Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hallon skrev:
Mamma Eli skrev:hallon, hur sydde du dubbelslingan? Bredd? Längden = axel höft fram och bak? Sitter ett spädbarn bra där? Huvudstöd saknas väl eller kan man göra som med vanlig långsjalsknytning med huvudet? Trikå eller vävt?
Jag har en peekaboo bärpåse stl S som jag sydde efter, fast lite större och helt rak. Det är liksom två bärpåsar, kan man säga. Bredden är ungefär 50cm men jag när man bär viker man den dubbelt. Jag har använt trikå. Jag hade tidigare sytt en alldeles för kort trikåsjal med fleecepanel som varken jag eller någon annan ville ha, så jag slaktade den!
Och nej, det är inget egentligt huvudstöd, fast man kan pilla in huvudet under ena slingan. Svante får panik om man gör det och har ännu inte velat bli buren tillräckligt länge för att somna...
Tackar! :tumup: Ungefärlig längd?
Hallon skrev:
katha skrev:
Hallon skrev:Jag har gjort mig av med graniten! Sensate grejen är att jag sydde en dubbelslinga, typ easyhug, som han faktiskt gick med på att sitta i i 20min... Jag tror att det är grodsittandet (med fötterna ihopknödda med kroppen) och värmen han inte gillar. Väntar med spänning tills han växer ur spädbarnsinsatserna på selarna...
Men du kan ju ha benen utanför från första början. Prova meitai, om den är stor kan du bara vika upp midjebältet några varv så passar den för pluttisar också. :tumup: Det finns billiga att köpa begagnat.
Jo, i dubbleslingan sitter han med benen utanför. Funkar finfint. I den blir det ju inte så mycket tyg heller.
Men när jag får tid ska jag sy en MT som är lite timglasformad, så ska jag prova som du säger.
Bild
Bild
Men gud vilket fint tyg!!!! :heart: :love: :heart: :love:
Vart kan man få tag på det?
Hallon skrev:
Mamma Eli skrev: Tackar! :tumup: Ungefärlig längd?
Omkretsen är 130cm och det är ungefär vad jag har runt axel-höftkam-axel.
Men du, har du tid att sy? Hur fixar du det?
Hihi, inte blir det så mycket tid över heller men faktum är att min äldste tvilling trivs så bra i sjalen att jag kan göra i princip vad som helst när han ligger där bara han är mätt, inklusive sy! :tumup: Sätter mig någon liten stund då och då på kvällen när storebror sover och pappa sitter med lillebror tvilling. Jag har liksom ett behov av att sy åtminstone liiiiite! :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?