katha skrev:Sarai skrev:katha skrev:Ju bredare desto bättre. Jag svarade annat för om det finns bredare än 70 cm så gillar jag dom ännu mer!
Easy är väl en de sjalarna som är typ 80 bred?
Jag vill ha mycket tyg att vira kring mig och barnet, spelar ingen roll om dom är stora eller små. Tycker det är bättre att vika fler gånger och få mindre tryckpunkter än en för smal och det skär in. 
Instämmer helt. Jag vill helst breda ut sjalen så att jag har tyg över hela ryggen. Jag gillar också att som Hoppediz föreslår rulla övre kanten i magbältet på omslut till en liten bebis som inte håller huvudet själv. Det blir en rulle i nacken som stöttar huvudet även om bebisen inte vill vara innanför axelbanden. Då går det åt ca 10 cm till rullen.
Smart! Har du nån bild/länk till bild så man kan få kolla?
Hittar tyvärr ingen bild på Hoppediz hemsida. De verkar ha knytinstruktioner, men jag får inte fram några bilder. Däremot finns bra bilder i deras instruktionshäfte. Men en beskrivning i korthet:
Börja som vanligt med mitten av sjalen mitt på magen, korsa i ryggen och häng ändarna framåt över dina axlar. Innan du stoppar i barnet, rulla överkanten mitt fram utåt/neråt tills bredden passar ungefär barnets rygglängd mellan nacke och knäveck. Stoppa i barnet och fortsätt knyta som vanligt.
Undrar om jag inte har en bild i datorn hemma på K som nyfödd?