Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Britt skrev:Garnet räckte precis :vågen: ! Jag har stickat ett par sockor och ett par vantar av två nystan ullgarn. 70 cm garn blev det kvar. Tror inte ens jag ska spara den lilla snutten. Jag är hemskt nöjd med mig själv som fick till det så precis. Ska fota och visa sen...
:tumup: Så blev det med min ruths-mössa också. Man känner sig inte så lite duktig när det passar så precis. Oftast sitter man ju med halva nystan över. Eller så fattas det typ 2 m garn...
Användarens profilbild
Av ellla
jag blev så less på revontulis konstiga ökningar som krävde att jag tittade på vad jag gjorde! Det har jag ju inte tid med! Jag måste ju kolla på Arvid, och en stickning som bara stickas på medan A sover blir nog inte klar på länge...

Nu stickar jag klart lite julklappar. De ligger här och är påbörjade.

Är det nån som vet ett mönster på fusk-polo? Eller olle? Det ska vara till Arvids farmorfar och gärna gå ner över bröstet och ryggen.
ellla skrev: Är det nån som vet ett mönster på fusk-polo? Eller olle? Det ska vara till Arvids farmorfar och gärna gå ner över bröstet och ryggen.
Men om du stickar en polokrage och sedan lägger upp nya maskor för axel och stickar slätstickning? Alltså dela på den då och sticka fram och bak för sig. Skulle det funka?
Av Britt
solängel skrev:
Britt skrev:Garnet räckte precis :vågen: ! Jag har stickat ett par sockor och ett par vantar av två nystan ullgarn. 70 cm garn blev det kvar. Tror inte ens jag ska spara den lilla snutten. Jag är hemskt nöjd med mig själv som fick till det så precis. Ska fota och visa sen...
:tumup: Så blev det med min ruths-mössa också. Man känner sig inte så lite duktig när det passar så precis. Oftast sitter man ju med halva nystan över. Eller så fattas det typ 2 m garn...
Det är värre när det fattas...
De här var det jag stickade, ska passa ett litet barn :D spiralstickade vantar och strumpor.
Bild
Kaffemoster skrev: :fnissa:
Min kör ligger i Råsunda, det vore ju lite häftigt om det vore samma - men jag undrar det. Fast kanske. Eller också är vi flera som stickar.
Nu blev jag nyfken, råsundabo som jag är (och körsångare). Vilken kör sjunger du i?
Björklöv skrev:
Min kör ligger i Råsunda, det vore ju lite häftigt om det vore samma - men jag undrar det. Fast kanske. Eller också är vi flera som stickar.
Nu blev jag nyfken, råsundabo som jag är (och körsångare). Vilken kör sjunger du i?
Råsunda motettkör, i kyrkan i Råsunda. Ska dit och repa ikväll :D
Användarens profilbild
Av Fryle
visslan skrev:
Fryle skrev:Är det någon som har det mönster som jag leter efter:
Trekantssjal i tunt ullgarn
Lättstickat spetsmönster (tex blad)
Aviga varven bara aviga maskor
Börjar med få maskor längst ned i spetsen
?
det låter ungefär som hälften av alla spetssjalar...
kan det vara Candle flame?
Tack för svar!
Glömde tillägga ett önskemål till: Mönstret bör vara på svenska. Jag vill sticka mig en sjal, men antingen är mönstret för svårt (=mönsterstickning på både räta och aviga varv) eller så ska man lägga upp rysligt många maskor i början eller så är det en rektangulär sjal eller så...

Som nu hör är jag svår att tillfredsställa, men önskar mig alltså ett lämpligt mönster, jag har nu utan resultat googlat tills jag blivit alldeles snurrig.

Måste förresten säga att candle-flame-mönstret var fantastiskt fint!
?
Revontuli-sjal kanske

Stämmer bra in på dina önskemål.
Användarens profilbild
Av Fryle
Nettan skrev:
?
Revontuli-sjal kanske

Åh, den var jättefin! Synd att jag är så dålig på diagram, men jag kunde kanske göra ett försök...
Kaffemoster skrev:
Björklöv skrev:
:vågen: Jag provsjöng för den hösten 2004, men det blev Solna kyrkokör istället
Fryle skrev:
Nettan skrev:
?
Revontuli-sjal kanske

Åh, den var jättefin! Synd att jag är så dålig på diagram, men jag kunde kanske göra ett försök...
Det är inte så svårt.
Jag har aldrig stickat efter diagram men klarade detta, i alla fall ser det bra ut hittills.
Det där med höger och vänsterlutande ökning youyubade jag. 8)
Kaffemoster skrev:
Björklöv skrev:
Låter mer och mer som det kan stämma, och ja min styvfar börjar på H, sjunger väl bas (eller va det nu heter), brukar mest låta som brummande när han repar :Hahaa:. Träffar honom i morgon skall kolla närmare med honom då.
Användarens profilbild
Av MuuM
Ena ärmen är klar och för att motivera mig lite mer har jag börjat fästa trådar! :shock: Så att den ska bli klar snabbare, på nåt sätt. :)
Juliusdotter skrev:
Kaffemoster skrev:
Björklöv skrev:
Låter mer och mer som det kan stämma, och ja min styvfar börjar på H, sjunger väl bas (eller va det nu heter), brukar mest låta som brummande när han repar :Hahaa:. Träffar honom i morgon skall kolla närmare med honom då.
Jag kollade med honom igår vad hans barnbarn hette - men eftersom jag var yrslig nog och ville hävda att din dotter hette Matilda, och sonen kom jag inte ihåg alls :oops: så trodde jag inte det var du. Men det var nog så.

Han kör buss, eller hur?
Nu är jag snart klar med overallen! :vågen: Jag har axelsömmen, 1½ manschett och halsringningen kvar och jag är så stolt över den! Nu tänker jag nog gå lite wild and crazy :shock: och strunta i mönstret eftersom nog vill ha lite krage på den så man kan dra upp i nacken när hon sitter i sjalen, fast jag vet inte om jag vågar...
  • 1
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?