Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Nu har jag stickat klart sambons hemliga kofta :vågen:
Och blockat den i en storlek M istället för S, så den inte ska ha en chans att dra sig tillbaka. Nu har han dessutom fått strikta order att inte gå in i lekrummet ikväll/inatt, så att den får en chans att torka lite snabbare. Det tog så grymt lång tid för den att torka under bäddmadrassen.

Håll tummarna för mig att han blir glad.

Jag hade förresten en sådan sabla otur. Garnet tog slut när det bara var 2 cm kvar på vardera mudd. :roll: (precis som för dig MuuM)
Så de sista centimetrarna är bra mycket svartare. Snacka om skillnad på färgbad och färgbad
Användarens profilbild
Av MuuM
Heja Bubbi, coolt att den blev klar!

Knyttet - tusen tack, men nu har jag stickat och stickat om de där muddarna så många gånger att jag inte orkar göra det igen. ;-) Jag tog ett underbart brunt garn som jag hade i stashen. Det blir nog bra. Idag ska jag fästa de sista trådarna och sen börja på mag/bärpanelen.
Av Ponyo
gurkan76 skrev:Vad är blocka? Måste man alltid göra det?
Man sträcker ut sitt stickade plagg i blött tillstånd, och spänner fast det i den format man vill ha.
Jag har bara gjort det med sambons kofta eftersom jag stickade den i dragspelsmönster så att den drog ihop sig till tusan.
:notes: Mental note to self:
"Sticka inte fler sjalar uppifrån och ner!" :whut: (alltså börja med typ 200maskor på stickorna och minska ner...)

Alltså, jag är rätt kass på att öka snyggt men jag minskar utan problem så då tänkte jag att jag lägger upp alla maskorna och minskar bort dem istf att öka hela tiden. Det var en DUM plan, för det första kan jag ju inte bestämma hur stor den blir och för det andra så är den så förb***t tung att hantera nu så jag får ont i axlarna. Jag får trösta mig med att varven iaf blir kortare och kortare hela tiden. De första varven var hopplösa för det tog hur lång tid som helst!
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
Man sträcker ut sitt stickade plagg i blött tillstånd, och spänner fast det i den format man vill ha.
Jag har bara gjort det med sambons kofta eftersom jag stickade den i dragspelsmönster så att den drog ihop sig till tusan.
Förr gjorde jag det aldrig men sen jag började har jag inte kunnat sluta. Det lugnar ner maskorna och liksom "sätter dem på plats", jag tycker att det gör mycket för slutfinishen på plagget. Enda sakerna jag inte blockar är sånt som jag vill ska behålla sin stretch, som tex benvärmare.
melon skrev:
Bubbi skrev:
Förr gjorde jag det aldrig men sen jag började har jag inte kunnat sluta. Det lugnar ner maskorna och liksom "sätter dem på plats", jag tycker att det gör mycket för slutfinishen på plagget. Enda sakerna jag inte blockar är sånt som jag vill ska behålla sin stretch, som tex benvärmare.
Tack! :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Knyttet & K skrev:Vad ska jag sticka åt en bäbis som föds om en månad?
Jag röstar alltid för filt åt bebisar. Den kan man använda nästan hur länge som helst, men kläder växer de ur så fort. (Då får man å andra sidan anledning att sticka fler saker...)
Fryle skrev:
Knyttet & K skrev:Vad ska jag sticka åt en bäbis som föds om en månad?
Jag röstar alltid för filt åt bebisar. Den kan man använda nästan hur länge som helst, men kläder växer de ur så fort. (Då får man å andra sidan anledning att sticka fler saker...)
Filt känns lite tråkigt. Så vet jag att mamman håller på med ett filtprojekt som visserligen kanske inte är tänkt åt bäbisen men den kanske blir det ändå. Och filtar känns som att man inte behöver så många. Iaf har vi haft våran favorit som vi använt jämnt. Och så är de lite tråkiga att göra :lol:
Användarens profilbild
Av ellla
Knyttet & K skrev:Vad ska jag sticka åt en bäbis som föds om en månad? En kofta eller en Anouk?
Bild
Det första är kanske mer praktiskt och användbart men Anouken är så himla fin :love:
Är det här en anouk?? Den är i såfall superfin!!!
Edit: vet du kön på bebis? eller skulle den gå att göra så att den liksom blir som en sovpåse i början??
ellla skrev:
Knyttet & K skrev:Vad ska jag sticka åt en bäbis som föds om en månad? En kofta eller en Anouk?
Bild
Det första är kanske mer praktiskt och användbart men Anouken är så himla fin :love:
Edit: vet du kön på bebis? eller skulle den gå att göra så att den liksom blir som en sovpåse i början??
Ja, det är Anouk. Jag ska sticka en till Agnes också tänkte jag.
Ja, mest troligt är det en flickbäbis. Men den ser inte ut att vara så lång så jag tänker att den nog kan användas även om det är en pojke.
Användarens profilbild
Av ellla
Knyttet & K skrev:
ellla skrev:
Bild
Ja, det är Anouk. Jag ska sticka en till Agnes också tänkte jag.
Ja, mest troligt är det en flickbäbis. Men den ser inte ut att vara så lång så jag tänker att den nog kan användas även om det är en pojke.
skulle Arvid fått en sån skulle han absolut haft den på sig!!
Användarens profilbild
Av Fryle
Knyttet & K skrev: filtar känns som att man inte behöver så många.
Joho, en i sängen, en i bilen, en i vagnen, en i pulkan, en i lekhörnan, en i soffan... och så en i reserv! Fast sen kan det ju finnas tusen andra skäl att inte göra en filt.
  • 1
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?