Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tumbler
Amiechan skrev:
Amiechan skrev:Från den andra tråden plockar jag idén att sy ärtpåsar. Jättebra julklapp till min systerdotter! :vågen:

Winissas ärtpåsar anno 2008:
Bild
Ärtpåseidén som jag hittade i förra årets tråd :lol: är äntligen klar nu!

Bild
Mina ärtpåsar är inte så bulliga, men de blev fina ändå. Och så matchande påse till dem också! Tre små barn hoppas jag blir glada... :tumup: Varje barn får sin egen bokstav på en av påsarna såklart.

:app:
Amiechan skrev:
Amiechan skrev:Från den andra tråden plockar jag idén att sy ärtpåsar. Jättebra julklapp till min systerdotter! :vågen:

Bild

Bild
Mina ärtpåsar är inte så bulliga, men de blev fina ändå. Och så matchande påse till dem också! Tre små barn hoppas jag blir glada... :tumup: Varje barn får sin egen bokstav på en av påsarna såklart.
Superfina! :love:
Vart har du köpt det underbara djurtyget?
puppan skrev:
Amiechan skrev:

Bild

Bild
Superfina! :love:
Vart har du köpt det underbara djurtyget?
Panduro. Deras serie "Retro". Det här pappret kommer från serien också:
Bild
oj så många bra grejer man kan pyssla!! har raggat ihop lite barnmatsburkar redan ikväll av några kompisar så i helgen ska göras lyktor med socker på!!!
MammaTess skrev:Nu får du berätta! Hur gjorde du påsen!

Och sen en annan ärtpåsefråga...hur mycket ärtor har ni i varje påse?
Klipp ut en rektangel, 0,5 cm sömsmån på långsidorna, 4 cm sömsmån på kortsidorna. Sicksacka runt rektangeln.

Sy ett knapphål 5 cm ner från kanten på en av kortsidorna (blir framsidan) och öppna knapphålet.

Vik rektangeln på mitten och sy sidsömmarna från påsens botten ändå upp i kanten.

Vik ner sömsmånen (4 cm som sagt) och sy en stickning från utsidan. Då kommer knapphålet att vara en cm från övre kanten av påsen.

Dra igenom en snodd genom dragskon (tex med hjälp av en säkerhetsnål). Trä ev. på såna där snoddfästare :lol: vad de nu kan heta på riktigt... Det kan vara knepigt, men är lättare att få igenom man om lindar en liten bit tejp kring snoddänden.
Jag måste delge er ett pysseltips som jag fick av min arbetskamrat idag.
Låt barnen (eller gör det själva) måla med textilfärg (sån för tryck) på overheadfilm, vänd och lägg på lämpligt tyg. Voilá - superfint flerfärgstryck. Jag tyckte det lät hur bra som helst. Det kan ju vara svårt för barn att måla direkt på tyg.
Användarens profilbild
Av SoFaD
igår gjordes två små lyktor med socker på. william o emil gjorde varsin med lite/massa hjälp av sin mamma :-) hade färgat sockret rött med karamellfärg. fiiiiiiiiiint blev det :-)
Puh. Nu har jag och Skadlig gjort 24 stycken såna här:
Bild
(Inte så snyggt foto, men men...)

6 st med kaffesmak
7 st med marschmallows
11 st med polkagris.

Lillprinsen satt i sin bumbostol stora delar av tillverkningsprocessen och studerade oss eller tuggade på nåt. Bra jobbat! :lol:

Tack för tipset noranora!
Knyttet & K skrev:Jag måste delge er ett pysseltips som jag fick av min arbetskamrat idag.
Låt barnen (eller gör det själva) måla med textilfärg (sån för tryck) på overheadfilm, vänd och lägg på lämpligt tyg. Voilá - superfint flerfärgstryck. Jag tyckte det lät hur bra som helst. Det kan ju vara svårt för barn att måla direkt på tyg.
Vilket bra tips!

Idag har jag sytt ett förkläde till en liten tjej (mannens syskonbarn) och jag är lite ohälsosamt stolt faktiskt :wink: Jag har gjort det på frihand och det blev så väldigt bra! Haha. :D
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?