Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
florin skrev:Här kommer ett tips på enkelt pynt.
Det stora hjärtat har jag gjort med grov järntråd och sedan har jag lindat vanlig tunn spoltråd runt den grova tråden, samtidigt trädde jag på lite pärlor. Det lilla hjärtat har Anton gjort helt själv :heart: Han tycker detta med trådslöjd är jätte roligt :D
Bild
Tjusigt värre! Bra tips!
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Storartade planer på att göra apelsiner med nejlikor tillsammans med dottern. Det slutade med att det var jag som fick göra jobbet, (men hon var ett fint stöd) det är ju så förbenat hårt att trycka in dem. Mina fingertoppar ömmade, så det blev bara två. Nån som har ett knep hur man skall göra för att behålla känslen i fingertopparna.
Användarens profilbild
Av aspen
Juliusdotter skrev:Storartade planer på att göra apelsiner med nejlikor tillsammans med dottern. Det slutade med att det var jag som fick göra jobbet, (men hon var ett fint stöd) det är ju så förbenat hårt att trycka in dem. Mina fingertoppar ömmade, så det blev bara två. Nån som har ett knep hur man skall göra för att behålla känslen i fingertopparna.
fingerborg??
Användarens profilbild
Av ellla
annelie skrev:
Juliusdotter skrev:Storartade planer på att göra apelsiner med nejlikor tillsammans med dottern. Det slutade med att det var jag som fick göra jobbet, (men hon var ett fint stöd) det är ju så förbenat hårt att trycka in dem. Mina fingertoppar ömmade, så det blev bara två. Nån som har ett knep hur man skall göra för att behålla känslen i fingertopparna.
fingerborg??
eller gör hål innan med en syl eller dyligt!
Användarens profilbild
Av Alex
Vi sticker hål med tandpetare eller grillspett, innan vi trycker in nejlikorna, om vi råkat få apelsiner med tunnt skal. De med tjockt skal går enklare, blir liksom mer poröst.
Användarens profilbild
Av amöba
Någon som vet om man kan hitta tygkassar utan tryck någonstans? Känner mig osäker på om jag kommer att hinna sy några själv och jag vill att barnen ska få rita på tygkassar som ska bli julklappar.
Användarens profilbild
Av amöba
Juliusdotter skrev:Kolla hos glimma
:tumup: Tack för tipset!
Användarens profilbild
Av svas
Alternativ adventsljusstake.

Bild

Bild

Lingonhjärta: gjorde ett hjärta av ståltråd och band sedan fast små buketter av lingon med tråd.

Bild

Förra årets favorit av dåvarande fyraåring. Sockerbitar som tegelstenar och kristyr som cement. Funkar utmärkt att ha värmeljus i.

Bild

Vanlig pappersstjärna som jag haft klister på och sedan doppat i strösocker.

Bild

Till vänster: utklippt gris (efter pepparkaksmått) från tyg (detta är Nepal Wool), dekorerat med vit tygfärg i tub.
Till höger: pastaängel... jag klistrade på en fjärilsmakaron på en penne. Sedan klistrade jag fast en lite flörtkula på pennen. Jag geggade på klister högst upp på flörtkulan och hällde sedan över couscous. Ytterligare en klisterdutt och på med en snabbmakaron. Hela härligheten vitmålades. Målade sedan på ögon och mun och trädde en silvertråd genom snabbmakaronen.

Bild

I :heart: julpyssel!
Av Mumskickan
Juliusdotter skrev:
amöba skrev:Någon som vet om man kan hitta tygkassar utan tryck någonstans? Känner mig osäker på om jag kommer att hinna sy några själv och jag vill att barnen ska få rita på tygkassar som ska bli julklappar.
Kolla hos glimma
Panduro kanske har annars?
Användarens profilbild
Av amöba
Mumskickan skrev:
Juliusdotter skrev:
amöba skrev:Någon som vet om man kan hitta tygkassar utan tryck någonstans? Känner mig osäker på om jag kommer att hinna sy några själv och jag vill att barnen ska få rita på tygkassar som ska bli julklappar.
Kolla hos glimma
Har beställ lite olika färgade kassar från Glimma. Ungarna frågar redan när de ska få rita på påsarna :D De har kommit på den braiga idén att de ska rita på varsin sida så alla som får påse får konst av båda barnen.
Av tumbler
amöba skrev:
Mumskickan skrev:
Juliusdotter skrev:
Kolla hos glimma
Har beställ lite olika färgade kassar från Glimma. Ungarna frågar redan när de ska få rita på påsarna :D De har kommit på den braiga idén att de ska rita på varsin sida så alla som får påse får konst av båda barnen.
Glimma? Jag hittar inte,men det kanske inte är en nätbutik?
Av MammaTess
Sagas mamma skrev:
amöba skrev:
Mumskickan skrev:
Juliusdotter skrev:
Kolla hos glimma
Glimma? Jag hittar inte,men det kanske inte är en nätbutik?
Creativ Company har oxå! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?