Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:Någon mer som sett 10 shawls in 2010 -utmaningen på Ravelry? Jag hinner nog inte med hela 10 st men det är en massa fina sjalar att titta på och få inspiration ifrån. :loving:
Oj, vad sugen jag blev! Jag började på en ny sjal igår bara för att jag råkat sticka färdigt ett par lovikkavantar i förrgår och det går ju faktiskt inte att titta på TV utan stickning!
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:
melon skrev:Någon mer som sett 10 shawls in 2010 -utmaningen på Ravelry? Jag hinner nog inte med hela 10 st men det är en massa fina sjalar att titta på och få inspiration ifrån. :loving:
Oj, vad sugen jag blev! Jag började på en ny sjal igår bara för att jag råkat sticka färdigt ett par lovikkavantar i förrgår och det går ju faktiskt inte att titta på TV utan stickning!
Man kan men då somnar man. :oops:

Jag har bara en tumme och ett till par vantar kvar innan jag får sticka spets :vågen:
Styckad Kauni funkar jättebra till vantar förresten - det blir väldigt många fina nyanser att leka med.
Nettan skrev:
Kaffemoster skrev:
Nettan skrev:Vad använder ni er för mönster/modell när ni stickar mössor.
Vill göra till båda barnen och kanske mig själv också.

Hittar inget bra mönster, ugglorna hade kanske varit kul att sticka men hur gör man. Är så trött på att sticka på frihand och att repa upp gång på gång.

Vad har ni gjort för några och finns det mönster till dem någonstans.
Jag köpte häftet med Ruth-mössor och det har jag inte ångrat... Jag är inne på min fjärde variant nu, bara för att det är roligt :D. Barnen har fått varsin och jag ska snart få min andra nu då.... (http://www.ruths.dk tror jag att hennes adress är)
Man stickar de mössorna med 2 trådar eller? :hmm:
Har aldrig gjort det men kanske skall göra ett försök.
Vart på sidan beställer man och vad kostar det?
Två trådar ja..
Hennes sida är ju inte den mest intuitiva att hitta på, men mönster finns här:http://www.ruths.dk/engelsk/salg.htm Jag tror att garnkorgen säljer mönstret också, men att de är dyrare (men jag är inte säker.)
Av Umma
MuuM skrev:
Knyttet & K skrev:Jag skulle förresten vilja ha mer garntips! Jag ska sticka en Anouk till Agnes men vet inte vad jag ska välja för garn. Jag är inte så sugen på bomull, något tunnare ullgarn. Gärna superwash så jag kan tvätta den med övrig tvätt. Vad är tencel (eng) för fiber? Gör det bomullsgarnet mindre stumt? Och någon som vet om det garnet finns att köpa i sv?

Jag är också sugen på en Anouk, har varit det länge. Och eftersom jag envisas med att kalla bäbis i magen för "hon" kanske jag ska våga. ;-)
:app: Den vill jag också sticka!! För övrigt skulle jag nog kunna sticka en Anouk till en pojke också.
Ska vi ha en Anouk-knit-alongtråd med bilder och hela kittet? :eld:
Av Umma
Kaffemoster skrev:
Nettan skrev:
Kaffemoster skrev:
Nettan skrev:Vad använder ni er för mönster/modell när ni stickar mössor.
Vill göra till båda barnen och kanske mig själv också.

Hittar inget bra mönster, ugglorna hade kanske varit kul att sticka men hur gör man. Är så trött på att sticka på frihand och att repa upp gång på gång.

