Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av trollmamma
1 :ta barnet vid 5-6månader han vart så tung att det var nödvändigt ...
2 an vid 2,5 mån då vart man ju van :P
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
tror lillan var kring 4 månader när jag bärjade. vid 6mån bar jag i princip bara på ryggen.
Användarens profilbild
Av sonja
vilken knytning använde ni i början? eller snarare: vilken är lättast att börja med :P
Av avon
Första gången jag provade att knyta på ryggen var N 5 månader. Men hon gillade inte att sitta där förrän vid ca 7 månader. I början knöt jag bara ryggsäck, men nu använder jag mest omslutet X.
Användarens profilbild
Av diddeldi
vi började runt 11-12 månader, han ville inte sitta på ryggen tidigare än så. jag testade några gånger innan men det var först runt året det funkade bra.
Användarens profilbild
Av kajsisen
jag började bära pirajan på ryggen för ungefär tre veckor sedan hon älskar det ...... bär mest i omslutet kryss

BildBild[/url][/img]
Användarens profilbild
Av trollmamma
sonja skrev:vilken knytning använde ni i början? eller snarare: vilken är lättast att börja med :P
jag körde ryggsäck ...det är den som dom kommer högst upp med :tumsup: Jag hårdtränade med Tor i en vecka minst 2-3ggr om dagen först med makens hjälp o övervakning o sedan själv med spegel hjälp det var ju upp som vart svårt för mig .. ner var lätt på sängen eller soffan (oftast med en dovandes unge ) detta var med Tor ...

Med Axel vart det annat jag hade ryggsäck där oxå men utan kryss utan bara under rumpan han var så liten o kort att detta var det Absolut lättaste ... det var lättare med tyget under rumpan oxå ....
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag började försöka strax innan han blev 8 månader men det var jobbigt. Fick öva på storasyster istället. Efter ett tag så bar jag uteslutande på ryggen och till en början med ryggsäcksknytning då de kommer högre upp då. Nu blandar jag med omslutet på ryggen det beror på vad vi ska göra och hur länge vi bär.
Användarens profilbild
Av Clärchen
Storebror var ca 6 månader när vi började o han var tyvärr lite för flaxig då så vi fick det aldrig till en vana. Lillebror började jag med för 14 dagar sedan då han var knappt 8v. Det funkar utmärkt! Han har förstås varit lite sur i början men somnar där snabbt. Det är ypperligt med ryggknytning när man har en till som vill vara nära o kramas ibland.

Det här är den knytning jag gör, en omslutsvariant, tror jag. Bild

Det här var första gången, innan han klagat och somnat.
Användarens profilbild
Av asa
Jag började vid 5 månader. Det var först då som L kände sig bekväm där.
Användarens profilbild
Av Clärchen
Glömde skriva: När han har somnat får jag ha en till liten sjal som jag knyter runt för att hålla upp hans huvud. Den är också bra som solskydd eftersom det är svårt att få på en mössa på ryggbarnet 8)
Användarens profilbild
Av sanna73
Började väl försöka och träna när sonen var ca 6 månader, men det dröjde tills han var ca 9 månader innan han trivdes ok på ryggen och det är först nu runt året som rygg är den domminerande knytningen.

Oftast blir det ett omslutet X, men vid snabba, kortare bärningar blir det ryggsäck.
Användarens profilbild
Av bright
började för någon vecka sedan....d v s när skrotis var strax under 3 månader. bär i ryggsäck-funkar jättebra!
Användarens profilbild
Av jag71
Med skrutt när han var runt ett halvår. Med små snuttorna så var dem små, när jag var lite piggare efter all skit som kom efter förlossningen, så dem var nog nåra månader. Jag föredrar ju ryggsäck, det är enkelt, smidigt och går fort, dem kommer högre upp och det är först nu då skrutt är 2½år som omslutet på ryggen fungerar bra. Innan var det snorsvårt att få till men nu så går det nästan enkelt :lol: !
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?