Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Å nej, nu glömde jag att fota tygkassarna som mina barn har ritat på för att ge bort till närmaste släktingarna. Kerstin har just börjat rita huvudfotingar så hon gjorde några på ett par av kassarna, sen var det mest krumelurer och prickar. Ingrid ritade bara prinsessor med bruna ansikten "för de kommer från ett annat land". Känns som bra och roliga presenter att ge bort :D
Av tumbler
amöba skrev:Å nej, nu glömde jag att fota tygkassarna som mina barn har ritat på för att ge bort till närmaste släktingarna. Kerstin har just börjat rita huvudfotingar så hon gjorde några på ett par av kassarna, sen var det mest krumelurer och prickar. Ingrid ritade bara prinsessor med bruna ansikten "för de kommer från ett annat land". Känns som bra och roliga presenter att ge bort :D
Beställte du också från Glimma? Jag blev grymt besviken på kasserna tyvärr, men nu har mina barn i alla fall ritat till morfar och hans fru, och det blev fint.
Av tumbler
Knyttet & K skrev:Inspirerad av melons grytlappar är kudde nummer ett färdig. Den ska min svärmor få. Jag ska göra en till mamma också, men funderar på om alla släktingar ska få för det var så roligt att göra.
Jag kan dock inte bestämma mig för om den är färdig eller inte. Kanske behöver den något mer?
Ursäkta den stora bilden, den mindre såg man så dåligt på.
Bild

Härlig!! :app: :love:
Sagas mamma skrev:Beställte du också från Glimma? Jag blev grymt besviken på kasserna tyvärr, men nu har mina barn i alla fall ritat till morfar och hans fru, och det blev fint.
Nej, vad synd att du blev besviken. Jag beställde också från Glimma ja. Den vita kassen var inget vidare, men de färgade gillade jag både i modell och färger. Det målade syntes ju förstås sämre tyvärr.
Fjärilen skrev:
Jennelii skrev:Kan ingen vara snäll och översätta måtten ;) :roll:
För chokladen med polkagrisar blir det:
2,5dl Skummjöl
2,5dl Kakopulver
2,5dl Socker
½ tsk salt
1,25dl Små choklad fling/bitar/lämpligt ord för chips
1,25dl krossade polkagrisar

För flask brödet blir det:
5dl mjöl(vete skulle jag gissa)
2,5dl Haregryn
1,25dl Socker
1,25dl Farinsocker
2tsk bakpulver
1tsk Bikarbonat
½tsk Kanel
½tsk Salt
1,25dl Hackade Valnötter

Å här är länkarna i nämd ordning eftersom jag inte kan länka så där snyggt i texten.
http://find.myrecipes.com/recipes/recip ... id=1011199
http://www.sunset.com/food-wine/holiday ... 000015937/

Hur mycket vatten/kakaoblandning ska man hälla på sen i koppen?
MammaTess skrev:
Fjärilen skrev:
Jennelii skrev:Kan ingen vara snäll och översätta måtten ;) :roll:
För chokladen med polkagrisar blir det:
2,5dl Skummjöl
2,5dl Kakopulver
2,5dl Socker
½ tsk salt
1,25dl krossade polkagrisar

För flask brödet blir det:
5dl mjöl(vete skulle jag gissa)
2,5dl Haregryn
1,25dl Socker
1,25dl Farinsocker
2tsk bakpulver
1tsk Bikarbonat
½tsk Kanel
½tsk Salt
1,25dl Hackade Valnötter

Å här är länkarna i nämd ordning eftersom jag inte kan länka så där snyggt i texten.
http://find.myrecipes.com/recipes/recip ... id=1011199
http://www.sunset.com/food-wine/holiday ... 000015937/

Hur mycket vatten/kakaoblandning ska man hälla på sen i koppen?
2,25dl vatten och 0,75dl kakoblandning :)
I julklapps väg har jag gjort:
6st tygkassar med 6st ärtpåsar i varje
3st virkade rumplappar alá Kaja
1st stickad rumplapp efter tips i denna tråden :loving:
2st stickade halsdukar
2st par stickade tofflor.
2 st Åremössor
2st Vetevärmare

Saga har gjort 10st kakelplattsunderläggs kostverk :loving:

Sen gjorde jag ett flaskbröd till stödfamiljen och ett till våran dagmamma. Alla 4 dagmammorna en burk peppermint coco med :)

Nu har jag ett par virkade vantar kvar åt min kusin men henne träffar jag inte förens i mellan dagarna så jag har lite tid på mej som tur är.
Jag har glömt bort att berätta. :app: Jag har sytt en barngi i strl 1 år och mottagarna blev jätteglada! :tumup: De hade letat efter en sån liten gi och inte hittat den någonstans så de frågade var vi hade hittat den. :fnissa:

Bild
En sån här alltså, fast i strl 1 år istället. Och sötare. :wink:
Amiechan skrev:Jag har glömt bort att berätta. :app: Jag har sytt en barngi i strl 1 år och mottagarna blev jätteglada! :tumup: De hade letat efter en sån liten gi och inte hittat den någonstans så de frågade var vi hade hittat den. :fnissa:

Bild
En sån här alltså, fast i strl 1 år istället. Och sötare. :wink:
Det är kul med sånt där som blir så jätte bra
mottaget :app:
Användarens profilbild
Av He.ma
Här kommer ett par bilder på en del av julklapparna som jag fixat med nu i december...allt har jag inte fotat för hmm fel personer kan se bilderna i datorn sen :wink:
Bild
Raggisar till "hela" släkten på min mans sida (räcker inte riktigt till alla :wink: ) en av bröderna får vantar...sen har jag stickat 2 par vantar till o ett par raggisar som inte är med på bild...
Bild
virkad sjal i en trådigt ullgarn till en av mina svägerskor
Bild
Docka till vår yngsta dotter jag hann klart med den :vågen:

sen har jag stickat ( o sen tovat) grytlappar till svärmor hon får även en vetevärmare och en bröd"korg" i jeanstyg, 2 pyjamas har jag bara hunnit med i år julmarknaden kom emellan tillverkningen av julklappar :wink:
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?