Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lotti
har precis upptäckt frivoliteter och undrar om någon kan länka eller har ett lätt mönster på något litet som jag kan börja med?? var kan man köpa en skyttel?

lånade lite bilder från nätet på fina saker

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Amaltea
Tassar (jag har gett mig in i makraméträsket det här verkar ligga nära inpå).
Användarens profilbild
Av Fryle
Eller skicka ett pm till Kaffemoster, hon är mästarinna på frivoliteter.
Av vickan1976
Vad kul att fler är intresserade. Det lättaste är att lära sig genom att titta när någon slår frivoliteter. Det finns även filmer på youtube.
Lycka till!
Användarens profilbild
Av lotti
förstår grunden nu....men sen kommer jag ingenstans....det är för klurigt när nästan all info och tuturials på youtube är på engelska!

grundknuten fixar jag och jag får till en vacker cirkel men hur gör jag nästa cirkel? :hmm:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Fryle skrev:Eller skicka ett pm till Kaffemoster, hon är mästarinna på frivoliteter.
Mästarinna vet jag väl inte riktigt, men jag har slagit några knutar även om det nu var ett tag sedan.

Lite beroende på hur mönstret ser ut så börjar man på nästa cirkel bara liksom genom att lägga en ny ögla som börjar precis intill den första cirkeln. Fast den där meningen förstår jag knappt själv när jag läser den :oops:.

Det finns en bra bok med mönster och instruktioner, som jag har för mig helt enkelt heter Frivoliteter. Tyvärr är den slut och går inte att få tag på, men den brukar kunna finnas på bibliotek. Jag är inte säker på författarinna, men jag undrar om hon inte heter Siv i förnamn...

Edit: Siv var tokfel, det här var boken jag menade http://www.bokugglan.se/blomqvistgunelw ... 16676.html
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Fryle skrev:Eller skicka ett pm till Kaffemoster, hon är mästarinna på frivoliteter.
Hur visste du förresten att jag hållit på med sånt..?
Användarens profilbild
Av Fryle
Kaffemoster skrev:
Hur visste du förresten att jag hållit på med sånt..?
Gott minne 8)
Användarens profilbild
Av glis
Jag lärde mig grunden av min knäppa svärfarmor, men de har trillat ur huvudet och hon har trillat av pinn. Det står absolut på min att-lära lista. Lycka till!
Av Umma
Vad har man dom till då? :hmm: Bara prydnad? Kanske julgransprydnader?
Användarens profilbild
Av lotti
Umma skrev:Vad har man dom till då? :hmm: Bara prydnad? Kanske julgransprydnader?
det frågade sambon oxå och jag såg misstron lysa i ögonen när jag förklarade att man kunde göra många fina saker.... :wink:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
lotti skrev:
Kaffemoster skrev:
Edit: Siv var tokfel, det här var boken jag menade http://www.bokugglan.se/blomqvistgunelw ... 16676.html
precis denna boken hittade jag på ett annat antikvariat på nätet för 120:- så jag beställde den!! :vågen:
Vilket klipp!! :app:
För du såg kanske vad det var för pris på det exemplar som jag länkade till..? och det där är en bok som jag tycker det verkar läge för nytryck på - för jag har hört om flera som börjat prata frivoliteter på senare år.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?