Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
ellla skrev:Åh, jag ska plocka fram min Sylvi. fast först ska jag bli klar med en liten mössa åt Arvid och en liten barnkofta. Sen ska sylvi dammas av. Om inte nbågot annat hinner emellan såklart1
Ketronya skrev:Stickar du fram-och-tillbakastickning så måste du ju läsa mönstret baklänges när du stickar på baksidan!
Det jag inte förstår är varför man ska läsa diagrammet från olika håll beroende på om man stickar räta eller aviga? Kan någon förklara så att jag förstår principen?
Och har jag rätt för mig att knit är rät och purl avig?Japp!
MittNyaJag skrev:Okej, det har du rätt i, då är jag medKetronya skrev:Stickar du fram-och-tillbakastickning så måste du ju läsa mönstret baklänges när du stickar på baksidan!
Det jag inte förstår är varför man ska läsa diagrammet från olika håll beroende på om man stickar räta eller aviga? Kan någon förklara så att jag förstår principen?
Och har jag rätt för mig att knit är rät och purl avig?Japp!
Ketronya skrev:Jag brukar alltid sticka första varvet med räta maskor, men jag tror egentligen inte att det finns något rätt eller fel, man gör som man vill, men resultatet blir ju lite olika.MittNyaJag skrev:Okej, det har du rätt i, då är jag medKetronya skrev:Stickar du fram-och-tillbakastickning så måste du ju läsa mönstret baklänges när du stickar på baksidan!
Och har jag rätt för mig att knit är rät och purl avig?Japp!Med fram-och-tillbakastickning menar du slätstickning? Är baksidan när man stickar räta eller aviga maskor? Och vad ska man sticka första varvet?
Ketronya skrev:Jag menade när man inte stickar rundstickning..MittNyaJag skrev:Okej, det har du rätt i, då är jag medKetronya skrev:Stickar du fram-och-tillbakastickning så måste du ju läsa mönstret baklänges när du stickar på baksidan!
Och har jag rätt för mig att knit är rät och purl avig?Japp!Med fram-och-tillbakastickning menar du slätstickning? Är baksidan när man stickar räta eller aviga maskor? Och vad ska man sticka första varvet?
Knyttet & K skrev:Nu är ena ärmen nästan klar på Agnes tröja, men jag glömde bort att minska från början så den är lite för vid. Jag vägrar repa upp. Hur mycket mindre blir en mudd? Går det att minska flera maskor i början på mudden eller kommer det se dumt ut? Eller ska jag repa upp hela ärmen. Det känns som att risken är överhängande att den aldrig blir färdig då...Min mamma stickar ofta mudden, sedan ökar hon ganska många maskor på nästa varv för att sedan sticka rakt med få eller inga ökningar. Det går bra, blir lite puffärmsutseende. (Fast jag är uppvuxen med sådana tröjor och har tröttnat på den modellen.)
Fryle skrev:Då stickar hon från mudden och upp alltså?Knyttet & K skrev:Nu är ena ärmen nästan klar på Agnes tröja, men jag glömde bort att minska från början så den är lite för vid. Jag vägrar repa upp. Hur mycket mindre blir en mudd? Går det att minska flera maskor i början på mudden eller kommer det se dumt ut? Eller ska jag repa upp hela ärmen. Det känns som att risken är överhängande att den aldrig blir färdig då...Min mamma stickar ofta mudden, sedan ökar hon ganska många maskor på nästa varv för att sedan sticka rakt med få eller inga ökningar. Det går bra, blir lite puffärmsutseende. (Fast jag är uppvuxen med sådana tröjor och har tröttnat på den modellen.)
Kaffemoster skrev: Jag brukar alltid sticka första varvet med räta maskor, men jag tror egentligen inte att det finns något rätt eller fel, man gör som man vill, men resultatet blir ju lite olika.Det låter bra, det kör jag på!
Vad det gäller din fråga om de olika färgerna, så skulle jag när det är så där korta fält med annan färg låta den färg man inte använder hänga på baksidan. Men det är lite lurigt så att man drar lagom hårt i den färg man inte använder så det inte blir bubbligt - eller att den oanvända färgen hänger för löst.
MittNyaJag skrev:Just det, men rundstickning kan jag väl bara sticka om jag vill ha det runt, eller kan jag använda rundsticka även om jag bara vill ha ett framtsycke?
Jag menade när man inte stickar rundstickning..Men jag tror mönster blir finare om man stickar slätstickning (vilket det ju "automatiskt blir vid rundstickor...) och att mönstret då är där man stickar räta maskor.
Jaf brikar oxå sticka första varvet rät, men det är kanske smaksak?
Ketronya skrev:Jag stickar allt på rundstickor, tycker bäst om dem. (Men då får man ju sticka fram och tillbaka med räta och aviga om man vill ha slätstickningMittNyaJag skrev:Just det, men rundstickning kan jag väl bara sticka om jag vill ha det runt, eller kan jag använda rundsticka även om jag bara vill ha ett framtsycke?
Jag menade när man inte stickar rundstickning..Men jag tror mönster blir finare om man stickar slätstickning (vilket det ju "automatiskt blir vid rundstickor...) och att mönstret då är där man stickar räta maskor.
Jaf brikar oxå sticka första varvet rät, men det är kanske smaksak?
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?