Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
:gaah: :help: hade nästan stickat klart en trekantig rätstickad sjal i Kauni regnbågsfärgade garn när jag bara kände NEEEEEEEEJ den blir för tråkig (trots fina garnet) så jag repade upp alltihopa men VAD ska jag sticka???!! :hmm: :duh: Tips på enkel scarf mottages tacksamt, gärna med mönster men inte för svår.
Användarens profilbild
Av Fryle
Umma skrev::gaah: :help: hade nästan stickat klart en trekantig rätstickad sjal i Kauni regnbågsfärgade garn när jag bara kände NEEEEEEEEJ den blir för tråkig (trots fina garnet) så jag repade upp alltihopa men VAD ska jag sticka???!! :hmm: :duh: Tips på enkel scarf mottages tacksamt, gärna med mönster men inte för svår.
Jag har gjort en snygg kontstickad sjal i evillas regnbågsgarn, se kaffemosters sjal tidigare i tråden.
melon skrev:
glis skrev:Garnkorgen har!
ellla skrev:och 3stickor!
Tack!! Ingen fysisk butik i Göteborg? Strikk verkar inte ha det.
Jag har ett svagt minne av att jag sett Kauni hos Deisy design, men det var i sådana fall i somras. Men du kan ju kolla med dem.
Användarens profilbild
Av melon
erisara skrev:
melon skrev:
glis skrev:Garnkorgen har!
ellla skrev:och 3stickor!
Tack!! Ingen fysisk butik i Göteborg? Strikk verkar inte ha det.
Jag har ett svagt minne av att jag sett Kauni hos Deisy design, men det var i sådana fall i somras. Men du kan ju kolla med dem.
Tack för tipset, jag ska kolla med dem!! :tumup:
Känns lite konstigt nu... hade en hel rad stickningar, antingen på g eller planerade, och nu är de klara... :shock:

Bild
Kofta till en vän´s nyfödde son (ja, de har fått en sjal också... :wink: )

Bild
Pärlmuddar till min mormor i merino/silke garn (julklapp)

Bild
Ytterligare ett par julklapps-pärlmuddar (dödskalle-diagrammet har Kamilla gjort)

Plötsligt var det visst fritt fram för de där stickprojekten som kanske inte alls är så väldigt nödvändiga utan mest bara roliga... :tumup: 8)
Vad fin koftan blev!
Vad är det för garn? Jag ska sticka en bäbiskofta och behöver lite idéer. Jag hade tänkt göra en multirandig kofta i Drops alpaca, men jag konstaterade efter att ha fäst trådar i Agnes randiga tröja att det inte är så kul med randigt. Och när jag stickade ett par muddar i DA kunde jag konstatera att jag inte är så förtjust i garnet heller. Nu lutar jag åt enfärgat, för jag har inte råd att köpa massa färger av något nytt garn. Eller så biter jag ihop och stickar i alpaca ändå. Blir den enfärgad tänkte jag sticka i antingen Visjögarn eller Lucca Fino som jag verkligen tycker om att sticka i.
Jag skulle förresten vilja ha mer garntips! Jag ska sticka en Anouk till Agnes men vet inte vad jag ska välja för garn. Jag är inte så sugen på bomull, något tunnare ullgarn. Gärna superwash så jag kan tvätta den med övrig tvätt. Vad är tencel (eng) för fiber? Gör det bomullsgarnet mindre stumt? Och någon som vet om det garnet finns att köpa i sv?
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:Jag fick precis en våldsam lust att sticka tvåändsstickning. :shock:
Tyvärr verkar det inte vara något man bara börjar med. :(
johorå, du kan prova på lite. :tumup: om du inte vill börja med det klurigaste - uppläggningen - kan du lägga upp vanligt och sen sticka resår 1a 1r med varannan tråd, kom ihåg att dra ordentligt i garnet. sticka sedan räta maskor med varannan tråd. allt det andra kan man lära sig lite i taget när man testat själva stickningen.
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:Jag hittade en instruktionsvideo som är toppenbra. Och den uppläggningen är skitenkel.
Som sagt, jag måste göra fel. :fnissa:

http://www.youtube.com/watch?v=f0jBELkLysg
:vågen: :vågen: :vågen:

Det där är ju vanlig korsuppläggning fast med knut och två färger istället för löpögla? I min tvåändstickningsbok lägger man upp med3 trådar? du har ingen vanlig möss och strumpbok? i vissa finns det ett kapitel om grunderna i tvåändsstickning.
Av Ponyo
melon skrev:
Bubbi skrev:Jag hittade en instruktionsvideo som är toppenbra. Och den uppläggningen är skitenkel.
Som sagt, jag måste göra fel. :fnissa:

http://www.youtube.com/watch?v=f0jBELkLysg
:vågen: :vågen: :vågen:

Det där är ju vanlig korsuppläggning fast med knut och två färger istället för löpögla? I min tvåändstickningsbok lägger man upp med3 trådar? du har ingen vanlig möss och strumpbok? i vissa finns det ett kapitel om grunderna i tvåändsstickning.
I have nada :lol:

Tänkte köpa en bok imorgon. Någon du rekommenderar?
  • 1
  • 251
  • 252
  • 253
  • 254
  • 255
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?