Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Kosmos skrev:Mina strumpor är ääääääntligen klara :vågen:
Eller ja, jag måste avmaska hårdare :roll: Tack för tipset om att avmaska löst kvarnvik, de ramlar av :Hahaa: :wink:
Du kan få ta dig an mina sen, jag får stas i vaderna när jag har på mig dem :roll:
Jag hoppar in här och ställer en fråga, vad betyder purling som det står i engelska mönster?
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev:Jag hoppar in här och ställer en fråga, vad betyder purling som det står i engelska mönster?
aviga maskor :D
Jaha, Så enkelt :D

Tack :tumup:
Användarens profilbild
Av glis
Bubbi skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:Ni tvåändsexpertter. Varför måste man hålla garnet i höger hand? Är det av gammal tradition?
Eller behövs det om man gör mer komplicerade saker?

Jag håller garnet som vanligt i vänster. :hide:
Inte för att jag är expert men jag svarar ändå. Det är nog tradition. Maskan ska ju dras lite så jag antar att man vill att den ska luta ut höger. Jag gillar inte den metoden så jag stickar också som vanligt. När jag har jämfört med "riktigt" 2ändsstickade projekt så tycker inte jag att mitt skiljer sig.
Härligt att höra att det inte bara är jag :D
Det är superskoj med tvåänds. Men oj vad det går långsamt.
Jag fick tennisarm så jag ligger lågt. Men jag stickar också som vanligt, det gick ju utmärkt.

Jag har legat i väldigt med min Sylvi och har snart stickat halva axelpartiet eller vad man skall säga. Det börjar kännas att det blir färre maskor nu. :vågen:
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:Ni tvåändsexpertter. Varför måste man hålla garnet i höger hand? Är det av gammal tradition?

Inte för att jag är expert men jag svarar ändå. Det är nog tradition. Maskan ska ju dras lite så jag antar att man vill att den ska luta ut höger. Jag gillar inte den metoden så jag stickar också som vanligt. När jag har jämfört med "riktigt" 2ändsstickade projekt så tycker inte jag att mitt skiljer sig.
Ja, i början innan man vänjer sig går det jättelångsamt. Men sen tycker man vanlig stickning går fort :lol: barnvantar är lagom stora projekt för 2änds. Och sen att det blir så bra och tät stickning gör det värt den extra tiden.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:

Jag fick tennisarm så jag ligger lågt. Men jag stickar också som vanligt, det gick ju utmärkt.

Jag har legat i väldigt med min Sylvi och har snart stickat halva axelpartiet eller vad man skall säga. Det börjar kännas att det blir färre maskor nu. :vågen:
Heja! :vågen: Halva oket sen vi sågs sist, det var inte dåligt! Då blir du nog klar före mig, du har ju inga tråkiga blomblad :roll:
kvarnvik skrev:
Umma skrev:Nu är det Harrry Potter-film på 5:an och jag ska titta och sticka!! :app: :vågen: Det går sjukt bra att sticka till Harry Potter :lol: !
En sån här skuggstickning kanske :lol:
Bild
Åh, det var riktigt coolt! Finns det mönster på den någonstans?
Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:
kvarnvik skrev:
Umma skrev:Nu är det Harrry Potter-film på 5:an och jag ska titta och sticka!! :app: :vågen: Det går sjukt bra att sticka till Harry Potter :lol: !
En sån här skuggstickning kanske :lol:
Bild
Åh, det var riktigt coolt! Finns det mönster på den någonstans?
På ravelry.com, här: http://www.ravelry.com/patterns/library ... r-illusion men man måste vara medlem för att komma åt det.
Av Ponyo
melon skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:

Ja, i början innan man vänjer sig går det jättelångsamt. Men sen tycker man vanlig stickning går fort :lol: barnvantar är lagom stora projekt för 2änds. Och sen att det blir så bra och tät stickning gör det värt den extra tiden.
Ja, hahaha :Hahaa:
Jag började på min flätkofta igår, och oj vad det gick fort helt plötsligt.
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:

Ja, hahaha :Hahaa:
Jag började på min flätkofta igår, och oj vad det gick fort helt plötsligt.
Ja, man får lite annat perspektiv :lol:
Tada!
Bild

Lite såna där detaljer som knappar och trådändar som ska fästas är kvar - men i övrigt är jag riktigt nöjd. Kanske kunde jag gjort ärmarna ytterligare lite längre, jag försökte att inte göra 3/4-ärmar, och jag fick dem kanske inte hellånga riktigt.
  • 1
  • 256
  • 257
  • 258
  • 259
  • 260
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?