SQ skrev:I vilka situationer bär du? Stilasittande eller stillastående bärare brukar inte vara poppis. Att tänka på också är att inte ha på för mycket kläder Både sjal och Beco blir ganska varmt. Boddy och typ trikåbyxor eller heldräkt räcker finfint innomhus. Strumpor, mössa och fuskpolo lägger man till när man går ut. Tänk också på att välja mjuka följsamma kläder. Välj gärna byxor som inte glider upp för mycket, tex jeans är ingen höjdare på sjalbebisar upplever jag. Tänk också på att kläderna inte ska ha knappar som kan trycka och skava.
Ja, och så det här med mätt, nöjd bebis med torr blöja, och allt annat du ju redan vet.
Det behöver inte alls vara så att han inte gillar bärredskap. Men det kan vara så att han reagerar på din osäkerhet. De är fenomenala på att läsa av oss de där små. Sen kan det vara så att vissa bärredskap inte passar just nu. I trikåsjalen är det nog dags att låta benen hänga utanför. Du kan prova sele också utan insatts, men tänk på att de antingen ska sitta groda, eller ha tyg ut i knävecken. Selen måste sluta i knävecket och får abssolut inte gå ned på vaden så det blir spagat av det hela. Becon är ju ganska smal i sittsen så prova isåfall med den i första hand.
Lycka till!
Enträgen vinner!
I vilka situationer jag bär? Ja, det hinner typ inte bli någon situation alls, eftersom han skriker så fort jag sätter honom i något. Självklart är han nymatad och nybytt innan och har bara ett lager kläder.
Visst kan det vara min osäkerhet. Eller som min man sa: "Han är väl som våra andra barn och gillar inte att bli "grejad" med."
MT har jag inte provat, men jag funderar på att sy en lite mindre variant, så att han kan ha benen utanför redan nu.
Eller så avvaktar jag med bärandet ett tag så att ha får växa till sig lite.