönster :roll:
Jag tror jag får ta mig till biblioteket och leta upp någon bra bok med mönster på sådana tröjor och se om jag tror att jag reder ut det.
Umma skrev:
emindy skrev:Jag såg att det var fler än jag som gjort lite tokigt med senaste stickningen. Skönt att höra att jag inte är ensam!
Jag håller på att sticka ett par supercoola blöjbyxor till lillan och har för en gångs skull räknat maskorna på ett par färdigtovade byxor så att de inte blir för små efter bara ett litet tag som de andra blivit...
Men naturligtvis glömde jag räkna om antalet varv så att byxan blir lagom på höjden också :duh: :gaah:
Så nu när jag började ana slutet i horisonten måste jag istället repa upp och göra om hälften :gaah:

Man tappar liksom luften!

Lite liknande med mina spiralsockar som jag började på i höstas, jag räknade lite tokigt på masktätheten så sockarna blev lite för små och alldeles för stumma men där skall jag nog göra något helt annat av garnet i stället när jag väl repat upp det jag redan stickat.
Innan du repar! Kolla om de passar på en docka, här har en mössa och en urvuxen kofta hamnat hos Ruben-dockorna vilket gillas mycket... :tumup:
Tack för tipset, men eftersom jag inte kommit mer än en tredjedel på andra sockan så tror jag nog att jag repar upp ändå. Jag kommer aldrig iddas sticka klart den, inte för en docka.
Av Umma
linafelicia skrev:
Knyttet & K skrev:
Något sådant?
Nja, det var mer om man tänker sig en sån där klassisk bohuströja som denna Bild men det var små döskallar i mönstret.
Man kanske kan rita det själv men jag har aldrig stickat någon sådan så jag är ute på lite djupt vatten om jag ska sticka min första med den tekniken och dessutom rita eget mönster :roll:
Jag tror jag får ta mig till biblioteket och leta upp någon bra bok med mönster på sådana tröjor och se om jag tror att jag reder ut det.
linafelicia! Har du stickat denna fantastiska Bohusskapelse?! Finns du med på ravelry? (så jag kan snoka lite) :D
Av Umma
Bubbi skrev:Blä :hopmad:
Har åkt på en tråkig stickning.
Svärfar har beställt en sådan här i svart:
Bild

Jag vill ju sticka på min kofta, eller Villes mössa.
Vad snäll du är som stickar till andra! Du får väl skoja till det lite, jag skulle nog sticka 2 avtagbara Nicholsonögonbryn också :Hahaa: eller polisonger.
Användarens profilbild
Av tweed
Juliusdotter skrev:
kvarnvik skrev:Jag tror att jag redde ut problemet jag hade igår, med hjälp av lite bollande med melon igår kvall :D Så nu stickar jag på och ser om det blir rätt :lol:
Åh är det problemmet med mönstret som inte ville stämma i sjalen?
Ja, fast det stämde nog, bara det att jag inte fattade hur de menade :lol:
Umma skrev:
linafelicia skrev:
Knyttet & K skrev:
Något sådant?
linafelicia! Har du stickat denna fantastiska Bohusskapelse?! Finns du med på ravelry? (så jag kan snoka lite) :D
Bohuströjan är tyvärr inte min, jag googlade bohuströja och fick upp denna fina bild. Jag är usel på att sticka med två färger så innan jag ger mig i kast med något sådant får jag öva på några små vantar eller något.
Och jag glömde svara om ravelry, jag finns där under samma alias som här :) men är ganska ny där så jag har inte hunnit lägga upp så mycket än. Dessutom har jag kommit fram till att jag är usel på att fota saker som jag ger bort. Det är ju så lätt att glömma.
Användarens profilbild
Av tweed
linafelicia skrev:Och jag glömde svara om ravelry, jag finns där under samma alias som här :) men är ganska ny där så jag har inte hunnit lägga upp så mycket än. Dessutom har jag kommit fram till att jag är usel på att fota saker som jag ger bort. Det är ju så lätt att glömma.
Vi har en egen grupp där, sjalbarnare på ravelry, gå med där så vi får lite fart på den :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Jag vet inte om det hör hit, men lite stickrelaterat är det iaf :lol: Jag har sytt om en gammal tröja till hundtröja idag, det blev faktiskt riktigt bra :D
Bild
Så här såg tröjan ut innan, det är en gammal köpetröja som jag har missfärgat genom att låta den ligga i blöt så att det röda fällde på det vita :?
Bild
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Jag vet inte om det hör hit, men lite stickrelaterat är det iaf :lol: Jag har sytt om en gammal tröja till hundtröja idag, det blev faktiskt riktigt bra :D
Bild
Så här såg tröjan ut innan, det är en gammal köpetröja som jag har missfärgat genom att låta den ligga i blöt så att det röda fällde på det vita :?
Bild
Så praktiskt!! Det finns en del mönster på ravelry, om du skulle vilja sticka en från grunden någon gång. (jag har en bland mina favoriter)
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:Jag vet inte om det hör hit, men lite stickrelaterat är det iaf :lol: Jag har sytt om en gammal tröja till hundtröja idag, det blev faktiskt riktigt bra :D
Bild
Bild
Så praktiskt!! Det finns en del mönster på ravelry, om du skulle vilja sticka en från grunden någon gång. (jag har en bland mina favoriter)
Tyckte att det var ganska praktiskt att det gick så fort att göra och att en av mina gamla tröjlik kom till användning. Jag hittade massa andra gamla tröjor, så nu kanske jag ska ge mig på någon mera och göra nåt annat. Jag tittade lite på den här: Bild
som förlaga, och den är fin, men du ser ju varifrån mönstret kommer, så den blir nog inte stickad :wink:
  • 1
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • 264
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?