Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Fantastiskt fin! Jag vill också ha mönster!
Användarens profilbild
Av Selman_73
Nämen esarina! Å jag som köpte min från Hoppediz! Inte så dyrt förvisso, 65:-, men ändå. Nu har jag ju en som matchar min Curacao förstås.
Av surftrollet
Panakeia skrev:men? spricker inte ballongen lika lätt eller?

:oops:
Nepp! Den skyddas av höljet. Har iofs inte lekt så våldsamt med den än, går inte med hunden hemma (det blir lätt för våldsamt då och då skulle jag behöva ett hölje av plåt... ;)) Ballongen knyter man inte ens, så den kan man återanvända tills den går sönder.
Nämen esarina! Å jag som köpte min från Hoppediz! Inte så dyrt förvisso, 65:-, men ändå. Nu har jag ju en som matchar min Curacao förstås.
Förlåt. :oops: ;) Nej den var ju inte så dyr, men är man inbiten gör-det-självare, så... :roll: Jag kommer snart ha en som matchar min Ulli! :D

Förresten, är det någon som vet om jag *får* lägga upp ett mönster nånstans? Eller är det bäst att helt enkelt dela ut det på förfrågan? :?:
Användarens profilbild
Av SoFaD
Åh sicken fin. Ser fram emot mönstret :-)
Användarens profilbild
Av Fryle
esarina skrev:Förresten, är det någon som vet om jag *får* lägga upp ett mönster nånstans? Eller är det bäst att helt enkelt dela ut det på förfrågan? :?:
Sålänge det inte är en kopia, och det är det väl inte när din miniräknare gjort jobbet, är det väl ok att lägga ut mönstret, tror jag. (Förutsatt att du berättar för mig var jag kan hitta det.)
Användarens profilbild
Av tinika
Jättefin var den!!
Om man inte KAN sy då..... nån som vill sälja en kanske?! :roll:
Av surftrollet
tinika skrev:Jättefin var den!!
Hoppediz. ;)
Användarens profilbild
Av tinika
esarina skrev:
tinika skrev:Jättefin var den!!
Hoppediz. ;)
Ja, men det finns inte att få tag i här i Sverige va?! Jag "vågar" inte beställa från andra länder, då jag är sååå usel på engelska, och fattar inte vad som står..... :(
Användarens profilbild
Av Maerion
esarina skrev:

Nepp! Den skyddas av höljet. Har iofs inte lekt så våldsamt med den än, går inte med hunden hemma (det blir lätt för våldsamt då och då skulle jag behöva ett hölje av plåt... ;)) Ballongen knyter man inte ens, så den kan man återanvända tills den går sönder.
Inte ens knyta? Hur funkar det då? :hmm:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Maerion skrev:
esarina skrev:

Inte ens knyta? Hur funkar det då? :hmm:
jag fattar ingenting...

Men jag vill väldans gärna sy sådana! :D
Användarens profilbild
Av Annaklumpen
En sån vill jag göra! Vill jättegärna ha mönstret! :D
Användarens profilbild
Av millot
Jag vill också göra :D Det verkar ju jättekul!
Användarens profilbild
Av Upia
Vem bryr sig om mönstret? Jag vill se ekvationerna! :P *oxå nörd* :D
Av surftrollet
Upia skrev:Vem bryr sig om mönstret? Jag vill se ekvationerna! :P *oxå nörd* :D
Det här är det som kommer hamna på min hemsida, när jag orkar börja uppdatera den igen:

Så här gör du mönstret till en rund boll:

Bestäm omkretsen, O
Bestäm antalet bitar, k

Halva bredden på en bit, d, är:

d=O/(2k)*cos((2*pi*s)/O)

där s är avståndet längs kanten mätt från den tjockaste punkten på mönsterbiten. 0<=s<=O/4

För att översätta formeln till ett mönster, räknar du ut d för några olika s och sammanfogar prickarna. Det räcker med att rita en fjärdedel och spegla mönstret för att få en hel bit.
Av surftrollet
Maerion skrev:Inte ens knyta? Hur funkar det då? :hmm:
Hoppe-hemsidans beskrivning visar bra hur det fungerar. I öppningen ligger bitarna lite omlott, och så snurrar man ihop ballongen och stoppar in den där det ligger omlott. Öppningen kommer låsas av luften i ballongen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?