Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amaltea
Handlade lite pyssel och gör-det-själv-kit på Panduro i förra veckan

Först ett armbandsset med pärlor och tråd - bara det att tråden var tjock och hålet i pärlorna pyttiga :whut:
Gick tillbaka med det och fick en ursäkt och en rundfil (blev erbjuden att läman tillbaka också så det var ändå OK om man bortser från besväret).

Så idag skulle vi sätta oss och tova svampar. I paketet medföljde en tunn specialnål - som gick av mer eller mindre direkt :hopmad:

Har dom över lag kass kvalité på sina grejer eller har jag bara otur?
Senast redigerad av Amaltea den lör dec 05, 2009 16:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av melon
Deras vanliga sortiment tycker jag är bra, men de paketen jag har provat (nu var det iofs några år sen) har varoit superdåliga, dyra dessutom. Plocka ihop egna grejjer istället, de kan säkert hjälpa dig :tumup:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag har julsvamparna. Nålen har hållit bra. tycker att kvaliten är bra på grejerna.
Användarens profilbild
Av Mirjam
Jag har paketet med kulor som man ska filta, har iofs bara filtat en än så länge men nålen verkar rejäl tycker jag. (Ok, nu går den väl av nästa gång jag ska använda den :roll: :wink: )
Av Sia
Vad jag har förstått så är det ganska lätt att nålfiltningsnålar går av över lag,
det är tydligen noga att man håller nålen rakt och inte böjer den i matrialet, för då kan den gå av.
(jag har inte hunnit prova att nålfilta själv än, bara läst i teorin.. men snart!)
Edit: men det där med armbanssetet var faktiskt riktigt dåligt! :evil:
Användarens profilbild
Av Amaltea
Får hoppas att det finns nålar att köpa separat :hmm:

Tyckte jag var försiktig men kanske fick ett måndagsexemplar.
Av Sia
Amaltea skrev:Får hoppas att det finns nålar att köpa separat :hmm:

Det finns det absolut, jag har tänkt köpa jättelänge nu, men jag kommer mig bara aldrig för,
det verkar ju jätteroligt att nålfilta, köpte en bok om nålfiltning istället, hade det inte varit smartare att köpa en nål istället på en gång??? :dum:
Användarens profilbild
Av Suskiv

jodå det finns nålar att köpa i olika grovlekar.
Användarens profilbild
Av Amaltea
Suskiv skrev:

jodå det finns nålar att köpa i olika grovlekar.

Kanske jag ska ta och satsa på en grövre då........
Användarens profilbild
Av nakum
Det är relativt vanligt med måndagsex av filtnålarna tycker jag. Jag har jobbat med att sälja sådana, men inte på Panduro. Har man aldrig nåltovat tidigare brukar en del nålar kunna förbrukas rätt snabbt. Tycker man borde få mer än en nål i ett sånt set? :hmm:
Användarens profilbild
Av Suskiv
nakum skrev:Det är relativt vanligt med måndagsex av filtnålarna tycker jag. Jag har jobbat med att sälja sådana, men inte på Panduro. Har man aldrig nåltovat tidigare brukar en del nålar kunna förbrukas rätt snabbt. Tycker man borde få mer än en nål i ett sånt set? :hmm:
Det håller jag med om. I setet är det tex 10 svampar att göra. Är ju kul om fler kan göra dem samtidigt. Vi har som tur en nål sen tidigare så vi kan nåla två stycken samtidigt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?