Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Elflin skrev:Hur blockar ni stora saker? Att blocka på strykbrädan verkar smart men det fungerar ju inte på en stor sjal? Jag har en stor trekantssjal som behöver blockas men vet inte vad jag ska göra av den?Jag fick tipset att blocka under bäddmadrassen i sängen. Funkade superbra!
Elflin skrev:Hur blockar ni stora saker? Att blocka på strykbrädan verkar smart men det fungerar ju inte på en stor sjal? Jag har en stor trekantssjal som behöver blockas men vet inte vad jag ska göra av den?Utspänd på sängbottnen, under bäddmadrassen? Jag har turen att dottern har en stor lekmadrass, ca 1,5 gånger 1,5 m som jag har tänkt använda när jag får min sjal färdig
Elflin skrev:Hur blockar ni stora saker? Att blocka på strykbrädan verkar smart men det fungerar ju inte på en stor sjal? Jag har en stor trekantssjal som behöver blockas men vet inte vad jag ska göra av den?Jag blockar på vår dubbelsäng, under bäddmadrassen
SJAL:Det jag inte fattar är hur jag ska göra på tredje varvet i M.1, där stämmer ju inte rapportens längd med antalet maskor som är på varje sida om mitten, om jag har fattat det rätt? Var ska jag lägga själva diagrammet då?
Arb stickas fram och tillbaka på rundst för att få plats med alla m. Sjalen stickas från nacken mitt bak och nedöver. OBS! Se till att börja på ett nytt nystan i början på v och inte mitt i sjalen. Lägg upp 13 m på rundst
4,5 med 2 trådar Kid-Silk. Sätt en markering i den 7:e m (markerar mitt på sjalen). Sticka första v så här (= rätsidan): 3 m RÄTST – se förkl ovan, 1 dbl-omslag, 3 rm, 1 dbl-omslag, 1 rm, 1 dbl-omslag, 3 rm, 1 dbl-omslag, 3 m rätst = 17 m. Sticka 1 rätt v tillbaka. Fortsätt med GLES RÄTST med 3 m rätst i varje sida – se förkl ovan, SAMTIDIGT som det ökas 4 m på vartannat v (= varje v från rätsidan) – LÄS ÖKNINGSTIPS! Fortsätt så till det är 41 m på st. KONTROLLERA STICKFASTHETEN! Sedan stickas det så här – från rätsidan: 3 m rätst, 1 dbl-omslag, M.1 (= 17 m), 1 dbl-omslag, 1 rm (=mittmaska),1 dbl-omslag, M.1, avsluta med 1 dbl-omslag och 3 m rätst. Fortsätt ökningarna i sidan och mitt bak, de ökade m stickas räta eller aviga efter M.1 tills det är ökat tillräckligt m till en ny rapport. Fortsätt mönstret och ökningarna tills sjalen mäter ca 75 cm, mätt mitt på. Maska av.
Knyttet & K skrev:Ja, hon stickar vanligen nerifrån och upp.Fryle skrev:Då stickar hon från mudden och upp alltså?Knyttet & K skrev:Nu är ena ärmen nästan klar på Agnes tröja, men jag glömde bort att minska från början så den är lite för vid. Jag vägrar repa upp. Hur mycket mindre blir en mudd? Går det att minska flera maskor i början på mudden eller kommer det se dumt ut? Eller ska jag repa upp hela ärmen. Det känns som att risken är överhängande att den aldrig blir färdig då...Min mamma stickar ofta mudden, sedan ökar hon ganska många maskor på nästa varv för att sedan sticka rakt med få eller inga ökningar. Det går bra, blir lite puffärmsutseende. (Fast jag är uppvuxen med sådana tröjor och har tröttnat på den modellen.)
Jag ska lägga in en bild så får ni se hur det ser ut. Kanske passar det inte så bra med puffig ärm när tröjan är ganska smal i övrigt. Passformen på resten av tröjan är jag iaf väldigt nöjd medDet lutar åt att jag stickar om ärmen faktiskt.
Hur mycket ska man minska då för att det ska bli bra? Jag vill ju inte ha den tight heller.
melon skrev:Någon mer som sett 10 shawls in 2010 -utmaningen på Ravelry? Jag hinner nog inte med hela 10 st men det är en massa fina sjalar att titta på och få inspiration ifrån.Jag funderade på det först, men tänkte att det inte skulle bli så fint.![]()
Bubbi skrev:Hjälp migSå synd om dig som har sånt fult garn
Jag har 1000 gr av just detta garn:
Vad ska jag sticka? (stickor 4,5)
Jag vill ha en kofta helst.
Funderar på en sockersöt kofta med flätor som ett ok högst upp, men har ingen stickbeskrivning. Skulle helst vilja sticka en upp och ner kofta, men vet inte hur jag ska lösa ökningen med flätor.Kan du inte öka mellan flätorna, i det aviga? Eller vill du inte att det ska bli större mellanrum mellan flätorna?
kvarnvik skrev:Jag repade upp feather and fan- sjalen jag började på häromdagen och började på den här istället: http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 36&lang=seÄr det inte så att M.2 och M.3 är mönster som förekommer i mössan?!
