Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har gjort det igen... Jag har 100g av ett garn som jag tänkte göra en sjal av. 420m och 100g. Men jag gillar ju inte sjalar som är för små. Hur tänkte jag egentligen när jag handlade? :hmm:

Det är färgskiftande, så egentligen skulle jag nog bara göra en vanlig simpel slätstickad sjal från nacken och neråt utåt - kanske med några hålvarv här och var. Fast jag vet inte varför jag tvekar på att börja på den...

Skulle jag göra en swallowtail istället? Fastän jag egentligen tycker att så mycket mönsterstickning ska ha ett enfärgat garn...
Användarens profilbild
Av glis
Kaffemoster skrev:Jag har gjort det igen... Jag har 100g av ett garn som jag tänkte göra en sjal av. 420m och 100g. Men jag gillar ju inte sjalar som är för små. Hur tänkte jag egentligen när jag handlade? :hmm:

Det är färgskiftande, så egentligen skulle jag nog bara göra en vanlig simpel slätstickad sjal från nacken och neråt utåt - kanske med några hålvarv här och var. Fast jag vet inte varför jag tvekar på att börja på den...

Skulle jag göra en swallowtail istället? Fastän jag egentligen tycker att så mycket mönsterstickning ska ha ett enfärgat garn...
Håller helt med, spets skall göras enfärgad!
Av Umma
Okej ska jag ge mig på något mönsterstickat då, en scarf typ.. Jag har en härva Hedängens garn, entrådigt. Hjälp mig, något lätt (som jag klarar av).... :help:
Snabbstickat är the shit :app:
Igår stickade jag mig en halsduk/tub:
Bild

Och nu på morgonen ett par muddar. De är inte blockade och ska dekoreras med några knappar. De blev förstora så de blir nog julklapp till min lillasyster eller J's syster (beroende på min systers handledsmått)
Bild
Användarens profilbild
Av tweed
Måste säga att yakgarnet från lienesdesign är drygt, jag har stickat en bra bit på min spetssjal nu, ca 90cm bred upptill och 45 från nacke till mittspets, och det har bara gått åt ett halvt nystan, 25g.
Användarens profilbild
Av Lojse
Knyttet & K skrev:Snabbstickat är the shit :app:
Igår stickade jag mig en halsduk/tub:
Bild

Och nu på morgonen ett par muddar. De är inte blockade och ska dekoreras med några knappar. De blev förstora så de blir nog julklapp till min lillasyster eller J's syster (beroende på min systers handledsmått)
Bild
what? "snabbstickat" är det nå speciel metod eller bara magi?
kvarnvik skrev:Måste säga att yakgarnet från lienesdesign är drygt, jag har stickat en bra bit på min spetssjal nu, ca 90cm bred upptill och 45 från nacke till mittspets, och det har bara gått åt ett halvt nystan, 25g.
För egen del har jag hunnit göra av med fyra nystan, men så har jag snart stickat både bakstycket och båda framstyckena på min kofta som ju dessutom använder dubbelt garn. Men jag lär få lite över av mina 11 nystan som jag köpte :D med tanke på att jag ännu inte gjort av med 4.... (Men ganska snart behöver jag nog börja på nummer 5 och 6, och det innan jag börjar med ärmarna tror j ag.)
Användarens profilbild
Av ellla
Hahaa!!! Nu är jag ikapp på Samuels julklapp! Grönt ull-manos i "my so called scarf"-mönster. Jag repade upp hans halsduk för ett par dagar sen och nu har jag stickat lika lång igen, på ett nummer större stickor.
Mycket bättre!
Snyggt blir det, men jag funderar, visst borde det vara möjligt att "smudga" skarven från ett nystan till ett annat?? Typ sticka varannat varv med de olika härvorna en bit?? OM det nu är en färgskillnad.

Nu måste jag göma undan, han kommer hem... gillar hemligstickning :app: :app: :app:
ellla skrev:Hahaa!!! Nu är jag ikapp på Samuels julklapp! Grönt ull-manos i "my so called scarf"-mönster. Jag repade upp hans halsduk för ett par dagar sen och nu har jag stickat lika lång igen, på ett nummer större stickor.
Mycket bättre!
Snyggt blir det, men jag funderar, visst borde det vara möjligt att "smudga" skarven från ett nystan till ett annat?? Typ sticka varannat varv med de olika härvorna en bit?? OM det nu är en färgskillnad.

Nu måste jag göma undan, han kommer hem... gillar hemligstickning :app: :app: :app:
Jag skulle rekommendera det. Mitt manosgarn till U's halsduk skilde sig en hel del, trots samma nummer och "färgare". :roll: OM jag orkade riva upp nästan 2½ nystan skulle jag sticka vartannat varv hela halsduken. Och inte syntes det någon skillnad när jag jämförde härvorna och nystanen bredvid varandra heller.
Jag har förresten en hel hög med julklappar klar nu! :app:

Mössa till svågern, minirevontuli till syrran, fuskpolo till Martina (det som blev kvar efter elllas rosa-lila sheldon), pulsvärmare med tumme till pappa och mössa + halsduk till U.
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:Jag har förresten en hel hög med julklappar klar nu! :app:

Mössa till svågern, minirevontuli till syrran, fuskpolo till Martina (det som blev kvar efter elllas rosa-lila sheldon), pulsvärmare med tumme till pappa och mössa + halsduk till U.
Vill se!!!!
Jag håller på med en del jag... Men det är ju fleera dagar kvar till jul!
erisara skrev:Neeej, jag har missat en ökning i min revontuli. För 4 varv sedan. Vad jag blir trött nu. :(
:klappa:
Sånt är det värsta som finns. Jag råkade sticka ett knapphål på fel sida på min kofta och sedan dess har den legat i en påse.... jag ska repa upp men det sitter låååååångt inne.
ellla skrev:
erisara skrev:Neeej, jag har missat en ökning i min revontuli. För 4 varv sedan. Vad jag blir trött nu. :(
Stackars dig!!!
Nåja, jag ska sitta 5 timmar i en bil imorgon, jag får väl försöka trä i en tråd och repa upp. Sååå trist, men annars kommer den att bli liggande.
  • 1
  • 246
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?