Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

De här två mössorna har jag stickat till mina syskonbarn. Dekorationerna på Hello Kitty-mössan är av filtad ull och öronen är virkade, får hoppas att de faller barnen i smaken :D

Bild
Första julklappen påbörjad, en virkad kanin till Elias, sedan skall en tavla "målas" mha barnens fot och hand avtryck och något litet gosedjur virkat till Pontus(trodde inte det föll en 9 åring i smaken med efter att jag börjat på kaninen skulle han absolut också önska sig ett virkat djur)

Ute i sista sekunden som alltid... men dygnet har 24 timmar och sömn är överskattat i juletid..
ellla skrev:
Ketronya skrev:De här två mössorna har jag stickat till mina syskonbarn. Dekorationerna på Hello Kitty-mössan är av filtad ull och öronen är virkade, får hoppas att de faller barnen i smaken :D

Bild
vilka söta!
Tack :D
tussilago skrev:ni som gjort mjölkchokladen, hur tror ni att den funkar att frakta? om man packar den relativt full, kommer den ändå blandas ihop om den blir lite tillskakad på tåg och flyg och så...?
om man har den upprät hela tiden o den är fullpackad håller den nog ganska bra! Jag fick lite problem med att skaka ihop min, polkagrisarna hade klibbat ihop till en kaka...
Och jag blir så irriterad på mig själv.
Alla mina planer jag hade och så ingenting.... :roll:

Jag har iaf nästan sytt färdigt ärtpåsarna och så kommer det bli några kjolar till kusinerna.
Jag som ville göra så mycket.... :evil: *arg på mig själv*
puppan skrev:Och jag blir så irriterad på mig själv.
Alla mina planer jag hade och så ingenting.... :roll:

Jag har iaf nästan sytt färdigt ärtpåsarna och så kommer det bli några kjolar till kusinerna.
Jag som ville göra så mycket.... :evil: *arg på mig själv*
äsch, det är så det är! bli inte sur på dig själv :)
Jag ska sy den här veckan.. eller iaf börja.. :roll:
Det är till M:
Riddarcape i fleece (inspirerad av Tinaw)
Mantel
Piratbyxor och pirattröja..

De två första har jag koll på men inte piratkläderna vet jag inte riktigt..
funderar på att köpa en randig tröja på lindex typ och kanske sy fast ett döskallemärke..
Och sy ett par byxor med mudd upptill och som är "fransade" nedtill.. har nog allt utom mudd hemma..
Jag har kommit en bit på väg ändå, jag ligger bättre i fas än jag brukar :lol:

Klart:
Stickade fingervantar till mamma
Ballongkjol till Siri
Ärtpåsar till mina barn och kusiner
Smycke till barnens farmor

Halvklart:
Stickade tumvantar till min bror
Julkort
4 par grytlappar med barnens teckningar på

Kvar:
LO (scrappad layout) till lillkusinens album
Julaftonskläder till barnen (dvs varsin tröja, benvärmare till Siri och slipover till Dante)
Nåt mer :hmm:
Av ele
fina mössor
och så mycket fia ärtpåsar ni visat här i tråden!

Ang disktrasor så har Coop och ICA haft enfärgade förut, sina egna märken, Längesedan jag köpte så jag vet inte om de fortfarande har.
jag har gjort:
fläderte till mormor, farmor, 2 bröder

barnen har gjort:
mjuk chokladkola och ljuslyktor till mormor, morfar, morbröder och gammelmormor, gammelfarmor.

ska göras:
rabarbermarmelad och mer chokladkola :-)

jag e lite lat o gör likadant till typ alla... hihi...

william ska sy en nalle till emil o till tor om vi hinner! Hans egen idé :-)
Amiechan skrev:Bild
(Inte så snyggt foto, men men...)

6 st med kaffesmak
7 st med marschmallows
11 st med polkagris.
Hur stora burkar är det man behöver? Är det 1L burkar typ? :hmm:
Är trött i huvudet och har ränknat mej vilse med de amrikanska måtten nu känner jag..
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?