Men som vanligt förstår jag inte beskrivningen riktigt![]()
Jag har stickat fram till det rödmarkerade härSJAL:Det jag inte fattar är hur jag ska göra på tredje varvet i M.1, där stämmer ju inte rapportens längd med antalet maskor som är på varje sida om mitten, om jag har fattat det rätt? Var ska jag lägga själva diagrammet då?
Arb stickas fram och tillbaka på rundst för att få plats med alla m. Sjalen stickas från nacken mitt bak och nedöver. OBS! Se till att börja på ett nytt nystan i början på v och inte mitt i sjalen. Lägg upp 13 m på rundst
4,5 med 2 trådar Kid-Silk. Sätt en markering i den 7:e m (markerar mitt på sjalen). Sticka första v så här (= rätsidan): 3 m RÄTST – se förkl ovan, 1 dbl-omslag, 3 rm, 1 dbl-omslag, 1 rm, 1 dbl-omslag, 3 rm, 1 dbl-omslag, 3 m rätst = 17 m. Sticka 1 rätt v tillbaka. Fortsätt med GLES RÄTST med 3 m rätst i varje sida – se förkl ovan, SAMTIDIGT som det ökas 4 m på vartannat v (= varje v från rätsidan) – LÄS ÖKNINGSTIPS! Fortsätt så till det är 41 m på st. KONTROLLERA STICKFASTHETEN! Sedan stickas det så här – från rätsidan: 3 m rätst, 1 dbl-omslag, M.1 (= 17 m), 1 dbl-omslag, 1 rm (=mittmaska),1 dbl-omslag, M.1, avsluta med 1 dbl-omslag och 3 m rätst. Fortsätt ökningarna i sidan och mitt bak, de ökade m stickas räta eller aviga efter M.1 tills det är ökat tillräckligt m till en ny rapport. Fortsätt mönstret och ökningarna tills sjalen mäter ca 75 cm, mätt mitt på. Maska av.
Sen funderar jag också på när jag ska använda M.2 och M.3, det står ju inget i mönstret om det
Juliusdotter skrev:Ahakvarnvik skrev:Jag repade upp feather and fan- sjalen jag började på häromdagen och började på den här istället: http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 36&lang=seÄr det inte så att M.2 och M.3 är mönster som förekommer i mössan?!
Jag har stickat fram till det rödmarkerade härSJAL:Det jag inte fattar är hur jag ska göra på tredje varvet i M.1, där stämmer ju inte rapportens längd med antalet maskor som är på varje sida om mitten, om jag har fattat det rätt? Var ska jag lägga själva diagrammet då?
Sen funderar jag också på när jag ska använda M.2 och M.3, det står ju inget i mönstret om det
kvarnvik skrev:hmm, måste ju ta och räkna dåJuliusdotter skrev:Ahakvarnvik skrev:Jag repade upp feather and fan- sjalen jag började på häromdagen och började på den här istället: http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 36&lang=seÄr det inte så att M.2 och M.3 är mönster som förekommer i mössan?!
Sen funderar jag också på när jag ska använda M.2 och M.3, det står ju inget i mönstret om detJag är lite dålig på att läsa igenom allt, är alltid lite för ivrig att sätta igång
Vad säger du om min andra fråga då?
Bubbi skrev:Så roligt. Men betyder det att du skyller på mig om du måste repa upp sen?melon skrev:Någon mer som sett 10 shawls in 2010 -utmaningen på Ravelry? Jag hinner nog inte med hela 10 st men det är en massa fina sjalar att titta på och få inspiration ifrån.Jag funderade på det först, men tänkte att det inte skulle bli så fint.![]()
Funderar på en sockersöt kofta med flätor som ett ok högst upp, men har ingen stickbeskrivning. Skulle helst vilja sticka en upp och ner kofta, men vet inte hur jag ska lösa ökningen med flätor.Kan du inte öka mellan flätorna, i det aviga? Eller vill du inte att det ska bli större mellanrum mellan flätorna?
Men när du föreslog så vågade jag testa ändå. Och det ser lovande ut
Juliusdotter skrev:Räknar, men fattar nog inte riktigt vad som inte stämmer för dig. Tredje varvet i M.1, menar du då att du har stickat ett varv r (M.1) ett varv a (tillbaka) och ett varv r M.1, är det detta som är tredje varvet eller är det det tredje r varvet du menar?kvarnvik skrev:hmm, måste ju ta och räkna dåJuliusdotter skrev:Ahakvarnvik skrev:Jag repade upp feather and fan- sjalen jag började på häromdagen och började på den här istället: http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 36&lang=seÄr det inte så att M.2 och M.3 är mönster som förekommer i mössan?!
Sen funderar jag också på när jag ska använda M.2 och M.3, det står ju inget i mönstret om detJag är lite dålig på att läsa igenom allt, är alltid lite för ivrig att sätta igång
Vad säger du om min andra fråga då?
melon skrev:SjälvklartBubbi skrev:Så roligt. Men betyder det att du skyller på mig om du måste repa upp sen?melon skrev:Någon mer som sett 10 shawls in 2010 -utmaningen på Ravelry? Jag hinner nog inte med hela 10 st men det är en massa fina sjalar att titta på och få inspiration ifrån.Jag funderade på det först, men tänkte att det inte skulle bli så fint.![]()
Men när du föreslog så vågade jag testa ändå. Och det ser lovande ut
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?