Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det är bara att konstatera, efter senaste garderobsröjjen då allt i 98/104 åkte ut för tjejen och 116/122 för grabben så blev det inte mycket kvar... Åtminstone inte långärmat. Så nu har symaskinen fått jobba igen.

Lilltjejan vill BARA ha klänningar och strumpbyxor. Och en häst, som ska bo i garaget. Mamma är inte helsåld på idén, men tyget och klänningen blev fin!
Bild

Pingviner är stående tema sedan vi hittade Papa pinguin på Youtube, så det var klart att man skulle ha en pingvinklänning!
Bild

Och kissekatter är ju aldrig fel, hon har en tröja i det tyget sedan tidigare, men den har blivit för liten nu.
Bild

Denna tröja har jag haft "klar" i huvudet i åtminstone ett år, men liksom aldrig kommit mig för att sy den. Nu fick jag äntligen en ursäkt!
Bild

Är man nästan 6 år och kille så ska det vara coola saker. Rymdtröjan med explosioner fick godkänt.
Bild

Liksom denna väldigt coola skateboard-tröja. Men, annars börjar det bli svårt nu!!
Bild

Jag har klippt en omgång till med klänningar till dottern, men de jättecoola tröjorna som är på gång till sonen har blivit tvärratade!! Redan innan de är färdiga!

Detaljbilder finns i bloggen.
silent_angel skrev::heart: Vad fin hästklänningen blev! Jag vet faktiskt inte om jag vågar sätta saxen i biten som jag har
Med så fina tyger så ÄR det svårt att misslyckas. Man kan ju använda bara en liten bit och göra ärmar av och ha en enfärgad kropp och en applikation, lite i samma stil som katt-tröjan... Testade det för ett tag sedan och det blev inte så tokigt... Jag får också sax-ångest ibland....
AnKa skrev:Fina allihop men rymdtröjan är en klar 10-poängare.
Det tyckte min dotter också. De andra fick ett klart och tydligt NEJ, men rymdtröjan ville hon ha :D !
Själv är jag imponerad av dem alla :tumup: :D .
ernamalin skrev:Som vanligt jättefint!
Hur länge har du övat för att göra så fina applikationer? har du några knep? en suverän symaskin?
Mja. De blev faktiskt ganska bra redan från början. Applikationer på vävt tyg är enkelt. Det är värre med trikåtyg, för där blir det gärna bubbligt

Men jag gör så att jag ritar upp motivet (spegelvänt) på ett vliesofixpapper. Stryker på själva applikationstyget. Sedan drar jag av skyddspappret och stryker på applikationen.

På alla trikåtyger (och en del tunnare vävda tyger) så stryker jag sedan på Sulky Totally Stable på baksidan av plagget. Det är ett mellanlägg som känns lite som ett tygpapper och som fäster litegrann på tyget och sedan går att riva av. Bibbi (annons från Sysidan) har det, men jag brukar beställa rullar från Threadart.com. Det blir billigare. Hör av dig om du vill köpa en snutt att prova med!

Sedan använder jag satängsöm runt hela applikationen. Det går bra att använda en vanlig väldigt tät zick-zack också. På sådanahär pilliga applikationer så brukar jag använda stygnbredd 3 kanske och stygnlängd 0,3. Då blir det tätt och fint. Sedan försöker jag sy så långa raka sträckor som möjligt och lyfter foten och flyttar tyget lite smart så att det täcker ordentligt i alla hörn.

Och avslutar med att riva bort mellanlägget och stryka till applikationen litegrann.

Kanske borde skriva en tutorial på detta?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?