Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
melon skrev:Jag har dissekerat ett nystan kauni regnbågsgarn i små små nystan :hide:
Varför? Något speciellt projekt?
Jag ska mönstersticka vantar och det är för långa avsnitt för att få med alla färgerna. Det känns lite som att bränna en bok. :hide: :lol: Men jag tröstar mig med att jag hoppas få 3 par snygga vantar ur ett halvt nystan kauni.
Av Ponyo
melon skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:Jag har dissekerat ett nystan kauni regnbågsgarn i små små nystan :hide:
Jag ska mönstersticka vantar och det är för långa avsnitt för att få med alla färgerna. Det känns lite som att bränna en bok. :hide: :lol: Men jag tröstar mig med att jag hoppas få 3 par snygga vantar ur ett halvt nystan kauni.
:D
Det kommer nog bli jättefint!
Av Umma
Bubbi skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
:iagree: 3 par vantar? Kan man sticka så mycket på ett nystan?!
Av Ponyo
Umma skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
Jag stickade två mössor, resåren på en tröja (vuxen) och fick ändå tillräckligt kvar att sticka en dockmössa
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
Umma skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
Jag stickade två mössor, resåren på en tröja (vuxen) och fick ändå tillräckligt kvar att sticka en dockmössa
Det räcker till massor!! Nystanet är 150 gram, mammas nystan räckte till 2 stora sjalar. 2 av vantarna är dessutom till barnen så de blir ju små. :D
Av Umma
Jag har börjat sticka en mönsterstickad sjal nu :tumup: ! Det blev en liten påfågelsjal ur den här boken. Väldigt enkel men en bra början, bara 4 varv att hålla ordning på.
Bild
Användarens profilbild
Av tweed
En kollega till mig har en fantastiskt fin kofta i påfågelsmönster, undrar hur man skulle kunna översätta ett vanligt mönster till att stickas på det viset, för jag har inte hittat något :hmm:
Förra julen glömde jag min stickpåse hemma :whut: så i år var jag mycket noga med att få med den hem.

Första gången jag satte mig på julafton konstaterade jag att jag hade gjort fel någonstans, i mönsterpanelen borde vara 12 maskor, men var bara 11. Jag fick aldrig riktigt ro att sätta mig och hitta felet, men repade upp några varv, men det var fortfarande fel. Imorse hittade jag felet, och rättade till och nu har jag alltså stickat några varv - men mer stickat än kanske 200 maskor totalt har det alltså inte blivit i julhelgen :(.

Men som tur är ska jag inte jobba förrän trettonhelgen - så kanske hinner åtminstone en hel del av ärmarna bli klara under ledigheten, även om barnen inte ska vara på dagis.
  • 1
  • 250
  • 251
  • 252
  • 253
  • 254
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?