Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jennelii skrev:Kan ingen vara snäll och översätta måtten ;) :roll:
För chokladen med polkagrisar blir det:
2,5dl Skummjöl
2,5dl Kakopulver
2,5dl Socker
½ tsk salt
1,25dl Små choklad fling/bitar/lämpligt ord för chips
1,25dl krossade polkagrisar

För flask brödet blir det:
5dl mjöl(vete skulle jag gissa)
2,5dl Haregryn
1,25dl Socker
1,25dl Farinsocker
2tsk bakpulver
1tsk Bikarbonat
½tsk Kanel
½tsk Salt
1,25dl Hackade Valnötter
1,25dl Små choklad fling/bitar/lämpligt ord för chips

Å här är länkarna i nämd ordning eftersom jag inte kan länka så där snyggt i texten.
http://find.myrecipes.com/recipes/recip ... id=1011199
http://www.sunset.com/food-wine/holiday ... 000015937/
Fjärilen skrev:Hur stora burkar är det man behöver? Är det 1L burkar typ? :hmm:
Är trött i huvudet och har ränknat mej vilse med de amrikanska måtten nu känner jag..
Fast det är ju rätt enkelt att räkna ut hur mycket du ska ha, ta vilket mått du vill och ta 1 del kakao, 1 del socker, osv. (och saltet... hur viktigt är det egentligen, ta hellre för lite än för mycket)
Då kan du ju ta precis vilken burk du vill och anpassa receptet efter den.
Sia skrev:Jag ägnade kvällen åt att göra en burk lavendelsocker med pimpat lock!
Rätt nöjd med resultatet!!
Bild
nu har jag också gjort lavendelsocker! men när jag stod där och fixade kom jag på att de ju givetvis kommer att fråga "vad gör man med lavendelsocker?" och då kommer jag säga "öööö.... ha på kaka kanske...?" har du lite fler bra förslag på vad jag kan svara? :D
tussilago skrev:
Sia skrev:Jag ägnade kvällen åt att göra en burk lavendelsocker med pimpat lock!
Rätt nöjd med resultatet!!
Bild
nu har jag också gjort lavendelsocker! men när jag stod där och fixade kom jag på att de ju givetvis kommer att fråga "vad gör man med lavendelsocker?" och då kommer jag säga "öööö.... ha på kaka kanske...?" har du lite fler bra förslag på vad jag kan svara? :D
http://sotasaker.wordpress.com/2009/12/ ... eldrommar/
noranora skrev:
tussilago skrev:
http://sotasaker.wordpress.com/2009/12/ ... eldrommar/
o. mumsigt :)

igår gjorde jag även rosensocker med rosenblad jag torkade i somras. så nu blir det en burk lavendelsocker och en med rosensocker i ett litet kit. hittade även ÄNTLIGEN ett användningsområde för barnmatsburkarna, ska bara snygga till locken lite så blir de super :)
Då tar jag grötris då :tumup: Makka Pakka saknar ögon än, för syrran tyckte hon skulle hjälpa till med tillverkningen och ritade lite fina streck i ansiktet på den :wink: Har förhoppningsvis torkat till i kväll så ögonen får komma på :D
småtroll skrev:Idag har jag sytt en Makka Pakka till lillkillen, samt klippt ut och ska sy jongleringsbollar...någon som gjort sådana? Kan man fylla dom med ris?
Ja, vill oxå se bild och berätta gärna hur du gjort då jag blir sugen på att sy en jag med!
Jag har ritat upp en liten Makka Pakka som jag sedan förstorade till "lagom storlek". Har sedan tagit bambuvelour och sytt ungefär som när man syr kalikå figurer...stoppade lite extra i baken på den. Har nu bild om någon vill se, men kan inte lägga in här. Men pma gärna mailadress ni som vill se, så mailar jag över bild :)
Inspirerad av melons grytlappar är kudde nummer ett färdig. Den ska min svärmor få. Jag ska göra en till mamma också, men funderar på om alla släktingar ska få för det var så roligt att göra.
Jag kan dock inte bestämma mig för om den är färdig eller inte. Kanske behöver den något mer?
Ursäkta den stora bilden, den mindre såg man så dåligt på.
Bild
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?