Vad har ni gjort för några och finns det mönster till dem någonstans.
Jag köpte häftet med Ruth-mössor och det har jag inte ångrat... Jag är inne på min fjärde variant nu, bara för att det är roligt :D. Barnen har fått varsin och jag ska snart få min andra nu då.... (http://www.ruths.dk tror jag att hennes adress är)
Man stickar de mössorna med 2 trådar eller? :hmm:
Har aldrig gjort det men kanske skall göra ett försök.
Vart på sidan beställer man och vad kostar det?
Två trådar ja..
Hennes sida är ju inte den mest intuitiva att hitta på, men mönster finns här:http://www.ruths.dk/engelsk/salg.htm Jag tror att garnkorgen säljer mönstret också, men att de är dyrare (men jag är inte säker.)
De är väldigt fina! :love:
Av Ponyo
Umma skrev:
MuuM skrev:
Knyttet & K skrev:Jag skulle förresten vilja ha mer garntips! Jag ska sticka en Anouk till Agnes men vet inte vad jag ska välja för garn. Jag är inte så sugen på bomull, något tunnare ullgarn. Gärna superwash så jag kan tvätta den med övrig tvätt. Vad är tencel (eng) för fiber? Gör det bomullsgarnet mindre stumt? Och någon som vet om det garnet finns att köpa i sv?

Jag är också sugen på en Anouk, har varit det länge. Och eftersom jag envisas med att kalla bäbis i magen för "hon" kanske jag ska våga. ;-)
:app: Den vill jag också sticka!! För övrigt skulle jag nog kunna sticka en Anouk till en pojke också.
Jag kanske ska ta och sticka en anouk i lila. Trots att jag inte har någon att sticka den till. Kanske till Villes ena docka? :lol:
Av Ponyo
Ni tvåändsexpertter. Varför måste man hålla garnet i höger hand? Är det av gammal tradition?
Eller behövs det om man gör mer komplicerade saker?

Jag håller garnet som vanligt i vänster. :hide:
Umma skrev:Nu är det Harrry Potter-film på 5:an och jag ska titta och sticka!! :app: :vågen: Det går sjukt bra att sticka till Harry Potter :lol: !
Då kanske jag ska passa på och börja lägga upp nästa stickning då!
Tänkte ge mig på att sticka raggsockor till sonen nu när jag stickat vantar i parti och minut till allt och alla, t.o.m. en halsduk till svärmor, en "smog" till mamma och en mössa till mig har det blivit!
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:Ni tvåändsexpertter. Varför måste man hålla garnet i höger hand? Är det av gammal tradition?

Inte för att jag är expert men jag svarar ändå. Det är nog tradition. Maskan ska ju dras lite så jag antar att man vill att den ska luta ut höger. Jag gillar inte den metoden så jag stickar också som vanligt. När jag har jämfört med "riktigt" 2ändsstickade projekt så tycker inte jag att mitt skiljer sig.
Av Ponyo
melon skrev:
Bubbi skrev:Ni tvåändsexpertter. Varför måste man hålla garnet i höger hand? Är det av gammal tradition?

Inte för att jag är expert men jag svarar ändå. Det är nog tradition. Maskan ska ju dras lite så jag antar att man vill att den ska luta ut höger. Jag gillar inte den metoden så jag stickar också som vanligt. När jag har jämfört med "riktigt" 2ändsstickade projekt så tycker inte jag att mitt skiljer sig.
Härligt att höra att det inte bara är jag :D
Det är superskoj med tvåänds. Men oj vad det går långsamt.
Nu blockas ärmarna och bakstycket.

Jag är SÅ nyfiken på att få montera koftan imorgon när vi kliver upp... Tänk om jag blir tokbesviken, jag som varit så förtjust i den sen jag såg den på den där lunchrestaurangen...
Umma skrev:
MuuM skrev:

Ja, vilken bra idé :app:
Användarens profilbild
Av tweed
Jag är en otrogen stickare :roll: Jag har två rätt stora projekt (uppifrån och ner kofta och spetssjal) som jag borde se till att avsluta och ändå sätter jag igång med en feather and fan sjal :? Jag har varit sugen på att testa några dagar och dessutom få testa mitt julklappsgarn, Drops delight. Så nu sitter jag här och stickar på ett nytt projekt, igen. Men jag ska bara prova lite, sen ska jag gå tillbaka till mina gamla igen :roll:
  • 1
  • 255
  • 256
  • 257
  • 258
  • 259
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?