- tis okt 18, 2005 13:51
I så fall om ni har råd röstar jag på Hug a bub, dom är jättefina. Jag ville gärna ha en till Mattias men hade inte råd. OCh det är så bra med fickan på mitten, för man kan förvara sjalen i den när den inte används, så den ligger inte framme och blir smutsig, och så vet man alltid vart mitten är. SJälv hade jag en BabyBundler som jag verkligen gillade, men jag fick alltid leta mitten. TÄnkte sy dit ett märke (men du vet hur det är.. man tänker men det blir aldrig).
Fast jag fick barn sista oktober så den var ju aldrig för varm fast jag hade BabyBundler. Nu i sommar har jag inte kunnat bära så mycket med min vävda sjal för det var så varmt. BabyBundlern fick jag sälja när barnet vägde 6kg för då blev det för tungt, jag har hemskt dålig rygg. Köpte storchenwiege istället. Men det tog ett tag att vänja om från elastisk till vävd. En elastisk sjal är mer förlåtande om man knytit snett. Men vävda är mycket snyggare än trikåsjalarna och mindre smutskänsliga.
Fast jag fick barn sista oktober så den var ju aldrig för varm fast jag hade BabyBundler. Nu i sommar har jag inte kunnat bära så mycket med min vävda sjal för det var så varmt. BabyBundlern fick jag sälja när barnet vägde 6kg för då blev det för tungt, jag har hemskt dålig rygg. Köpte storchenwiege istället. Men det tog ett tag att vänja om från elastisk till vävd. En elastisk sjal är mer förlåtande om man knytit snett. Men vävda är mycket snyggare än trikåsjalarna och mindre smutskänsliga.